Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže.
Dainininkė, dizainerė Simona Nainė savo sąskaitoje turi 300 tūkstančių sekėjų „Instagram“ platformoje, jos veiklą „Facebook“ seka virš 50 tūkstančių žmonių. Kai kurias Simonos kuriamas reklamas „Instagram“ peržiūri milijonas Lietuvos gyventojų.
Pasak nuomonės formuotojos, jos sėkmės paslapties nėra – su savo sekėjais ji tiesiog būna tikra ir paprasta.
„Mes gyvenam tą patį gyvenimą, tik tiek, kad mano veidą kažkada gal truputį dažniau pamatot, o visa kita pas mus yra lygiai taip pat vienodai – namų ruoša, darbai, santykiai“, – sakė S. Nainė.
Kūrėja tikina, kad influenceriu gali būti bet kas.
„Visiems yra absoliučiai tos pačios sąlygos. Tu pradėk, atsikelk ryte, rodyk savo dieną. Po truputį įdėk. Turėk kokią nors viziją, ką tu nori daryti. Visi gali daryti“, – teigė garsi moteris.
Simona sako, kad reklamuojanti tik tas prekes ar paslaugas, kurios jai išties patinka. Juolab, kad ir žmonės nekvaili.
„Visi žmonės tikrai turi galvą ant pečių ir jie visi viską puikiai supranta, jie atsirenka, ką jie nori matyti, kokią paslaugą ar pasiūlymu jie nori pasinaudoti. Tai kad ir kaip tu stipriai formuotum tą nuomonę, žmogus pats galutinai atsirenka“, – tikino S. Nainė.
Gali uždirbti po keliasdešimt tūkstančių per mėnesį
O toks darbas ir itin pelningas. Kad visi Lietuvos influenceriai kasmet uždirba vis daugiau milijonų, skaičiuoja ir VMI.
„Nuo 2021 metų 18,5 milijono eurų gautų pajamų iki 2024 metais gautų 25 milijonų pajamų“, – skaičiavo Operatyvios kontrolės departamento vadovas Rolandas Puncevičius.
„Didžiausi nuomonės formuotojais tikrai gali uždirbti po keliasdešimt tūkstančių eurų per mėnesį“, – neslėpė „Influenceriai.lt“ vykdančioji direktorė Aistė Stalmokaitė.
Tiesa, tai ne vienintelės žinomų žmonių, reklamuojančių prekes, pajamos. Neretai jie neapsiriboja tik reklama ir kuria savo verslus.
Sekėjų skaičiumi turtingiausia ir didžiausia Baltijos šalyse – influencerė Karolina Meschino. Jos „Instagram“ gerbėjų minia siekia beveik pusę milijono. Nuomonės formuotojų darbo užmokestis dažnai ir priklauso nuo auditorijos dydžio, turinio sukūrimo sudėtingumo ir apskritai influencerio populiariumo tarp reklamos užsakovų. Už vieną įrašą influenceris gali uždirbti nuo 50 iki 5000 eurų. Be to, lietuviams Baltijos šalių kontekste uždirbti sekasi ypatingai gerai.
„Latviai ir estai, su kuriais tenka pabendrauti, sako, kad jiems nepavyksta pragyventi iš influencerio duonos“, – teigė A. Stalmokaitė.
Nesumokėjo 3 milijonų eurų mokesčių
Tiesa, tik reikia užsitarnauti sekėjų pasitikėjimą. Šiemet „Super You“ užsakymu „Kantar“ atliktas gyventojų tyrimas parodė, kad 76 procentams apklaustųjų svarbus influencerių patikimumas. 59 procentams apklaustų lietuvių taip pat rūpi, kad influenceris būtų sąžiningas.
„Kad būtų pažymėtas žodis „reklama“, kad influenceris dirbtų skaidriai savo darbą, kad nebūtų kažkokių apgaudinėjimų“, – sakė „Super You“ influencerių ekspertė Gabrielė Šteinbrecher.
Skaidriai savo pajamas deklaruojantys nuomonės formuotojai už pernai metus sumokėjo daugiau nei 2 milijonus eurų gyventojų pajamų mokesčio. Tiesa, tą daro ne visi – valstybinė mokesčių inspekcija per pastaruosius kelis metus suskaičiavo, kad socialiniuose tinkluose veiklą vykdantys asmenys valstybei nesumokėjo virš 3 milijonų eurų mokesčių. Kai kurių žinomų veidų nedeklaruotos sumos išties įspūdingos – siekia ir kone pusę milijono.
„Asmuo, kuris užsiima renginių organizavimu nedeklaravo 460 tūkstančių eurų gautų pajamų. Kitas žinomas asmuo, kuris užsiima tam tikru prekių, paslaugų elektroninėje erdvėje platinimu į apskaitą neįtraukė 260 tūkstančių gautų pajamų“, – teigė R. Puncevičius.
Jei ir jūs svajojate tapti nuomonės formuotoju, atkreipkite dėmesį, kur kelsite savo įrašus – iš mados išeina „Facebook“, ant bangos ne tik „Instagramas“, itin populiarėja ir „Tik Tok“. O kad būtumėt įdomus savo sekėjams, štai jums ir populiarumo receptas.
„Jeigu influenceris dirba ofise, augina pomidorus, mezga, dalinasi nenugražinta realybe, tai yra įdomu. Vartotojai nori tikrumo, autentiškumo, nes tai yra tai, ką jie ir patys kasdien patiria“, – kalbėjo A. Stalmokaitė.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:











































































































































































































































