REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
23
„Reach for Change“ pristatymo renginys (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Pastarojo meto įvykiai parodė, kiek daug vaikų gerovės problemų šalyje dar yra: keisti dar yra daug ką. Todėl nepelno siekiančios organizacijos „Reach for Change“ ( „Talentas keisti“ – red.) kvietimas pokyčių lyderiams teikti paraiškas projektų įgyvendinimui dabar įgavęs dar didesnę prasmę.

23

Pastarojo meto įvykiai parodė, kiek daug vaikų gerovės problemų šalyje dar yra: keisti dar yra daug ką. Todėl nepelno siekiančios organizacijos „Reach for Change“ ( „Talentas keisti“ – red.) kvietimas pokyčių lyderiams teikti paraiškas projektų įgyvendinimui dabar įgavęs dar didesnę prasmę.

REKLAMA

„Reach for Change“ vadovė Lietuvoje Jurgita Ribinskaitė-Glatzer tv3.lt nurodė esminius kriterijus, pagal ką bus atrenkamos paraiškos.

„Į kitą etapą praeis tik tos paraiškos, kurios turės visus šiuos kriterijus: pirmiausia, turi būti reliai sprenžiama tikra Lietuvos vaikų problema. Iniciatyva turi būti inovatyvi: tame kontekste turi būti pasiūlytas naujas problemos sprendimo būdas. Pavyzdžiui, turime vieną iniciatyvą, kuri siūlo dabar madingus virtualius akinius naudoti mokant kelių eismo taisyklių.

Kitas dalykas – reikia turėti finansinį planą. Mes remiame socialinį verslą, tad iniciatyva turi būti save išlaikanti, turėti gyvybingą finansavimo modelį. Kitas kriterijus – kad iniciatyva atneštų sisteminį pokytį. Pavyzdžiui, mūsų inkubatoriaus dalyvė, emocinio intelekto lavinimo instruktorė Irma Liubertienė pasiekė, kad emocinio intelekto ugdymas būtų įtrauktos į bendrojo lavinimo programas. Tai ir keičia pačią sistemą“, – nurodė J. Ribinskaitė-Glatzer.

REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas kriterijus, pažymi pašnekovė, yra tai, kad paraiškos teikėjas būtų pradedantysis startuolis, o ne seniai gyvuojanti organizacija. Be to, sako J. Ribinskaitė-Glatzer, pareiškos teikėjas turi būti charizmatiškas.

REKLAMA

„Mes žiūrime ne tik į iniciatyvą, bet ir į patį žmogų. Jis turi demonstruoti lyderystę, verslumo įgūdžius ir entuziazmą“, – kalba J. Ribinskaitė-Glatzer.

Rezultatai

Pašnekovė sako, kad per „Talento keisti“ gyvavimo laikotarpį Lietuvoje, iniciatyva turi keturis laimėtojus, o 12 žmonių dalyvavo programos inkubatoriuje.

„Pavyzdžiui, vienas programos laimėtojas – Nerijus Buivydas – įkūrė demokratinę mokyklą ir jis jau nebeturi vietų į tą mokyklą. Tad tai yra finansinio tvarumo pavyzdys, nes Nerijus gali iš to gyventi. Mūsų inkubatoriuje dalyvavęs Giedrus Bučas vaikus moko atsakingumo: žmonės skatinami neimti plastikinių maišelių, jie kerpami iš senų užuolaidų. Tad jeigu jie pasieks, kad prekybos centrai priims jų kurtus maišelius, irgi bus sisteminis pokytis“, – pasakojo J. Ribinskaitė-Glatzer.

REKLAMA
REKLAMA

Programos vadovė Lietuvoje nurodė, kad paraiškas galima teikti iki vasario 13 d., o nugalėtojas bus išrinktas balandžio pradžioje. Iš viso bus išrinkti trys finalistai, iš kurių vienas gaus finansinę paramą – 15 tūkst. eurų ir viešinimą, o kiti du dalyvaus „Talento keisti“ inkubatoriuje ir gaus paramą projekto vystymui – ekspertų konsultacijas.

Erdvė vaikams ir tėvams

Verslininkė Živilė Diawara, dalyvavusi „Reach for Change“ pristatymo renginyje, tv3.lt nurodė, kad ji turi idėją sukurti erdvę vaikams ir tėvams, kad jie leistų daugiau kokybiško laiko kartu.

„Į „Reach for Change“ konferenciją važiuojame pasidomėti, kaip galime įgyvendinti savo idėjas. Turime minčių, susijusių su vaikais: pavyzdžiui dabar, pažiūrėję, ko trūksta, mes norime padaryti tokią „Family kingdom“ (šeimos karalystę – resd.), skirtą ir tėvams, ir vaikams, kad tėvai kokybiškai leistų laiką su vaikais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patys matome, kaip yra svarbu tėvams leisti laiką kartu su vaikais, kad būtų įdomu ir tėvams, ir vaikams. Dabar yra daug vaikų lavinami, į juos investuojama, tačiau buvimo kartu, laisvalaikio formų trūksta“, – kalba Ž. Diawara.

„Vilniaus Social Club“ vadovė Mariana Sutkienė tv3.lt sakė, kad „Reach for Change“ konferencijoje dalyvauja, norėdami gauti patarimą, kai savo veiklą paversti socialiniu verslu.

„Mes jau ketvirtus metus dirbame su vaikais: turime futbolo mokyklą vaikams ir turime socialinius darbuotojus, kurie dirba gatvėje – su tais vaikais, kurie laisvalaikį leidžia gatvėje. Tad mes galvojame, kaip šią veiklą pakreipti socialinio verslo kryptimi“, – nurodė ji.

„Reach for Change“ yra nepelno siekianti organizacija, įkurta Kinnevik įmonių grupės ir Saros Damber, siekiant kurti geresnį pasaulį vaikams. Organizacija atranda ir padeda augti Pokyčių lyderiams – socialiniams verslininkams, turintiems inovatyvių idėjų, kaip spręsti didžiausias vaikų pasaulio problemas. Socialiniams verslininkams padeda auginti jų inovacijas suteikdami finansinę paramą, prieigą prie verslo ekspertų ir turimo kontaktų tinklo. Organizacija veiklą pradėjo Švedijoje 2010 metais, o šiuo metu jau veikia 17 valstybių trijuose žemynuose, teikia paramą daugiau nei 90 Pokyčių lyderių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų