REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žuvusiųjų keliuose skaičius šiemet padidėjo, o viena iš pagrindiniu to priežasčių įvardijimas greičio viršijimas. Kovodami su Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjais, siūloma kone dvigubai didinti baudų dydžius. Be to, siūlomos ir dar kitos priemonės, kaip būtų siekiama tramdyti greičio mėgėjus keliuose.

Žuvusiųjų keliuose skaičius šiemet padidėjo, o viena iš pagrindiniu to priežasčių įvardijimas greičio viršijimas. Kovodami su Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjais, siūloma kone dvigubai didinti baudų dydžius. Be to, siūlomos ir dar kitos priemonės, kaip būtų siekiama tramdyti greičio mėgėjus keliuose.

REKLAMA

Laidoje „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“ policijos generalinis komisaras Renatas Požėla teigė, kad naujasis Vidaus reikalų ministerijos siūlymas nėra vien siekis baudas padidinti dvigubai.

„Jeigu mes kalbame apie dvigubą didinimą, tai, visų pirma, mes kalbame apie tam tikrą greičio viršijimą – nuo 20 iki 30 km/h, nuo 10 iki 20 km/val.

Bet mes siūlome kitus instrumentus, kurie leistų kovoti su piktybiniais Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjais. Tie įrankiai mums leistų efektyviau išieškoti tas pačias paskirtas baudas“, – kalbėjo R. Požėla.

REKLAMA
REKLAMA

Prarastų ir vairuotojo pažymėjimą, jei nusižengtų dar kartą

R. Požėla taip pat įvardijo ir vieną iš pavyzdžių, kuris tarsi parodo, kad baudų didinimas yra reikalinga priemonė.

REKLAMA

„Pavyzdžiui, šiandien asmuo viršiją leistiną greitį nuo 10 iki 20 kilometrų, jeigu tai pirmas pažeidimas per metus, jis gauna 6 eurų dydžio baudą. Kai tos baudos administravimas valstybei kainuoja 8 eurus. Dar vienas dalykas – šitos baudos nebuvo peržiūrėtos nuo 2008 metų“, – pastebėjo policijos vadovas.

Tuo metu Seimo narys Andrius Mazuronis prieštarauja ir sako, kad dabartinę problemą, susijusią su KET pažeidėjais, galėtų išspręsti ne baudų didinimas.

„Man atrodo, nuo amžių senovės yra aišku, kad ne baudos dydis nusprendžia nusižengs [vairuotojas] ar ne, bet jos [baudos] neišvengiamumas.

REKLAMA
REKLAMA

Per pastaruosius 3 metus nuo 35 proc. baudų išieškojimas krito iki 16 proc. Reiškia, kad problema yra ne baudos dydis, o problema, kad jos niekas nemoka. 

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pripažįsta, kad teisės aktuose iš tiesų egzistuoja tam tikrų spragų.

„Yra klausimas išieškojimo, bet vėlgi yra ir teisės aktų netobulumai. Pavyzdžiui, pasiskolino kažkas mano automobilį, važiavo ir staiga aš pasakau, kad važiavo užsienietis, kurio aš dabar negaliu surasti. Ir staiga kažkaip bauda nebeišieškoma.

Tai vienas iš kompleksinių pasiūlymų visos grupės žmonių - jeigu tavo automobiliu kažkas važiavo, tu esi savininkas, tu atsakai, kad ta bauda būtų sumokėta. Tai tikrai yra kompleksas priemonių ir aš visiškai sutinku, kad neišvengiamumas turi būti“, – kalbėjo ministras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Policijos vadovas R. Požėla taip pat dar kartą atkreipė dėmesį, kad naujas siūlymų paketas apima daugybę skirtingų priemonių.

„Šiuo paketu yra siūlomos kitos priemonės – ir laidavimo institutas atsiranda, kuris leistų mums efektyviau kovoti su neva užsieniečiais, atsiranda tam tikros alternatyvos, sakykime, tas pats teisių atėmimas nuo 10 iki 20 dienų už antrą kartą per metus padarytą analogiško pobūdžio pažeidimą. Todėl mes nekalbame vien apie baudų didinimą. 

<...> Bendras išieškojimo procentas už KET pažeidimus vis tik siekia virš 50 proc.“, – pastebėjo jis.

Dalis vairuotojų patektų į rizikos sąrašą

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė teigė, kad pažeidėjai galėtų būti įtraukiami į tam tikrą rizikos sąrašą. 

REKLAMA

„Tuos asmenis, kurie piktybiškai pažeidinėja, tie, kurie gauna pastovias baudas ir jų nemoka, tai jie būtų įtraukiami į rizikos sąrašą ir policija juos galėtų stebėti, nes dabar tos skaudžios nelaimės, kurios įvyksta, tai yra susijusios su tokiais recidyvistais“, – aiškino Agnė Bilotaitė

Oponentai, baudų didinimo priešininkai, tokias ministrės Agnės Bilotaitės pristatytas kovos su eismo pažeidėjais priemones mala į miltus ir yra įsitikinę jų neefektyvymu.  

„Tai yra riboto matymo pasakymai, tai, jei tu jau turi įrankį. Atsakomybė baudžiamoji yra ir už vairavimą neblaiviam, ir ką? Ar pasikeitė kas? Ne, per proginius reidus pagaunama, o kiek jų realiai važinėjasi gatvėmis, mes nematome, jei nepatenki į proginį filtrą“, – teigė Saulius Skvernelis

REKLAMA

Saulius Skvernelis siūlo kitą užkardymo priemonę visiems eismo taisyklių pažeidėjams – apipilti Lietuvos kelius nuolat vykstančiais reidais ir policininkais, kurie mojuotų dryžuotomis lazdelėmis ir gaudytų nedrausmingus vairuotojus. 

„Siūlo net už 30 km per valandą viršytą greiti atimti galimybę vairuoti, apie ką mes kalbam, tai ne foto radarai ar trikojai krūmuose turi saugumą užtikrinti, o gyvas, kompetentingas pareigūnas, kuris ne tik žiūrėtų, kaip eismo tvarkos yra laikomasi, bet žiūrėtų plačiau“, – sakė S. Skvernelis.

„Aš nežinau, kam reikia tų žmogiškų resursų, negi mes norime, kad policininkai ir vėl grįžtų prie krūmų ar apkasų, šaudytų automobilius, o po to krūmuose derėtųsi dėl tam tikrų sąlygų, tai nežinau, ar derėtų grįžti į 20 amžių“, – atkirto Seimo narys Vilius Semeška.

Laidą „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“ žiūrėkite kiekvieną pirmadienį 19:30 per TV3 televiziją ir naujienų portale tv3.lt! 

Gal jau laikas, tas komjaunuolių-didinti baudas - užmiršti. Priežastys? Niekam neįdomu. Geriausiai kai Kaune per pūgą matuoja trikoju greitį Neries krantinėje, gal geriau nukast padėtų. Tikras neapykantos sėjimas, vėl grįžta mentų laikai? Teisuoliai, kaip baigės Alytaus nezymetiems kirtusiems ištisinę, gal iššūkį, o Tu baigėsi lenkimą užmiestyje ties susikirtmu su keliuku- teisės guldai.
nieko naujo.. Bausti,drausti,nuskausminti..
"mes kalbame apie tam tikrą greičio viršijimą – nuo 20 iki 30 km/h, nuo 10 iki 20 km/val." -

OK, reikia baudų, bet jūs jas didinkite už didesnius greičius nuo 30km. Kur tikrai kelių ereliai laksto. O 10-20km. Būna, kad tiesiog nepastebėjai staiga išdygusio ženklo, kurio dar vakar nebuvo.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų