REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandien dar sudėtinga pamatuoti krizę, bet, vyriausybei raginant „veržtis diržus", daugelis verslo atstovų imasi paprasčiausių ėjimų: mažina rinkodaros kaštus ir darbuotojų atlyginimus. Ar įmanoma į sunkmetį pažiūrėti kitaip? O gal net galima išpešti iš jo naudos?

REKLAMA
REKLAMA

Rezistencinė kova

Reklamos kompanijos „Partizanas“ direktorius Remigijus Kalpokas apie savo verslą kalba drąsiai: „Kai pradėjome, jautėme greitų, mobilių paslaugų poreikį, kur nereikėtų didelių investicijų į turinio sukūrimą, o vartotojas būtų pasiektas kitais būdais. Jaučiant industrijos slėgį, gimė tam tikra rezistencinė kova.“

REKLAMA

„Mums ta krizė netgi geriau, - juokėsi reklamos kūrėjas. - Mūsų paklausa, susidomėjimas mūsų paslauga išaugo, nes siūlome tokių priemonių, kurios nereikalauja didelių investicijų į žinutės turinį.“

Pasak vadovo, kompanijos veikla daugiau orientuota į priemones ir tiesioginį auditorijos pasiekimą. „Susidomėjimas mumis daug didesnis, palyginus su praeitais metais, didesnės ir pajamos. Iš kitos pusės, darbuotojų pastangos taip pat yra didesnės. Pas mus tai yra labai jaučiama, nes viskas pastatyta ant žmonių.“ R. Kalpokas pripažįsta, kad tam tikri kaštai, pavyzdžiui, patalpų nuomos kaina, buvo sumažinti.

REKLAMA
REKLAMA

Kavinė, kurioje bus rašomi meilės laiškai

Vienas „Coffee Inn“ kavinių tinklo įkūrėjų Nidas Kiuberis teigia, kad svarbiausia yra nepasidaryti vienu iš godžių lietuvių verslininkų. „Dirbantys kūrėjai yra pats didžiausias saugiklis. Kiek tu duodi, kiek energijos turi, viskas sueina ten pat. Niekaip neįsivaizduoju už mane dirbančių žmonių - kartais net už baro padirbu“, - sakė jaunas verslininkas.

N. Kiuberio manymu, tokiam nedideliam kavinių tinklui aktualu netapti vienu iš standartinių, todėl verslininkas, savo įmonėje atsakingas ir už žmoniškuosius išteklius, ir už plėtrą, ir už komunikaciją, sako ieškąs išskirtinumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kiekvieną kavinę specialiai darau kitokią. Nebenaudoju tos pačios sofos ar veidrodžio. Mes bandome juos aplipdyti, išbaigti. Pavyzdžiui, vienoje naujai atidaromoje kavinėje įrengsime meilės kampelį, kuriame bus galima palikti laiškus“, - planais dalijosi N. Kiuberis.

Šio smulkiojo verslo atstovo, už savo prekinį ženklą „sergančio" pačiais įvairiausiais būdais, manymu, svarbiausia, kad brand'as vartotojui būtų artimas emociškai. „Simpatijas gali užsitarnauti darydamas mažus dalykus. Tu nepamatuosi jų tiesioginio efektyvumo, bet tai tau atneša emocinę vertę.“

REKLAMA

N. Kiuberis sako neneigiąs tradicinės reklamos svarbos, bet priduria: „Mes ir iš ekonominių sumetimų neleidžiame sau taškytis pinigais, o naudojame savo resursus, kad sugalvotume naujų idėjų, o tada jas išbandome, tarkime „šiltukus" (megztas pirštines su laikikliu kavos puodeliui) ar panašiai.“

Savininkas pripažįsta, kad tiesioginio ekonominio efekto nuo tokių idėjų dažnai nesijaučia, bet sako, kad jų paskirtis kita: „Vienas po kito tokie dalykai apaugina kavos puodelį gražiu žiedu, ir tu, pirkdamas kavą, pats sau neužduodi klausimo, ką perki, bet žinai, kad gauni daug daugiau nei kavą. Gauni emociją.“

REKLAMA

„Coffee inn" tinklo vadovas teigia, kad dauguma šių kavinių klientų yra lojalūs, o geriausia reklama - iš lūpų į lūpas. „Manau, kad pats blogiausias dalykas yra padaryti smagų daiktą ir pamiršti apie jį pasakyti žmonėms. Gali padaryti „šiltuką" ir paskui jis stovės kampe“, - galimas klaidas įvardija N. Kiuberis.

Verslanoris Kristupas tiki savo idėja

Kito barų ir restoranų tinklo bendrasavininkis Kristupas Baublys sako sukūręs sąvoką „verslanoris" ir čia pat aiškina: tai žmogus, kuris tiki savo idėja, ieško būdų ją įgyvendinti ir nepasiduoda nuo pirmų smūgių. „Verslanoris mąstys kūrybiškai. Jis susitapatina su savo įmone, su prekės ženklu, kaip asmenybė pritraukia lojalius klientus“, - dėstė K. Baublys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kita labai svarbi „verslanorio“ savybė - nebuvimas godžiu. „Lietuviškas godumas sunkiasi per visus galus, o dabartiniu sunkmečiu daug kas tuo naudojasi. Maisto, gėrimų tiekėjai mato, kad daug kam sunkiau, ir absoliučiai neadekvačiai niekam - nei infliacijai, nei rinkos sąlygoms - didina kainas. Tai neteisinga“, - mano verslininkas.

Pats save „verslanoriu“ pristatantis K. Baublys apie sunkmetį kalba optimistiškai: „Dabar yra tas geriausias ir įdomiausias laikotarpis smulkiesiems ir net vidutiniams verslininkams „apšauti" daug savo konkurentų ir net įkąsti didiesiems, kurie iš savo aukštybių dažnai nieko nemato.“

REKLAMA

Dar didesnis noras įveikti konkurentus

Interneto sprendimų kompanijos „Gaumina" vadovas Darius Bagdžiūnas sako, kad kuo mažesnė užsakovo drąsa, tuo didesnis biudžetas. „Kai kurie turėdami labai daug drąsos ir labai mažai biudžeto, gauna neprastus rezultatus. Darbas turi džiuginti tave, klientą ir auditoriją. Kai gyvenimas sumažina biudžetą, atsiranda daugiau drąsos“, - į iššūkius drąsiai reaguoja vadovas.

Jo manymu, žaviausios idėjos tos, kurios nustebina, galbūt net šokiruoja vartotoją ir yra padaromos minimaliais kaštais.

REKLAMA

Pasak D. Bagdžiūno, sunkmetis į jo verslą atnešė dar didesnį siekį nugalėti konkurentus. „Mes dar daugiau dėmesio nei anksčiau skiriame tobulėjimui, kad sustiprintume konkurencines pozicijas. Mūsų verslas yra žinios: mes parduodame savo žinias. Kuo daugiau žinių tu turi, tuo daugiau tu parduodi“, - kalba vadovas.

Pasak jo, savo kuriamą produktą jie orientuoja į kuo geresnį rezultatą klientui: „Jei yra trys produktai ir jie visi atrodo vienodai, vienintelis juos skiriantis dalykas yra kaina. Aš manau, kad reikia išsiskirti. Todėl mes darome produktus, kurie labai išsiskiria savo idėja, pateikimo forma. Tokiu būdu jie padeda pasiekti gerų pardavimo rezultatų“, - apie verslo strategiją pasakoja D. Bagdžiūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kompanijos vadovo teigimu, užsakymų biudžetas krenta. „Jaučiame laukimą ir žmonės šiek tiek mažiau perka tinklalapių. Kai krenta pajamos, turi suvaržyti išlaidas, kurios gerovės atveju ne visur buvo efektyvios“, - pastebi D. Bagdžiūnas.

„Yra klientų, kurie nemažina rinkodaros biudžeto, nes žino, kaip viskas veikia, - priduria jis. - Įsivaizduokite, kad lėktuvas skrenda 10 km aukštyje. Staiga išjungiame jo variklius. Tiesiai žemyn nenukrisi, nukrisi ten kažkur priekyje. Taigi smūgis verslą ištiks tik po kažkiek laiko.“

REKLAMA

Sunkmečiu - nepasiduoti panikai

Ryšio tiekėjo „Tele2" rinkodaros direktorius Mindaugas Savickas sako, kad sunkmetis daliai kompanijų gali išeiti į labai didelę naudą - jos turi progą permąstyti savo strategiją, valdymo įrankius, tai, kaip jie priima sprendimus.

„Sunkmečio metu psichologija tokia: žmogus kažko išsigąsta, jis negalvoja blaiviai, tik mato grėsmę. Užuot numatęs kelis ėjimus į priekį, jis pasiduoda panikai. O reikėtų blaiviai ir drąsiai, galbūt net nestandartiškai mąstyti, prisiimti tam tikrą riziką." M. Savicko pastebėjimu, krentant pardavimui, pirmasis dalykas, kurio imasi kompanijos, siekdamos sumažinti kaštus, yra nukirpti rinkodaros biudžetą.

REKLAMA

„Negalvojama, kad tai yra kompanijos strategijos dalis. Dažnai žiūrima taip, kad rinkodara yra kaštai - riebalai, kurių galima atsisakyti“, - svarsto vadovas.

Visi penki verslininkai svarsto, kad rinkodara yra vienas svarbiausių elementų krizės akivaizdoje ir, net turint ribotą biudžetą, verslo augimą gali palaikyti „partizaninis marketingas“, kurio idėjos autorystė priklauso Jay Conrad Levinsonui. Autoriaus bestseleris tuo pačiu pavadinimu Lietuvoje bus išleistas kovo mėnesį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų