REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Informacijos apie viešąsias paslaugas per pastaruosius 12 mėnesių internete ieškojo 39 proc. Lietuvos gyventojų - 7 procentiniais punktais daugiau nei 2011 metų pabaigoje. Populiariausios elektroninės paslaugos - pajamų deklaravimas ir su sveikatos apsauga susijusios paslaugos.

Informacijos apie viešąsias paslaugas per pastaruosius 12 mėnesių internete ieškojo 39 proc. Lietuvos gyventojų - 7 procentiniais punktais daugiau nei 2011 metų pabaigoje. Populiariausios elektroninės paslaugos - pajamų deklaravimas ir su sveikatos apsauga susijusios paslaugos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai parodė Informacinės visuomenės plėtros komiteto (IVPK) prie Susisiekimo ministerijos užsakymu atliktas tyrimas.

REKLAMA

Pasak IVPK direktoriaus Ryčio Kalinausko, gyventojai vis dažniau naudojasi internetu ir vis daugiau visuomenei reikalingiausių viešųjų ir administracinių paslaugų perkeliama į internetą. Gyventojai įvertina šių paslaugų gavimo elektroniniu būdu paprastumą ir naudą, tad jos tampa aktualios vis didesniam žmonių ratui", - sako R. Kalinauskas.

2012 m. spalį atlikto tyrimo duomenimis, per pastaruosius 12 mėn. bent kartą viešųjų institucijų interneto svetainėse lankėsi 39 proc. šalies gyventojų (palyginimui, 2011 metų lapkritį - 32 proc.).

REKLAMA
REKLAMA

Pagal amžiaus grupes, viešųjų institucijų interneto puslapiuose daugiausia lankėsi 25-34 metų amžiaus grupės asmenys - 62,9 proc., taip pat 16-24 metų amžiaus grupės asmenų - 47,1 proc. Mažiausiai viešųjų institucijų interneto svetainėse lankėsi vyresnio amžiaus gyventojai - tik 4,4 proc. 65-74 metų amžiaus žmonių.

Dažniausiai interneto svetainėse ieškoma bendros informacijos apie viešąją instituciją ir jos veiklos sritis - 48 proc. visų apsilankiusiųjų viešųjų institucijų interneto svetainėse (2011 m. lapkritį - 46 proc.). Darbuotojų kontaktinės informacijos ieško - 40 proc. (2011 m. lapkritį - 24 proc.), elektroninių prašymų ar formų, reikalingų paslaugai gauti, pildymas - 41 proc. (2011 m. lapkritį - 38 proc.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dažniausiai gyventojai naudojasi pajamų mokesčio deklaravimo paslauga - 20 proc. gyventojų (2011 m. lapkritį - 16 proc.), su sveikatos apsauga susijusiomis paslaugomis (informacijos apie paslaugų teikimą skirtingose institucijose paieška, registracija pas sveikatos priežiūros specialistus) - 20 proc. (2011 m. lapkritį - 11 proc.), laisvų darbo vietų paieškos paslaugomis - 16 proc. (2011 m. lapkritį - 5 proc.), socialinėmis ir socialinio draudimo paslaugomis - 14 proc. (2011 m. lapkritį - 6 proc.).

Tyrimo metu gyventojai buvo klausiami, ar naudojasi su Lietuvos kultūros paveldu susijusiomis elektroninėmis paslaugomis (skaitmenintas Lietuvos kultūros paveldas prieinamas bibliotekų, archyvų ir muziejų skaitmeninto kultūros paveldo duomenų banke E. paveldas). Šiomis paslaugomis per pastaruosius 12 mėn. naudojosi 7 proc. Lietuvos gyventojų (2011 m. - 3 proc.). Gyventojai taip pat buvo klausiami, ar naudojasi su lietuvių kalba susijusiomis elektroninėmis paslaugomis (internetinėmis vertimo priemonėmis, automatinėmis kalbos atpažinimo priemonėmis), jomis Lietuvos gyventojai naudojosi aktyviau - 17 proc. gyventojų.

REKLAMA

2012 m. 7 proc. šalies gyventojų lankėsi elektroninių valdžios vartų portale. 85 proc. žmonių, per pastaruosius 12 mėn. apsilankiusių šiame portale, naudojosi per elektroninių valdžios vartų portalą teikiamomis elektroninėmis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis.

Šalies gyventojai geriausiai įvertino automobilių registravimo paslaugas (8,4 balo iš 10), viešųjų bibliotekų, gimimo, mirties, santuokos liudijimų išdavimo paslaugas (8 balais).

68 proc. Lietuvos gyventojų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių yra lankęsi viešųjų įstaigų interneto svetainėse, šiose interneto svetainėse pateikiamos informacijos kokybę vertina teigiamai, neigiamai vertina tik 4 proc. gyventojų.

Tyrimą atliko UAB „BGI Consulting".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų