REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
18
Mažų emisijų zonos kameros Kauno senamiestyje (Teodoras Biliūnas/ BNS nuotr.)

Kaune jau veikia sistema, identifikuojanti automobilių numerius ir leidžianti nustatyti transporto priemonės taršumą. Ateityje ši sistema bus naudojama taršos mokesčiams įgyvendinti.

18

Kaune jau veikia sistema, identifikuojanti automobilių numerius ir leidžianti nustatyti transporto priemonės taršumą. Ateityje ši sistema bus naudojama taršos mokesčiams įgyvendinti.

REKLAMA

Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Martusevičiaus teigimu, šiuo metu sistema testuojama, renkami duomenys, kurie vėliau bus naudojami sprendžiant taršos mokesčių dydį.

„Kamerų sistema yra veikianti, šiuo metu vyksta kalibravimo darbai. Kameros yra įrengtos 11-oje vietų. Žiūrima, ar kameros teisingai identifikuoja automobilių numerius. Matydami automobilio numerį mes galėsime identifikuoti pagaminimo metus, pagal tai žinosime, kokius eurostandartus atitinka automobilis. Pagal eurostandartų atitikimą bus nustatomi taršos mokesčiai ar taikomos lengvatos. Gali būti, jog elektromobiliams būtų taikomas nemokamas įvažiavimas, o toliau mokestis bus nustatomas, pagal automobilio keliamą taršą“, – teigė savivaldybės atstovas.

Mokesčių dydis – dar nenustatytas

Kol kas taršos mokesčių dydis nėra nustatytas. Pasak savivaldybės atstovo, šie klausimai Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdyje bus sprendžiami tik išanalizavus duomenis.

REKLAMA
REKLAMA

Neturėdami duomenų, negalime sprendimų. Kai turėsime duomenis, galėsime svarstyti, kaip galima būtų apmokestinti – tiek mokesčių dydį, tiek mokėjimo būdus (ar vienkartinį mokestį, ar pagal prabūtą laiką)“, – sakė savivaldybės atstovas.

REKLAMA

Taip pat nėra nuspręsta, ar bus apmokestinti pavežėjai, taksi vairuotojai, kurjeriai.

Remtasi kitų šalių patirtimis

Pasak skyriaus vedėjo, kuriant sistemą, buvo taikomos kitų šalių miestų, pavyzdžiui Berlyno, patirtys. Vis dėlto, tikėtina, jog apribojimai nebus tokie griežti.

„Berlynas yra nusistatęs standartą, pagal kurį joks automobilis negali įvažiuoti į senamiestį. Mes manome, jog teisinga būtų suteikti galimybę įvažiuoti, bet turėtų būti mokestinis apribojimas. Tačiau, nieko negalime spręsti neturėdami duomenų. Duomenys padės įsivertinti – ar taršūs automobiliai važiuoja į senamiestį, kiek jų važiuoja, kokia jų tarša. Artimiausiu metu tuos duomenis turėsime“, – komentavo savivaldybės atstovas.

REKLAMA
REKLAMA

Neatmetama ir galimybė, jog išanalizavus duomenis ir aptikus mažus taršių automobilių srautus, kai kurie apribojimai taikomi nebus.

„Berlynas yra panaikinęs galimybę euro 3 standartų neatitinkantiems automobiliams įvažiuoti į kai kurias zonas, bet jeigu matysime, kad tų automobilių yra itin mažai, tuomet tokių apribojimų netaikysime“, – pabrėžė savivaldybės atstovas.

Jau tuoj reikės mokėt.,kad gimei toj žemei
Aha, irgi važiuoju prie jūros, kartais po Lietuvą keliauju, bet į miestą, kur vamzdis paminklu laikomas, o perėjos vaivorykšte piešiamos, nektla mintis užsukt
Tik baudos,nauji mokesciai ir draudimai ir taip jau 33 metus.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų