• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybė pristatė naujausią siūlymą, kaip mieste keisti automobilių parkavimo sistemą. Svarbiausia naujovė – automobilių stovėjimo apmokestinimas daugiabučių aikštelėse ne jų gyventojams.

Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybė pristatė naujausią siūlymą, kaip mieste keisti automobilių parkavimo sistemą. Svarbiausia naujovė – automobilių stovėjimo apmokestinimas daugiabučių aikštelėse ne jų gyventojams.

REKLAMA

Kaip žurnalistams pasakojo Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, daugiabučių kiemai taps zonomis, kuriose parkuoti nustatytą kiekį automobilių galės tik tos vietos gyventojai.

Tokios zonos atsiras pačių gyventojų iniciatyva, pareiškus tokį norą, ten, kur techniškai tai būtų įmanoma.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atlikta analizė rodo, kad daugiau kaip 18 tūkst. automobilių Vilniuje vakarais stovi neleistinose vietose, o gyventojai dažniausiai skundžiasi stovėjimo vietų trūkumu bei netvarka kiemuose: užgrūstomis vaikų žaidimų aikštelėmis, pievelėmis.

Problemą sukelia ne tik stovėjimo vietų trūkumas, augantis automobilių skaičius, bet ir apleisti automobiliai bei kiemuose paliekamos svečių mašinos. Dalį šių problemų, pasak R. Šimašiaus, išspręstų gyventojų zona. 

REKLAMA
REKLAMA

„Gyventojų zona – daugelio Europos miestų taikoma praktika. Jos esmė – vilniečiai įgalinami šeimininkauti savo kiemuose, o miestas sutvarko kiemų prieigas, įrengia žaliuosius korius, sužymi stovėjimo vietas bei įveda parkavimo rinkliavą svečiams“, – sako R. Šimašius. 

REKLAMA

Anot mero, miestas skatins į parkavimo problemos sprendimą įsitraukti ir verslą, ypač prekybos centrus. Taryba jau yra pritarusi sprendimams, pagal kuriuos prekybos centrams didėtų žemės mokestis, jei šie neįsileistų gyventojų automobilių į stovėjimo aikšteles po darbo valandų.

Kiek reikėtų mokėti

Atsiradus tokioms zonoms, vienas leidimas (vienam butui, nepriklausomai nuo jo gyventojų skaičiaus) statyti automobilį bus nemokamas, o kitas kainuos 5 eurus per mėnesį. Svečiams stovėjimas tokiose zonose kainuos 0,30 euro per valandą.

Už trečią ir paskesnius automobilius gyventojams reikės mokėti tiek pat 0,30 euro už valandą arba 25 eurus per mėnesį.

REKLAMA
REKLAMA

Komercinių patalpų savininkams būtų numatomas vienas nemokamas leidimas parkuoti automobilį.

Įvedus naują tvarką, be kita ko, būtų apmokestinamas automobilių statymas įvažiavimai į kiemus, skersgatviai ir panašios vietos.

Mokėti už automobilio stovėjimą reikės įprasta tvarka – telefonu, internetu arba parkomatu.

Artimiausiu metu pasiūlymas bus svarstomas viešai ir miesto tarybos komitetuose. R. Šimašiaus teigimu, nauja tvarka galėtų būti priimta iki rugpjūčio pabaigos, o taikoma – nuo rugsėjo.

Kokios rinkliavos yra šiuo metu

Šiuo metu sostinėje galioja keturios automobilių parkavimo zonos: mėlynoji, raudonoji, geltonoji ir žalioji. Daugiabučių kiemai šiuo metu neapmokestinami.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mėlynojoje zonoje visos savaitės dienomis nuo 8 val. iki 24 val. minimali stovėjimo trukmė yra 12 min. Už jas reikia mokėti 0,50 euro, o už 1 val. – 2,50 euro.

Raudonojoje zonoje pirmadieniais – šeštadieniais nuo 8 val. iki 22 val. už 12 min. tenka mokėti 0,30 euro, o už 1 val. – 1,50 euro.

Geltonojoje zonoje pirmadieniais – šeštadieniais nuo 8 val. iki 20 val. už minimalią 10 min. stovėjimo trukmę reikia mokėti 0,10 euro, o už 1 val. – 0,60 euro.

Žaliojoje zonoje pirmadieniais – šeštadieniais nuo 8 val. iki 18 val. minimali stovėjimo trukmė yra 20 min., už kurias reikia mokėti 0,10 euro, o už 1 val. – 0,30 euro.

Visi Lietuvos miestai turi įgyvendinti darbaus judumo planus, kuriuose bus numatytos mažos taršos zonos. Į jas patekimas bus arba ribojamas, arba draudžiamas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų