REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tik ką iš gastrolių po JAV sugrįžo LNOBT solistas Vytautas Juozapaitis - rugsėjo 20 - spalio 10 dieną jis sudainavo Don Žuaną to paties pavadinimo W. A. Mozarto operoje trylika kartų. Dar pavasarį lietuvių baritonas buvo pakviestas į “Teatro Lirico D’Europa” trupę, kuri surenka dainininkus iš viso pasaulio.

REKLAMA
REKLAMA

Pavasarį su šia trupe dainuoti trys “Don Žuano” spektakliai Martinikos saloje Karibų jūroje, o dabar šeši spektakliai parodyti Bostone, kiti - Ilinojaus, Vermonto, Niu Hampšyro, Niu Džersio ir Pensilvanijos valstijose.

REKLAMA

Vytautas Juozapaitis įvairiose scenose sukūrė daugiau kaip 40 vaidmenų, dainavo šimtus koncertų, dėsto dainavimą Lietuvos muzikos akademijoje, veda televizijos muzikines laidas. Įspūdingi ir pastarųjų metų apdovanojimai: “Kristoforas”, Lietuvos kultūros ministerijos premija, “Operos švyturys”, Metų operos solistas, pagaliau - Lietuvos valstybės ordino “Už nuopelnus Lietuvai” karininko kryžius. Specialiai V. Juozapaičiui sukurti vaidmenys naujausiose lietuvių kompozitorių operose - Grafas Šemeta ir Mindaugas B. Kutavičiaus operose “Lokys” ir “Ugnis ir tikėjimas”, Žygimantas Augustas G. Kuprevičiaus Karalienė Bona, Žilvinas A. Žigaitytės operoje “Žilvinas ir Eglė” (su šiuo spektakliu susijęs svarbus Lietuvos muzikinės kultūros įvykis: tai pirmoji lietuvių opera, parodyta užsienyje. Puikiame Torūnės (Lenkija) teatre ja buvo atidarytas X tarptautinis Baltijos šalių muzikos ir dailės festivalis “Probaltica”).

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau V. Juozapaičiui brangiausias ir daugiausiai įvairiose pasaulio scenose dainuotas - Don Žuano vaidmuo. Pirmasis pastatymas buvo vokalo meistriškumo kursuose Gente, Belgijoje. Vėliau - Čekijos nacionalinėje operoje. Tą spektaklį statė garsus čekų režisierius, emigrantas, gyvenąs Švedijoje, Davidas Radokas. “Don Žuanas” Prahoje rodomas ne didžiajame “Narodni Divadlo”, o senajame teatre netoli Vaclavo aikštės: jame pats Mozartas dirigavo operos premjerą, Prahos versiją, kuri ir buvo atlikta. Prahoje partija dainuota vieną sezoną ir užbaigtas bendradarbiavimas mėnesio gastrolėmis Japonijoje. 2002 “Don Žuanas” pastatytas ir Vilniuje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

“Mano Don Žuanas - tai vienišo žmogaus tragedija, - pasakoja pats artistas. - Jis neturi nei draugų, nei nieko šventa, tai žmogus be veido, jis dvilypis, tiesiog kaukė. Dabartinis pastatymas Vilniuje nestebina naujovėmis, jis lyg iš užpraeito šimtmečio, tiesiog pasakėlė vaikams. Gaila, nes Mozarto “Don Žuanas” - tai operų opera”, sako dainininkas.

Gastrolėse po JAV dainininką lydėjo žmona Eglė. “Labai svarbu turėti patikimas “ausis”. Man pasisekė - turiu ir kritišką, ir geranorišką, o be to, ir profesionalų žvilgsnį į visą mano darbą - žmoną Eglę, kuri seka 90 proc. mano pasirodymų”, - teigia V. Juozapaitis.

REKLAMA

Lapkričio mėnesį V. Juozapaitis vėl skris į JAV - “Teatro Lirico D’Europa” rodys “Don Žuaną” Floridoje. O dabar įvykusių gastrolių sėkmę liudija šūsnis recenzijų, kuriose vieningai tvirtinama, kad “didžiausia spektaklio sėkmės priežastis - balsingasis Juozapaitis, atlikęs Don Žuano vaidmenį, ir bosas-baritonas Stefano di Peppo - Leporelis.”

Štai keli recenzijų fragmentai:

“Tikroji vakaro ašis buvo nuostabūs atlikėjai. Nuo pat įžengimo į sceną po pasikėsinimo suvedžioti Vytas Juozapaitis buvo įtikinamai įspūdingas ir kaip gundytojas, ir kaip pavojų keliantis Don Žuanas - veržlus, išdidus, sąmojingas, turintis stiprų, žėrintį balsą. Jis taip pat ir puikus aktorius, priverčiantis patikėti ir jį valdančiais geiduliais, ir savo šaltakraujiškumu. Trumpai tariant, jis įkūnijo šią muziką.”Lloyd Schwartz, Boston Phoenix, 2003 m. spalis

REKLAMA

“Visi šio Don Žuano pastatymo dalyviai, dinamiškai ir artistiškai vadovaujami dirigento Metodi Matakijevo, buvo kupini energijos, aistros ir visiško atsidavimo. Pagrindinio vaidmens atlikėjas lietuvių baritonas Vytautas Juozapaitis, aistringasis Douglaso Fairbankso ar Errolo Flynno tipo Don Žuanas, - aukštas juodbruvas gražuolis, tiesiog žvėriškai seksualus, galingo ir minkšto bronzinio atspalvio balso, visiškai laisvas scenoje ir pagaliau iš tikrųjų BESIMĖGAUJANTIS palaidūno hedonisto gyvenimu. Buvo tiesiog neįmanoma jam atsispirti.”William Fregosi, OPERA-L, 2003 m. rugsėjo 24 d.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

“Vytauto Juozapaičio Don Žuanas - tiesiog nuostabus. Lieknas, guvus, seksualus lyg Zoro, jis tartum primena senamadį kino dievaitį, bet ir kartu, it koks Johnny Deppas, nėra atitrūkęs nuo tikrovės. Jo balsas patrauklus, lankstus ir stiprus, o gundydamas Cerliną jis pats švelnus lyg šilkas. Publiką jis užvaldė visiškai.”Paulo Padillo, OPERA-L, 2003 m. rugsėjo 24 d.

“Rugsėjo 23 d. Bostono “Majestic” teatre Wolfgango Amadeuso Mozarto Don Žuaną rodė garsi tarptautinė trupė “Teatro Lirico d”Europa”. Grakštaus ir guvaus baritono Vytauto Juozapaičio Don Žuanas - egocentriškas didikas. Šiam malonaus balso dainininkui, kitaip nei daugeliui šio vaidmens atlikėjų, sudainuoti “ariją su šampano taure” didžiausiu tempu nekėlė jokių sunkumų.”Opera Japonica, 2003 m. spalis

REKLAMA

“Teatro Lirico”, kurio drąsūs garsių itališkų ir rusiškų operų pastatymai jau yra pelnę vietinių ištikimų operos mėgėjų pripažinimą, Don Žuanas buvo sutiktas su tokiu pat entuziazmu. Pagrindinio vaidmens atlikėjas lietuvių baritonas Vytautas Juozapaitis buvo įspūdingas tiek savo išvaizda, tiek šiltu, galingu balsu. Išvystas pirmąkart, kai įpuola į sceną po pasikėsinimo suvedžioti, jis primena Johnny Deppą Karibų jūros piratuose.Richard Dyer, Boston Globe, 2003 m. rugsėjo 25 d.

Puikų šios klasikinės operos (Don Žuanas) pastatymą “Thomas Wolfe” salėje sekmadienį pristatė gastroliuojanti “Teatro Lirico d‘Europa” trupė. Dramos ašis - puikūs baritonai Vytautas Juozapaitis (Don Žuanas) ir Stefano de Peppo (Leporelas) - labai geri dainininkai ir aktoriai, privertę patikėti ir nuolatiniu labai sėkmingu Don Žuano lakstymu paskui sijonus, ir tarno ištikimybe savo ponui, kurio poelgiai jį ne visuomet žavi. Sudėtingoji Don Žuano partija, atrodo, nekėlė jokių sunkumų nuostabiam dramatiniam Juozapaičio balsui. Nuo operos pradžios iki pabaigos, kai pasisvaidymus sąmojais su Leporeliu jis nuolat lengvai keitė į švelnias meilės dainas, klausytojus žavėjo jo didžiulės išraiškos galimybės.Martha Fawbush, Asheville Citizen-Times, 2003 m. spalis

“Muzikos barai” http://www.muzikosbarai.lt/

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų