REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Japonijos automobilių gamintoja „Toyota“ ketvirtadienį pranešė, kad jos grynasis pelnas trečiąjį finansinių metų ketvirtį sumažėjo 8 proc., tačiau bendrovė nepakeitė visų metų prognozių, nes jenos atpigimas kompensuoja augančių medžiagų kainų poveikį.

Japonijos automobilių gamintoja „Toyota“ ketvirtadienį pranešė, kad jos grynasis pelnas trečiąjį finansinių metų ketvirtį sumažėjo 8 proc., tačiau bendrovė nepakeitė visų metų prognozių, nes jenos atpigimas kompensuoja augančių medžiagų kainų poveikį.

REKLAMA

Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja pranešė, kad grynasis pelnas siekė 727,9 mlrd. jenų (5,6 mlrd. JAV dolerių).

Palyginimui, prieš metus rodiklis buvo 791,7 mlrd. jenų.

Nors praėjusiais metais bendrovė neleido savęs aplenkti varžovei „Volkswagen“, ji, kaip ir kitos pramonės dalyvės, vis dar susiduria su lustų trūkumo keliamais sunkumais.

„Prekiautojai, tiekėjai ir gamyklos sunkiai dirbo tokiomis aplinkybėmis, kai gamybos planai labai svyravo dėl tokių veiksnių kaip puslaidininkių trūkumas ir stichinės nelaimės“, –sakoma „Toyota“ ketvirtadienio pranešime.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi bendrovė teigė, kad per 12 mėnesių iki 2023 metų kovo vis dar tikisi gauti  2,36 trln. jenų grynąjį pelną, arba 17 procentų mažiau nei prieš metus.

REKLAMA

Balandžio–gruodžio mėn. grynasis pelnas sumažėjo 18 procentų iki 1,90 trln. jenų.

Nors veiklos pelnas per devynis mėnesius sumažėjo, trečiąjį ketvirtį jis padidėjo, nes „teigiamas silpnesnės jenos ir apimčių padidėjimo poveikis viršijo neigiamą didėjančių medžiagų kainų poveikį“, nurodė „Toyota“.

Puslaidininkiai yra esminė šiuolaikinių automobilių sudedamoji dalis, o „Toyota“ stengėsi neatsilikti nuo gamybos tikslų vien todėl, kad „nepakanka“ lustų, kad patenkintų paklausą, naujienų agentūrai AFP prieš paskelbiant pajamas sakė Tokai Tokijo tyrimų instituto vyresnysis analitikas Seiji Sugiura.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi „Toyota“ yra geresnėje padėtyje nei daugelis jos mažesnių konkurentų, nes „turi stiprią derybinę galią“ su dalių tiekėjais, pažymėjo analitikas.

Jis pridūrė, kad Kinijos sprendimas nutraukti nulinio COVID politiką ir bet kokios ekonomikos skatinimo priemonės iš Pekino taip pat yra teigiami veiksniai, nes automobilių pardavimas ten greičiausiai augs.

Sausio mėnesį „Toyota“ užsibrėžė tikslą 2023 metais pagaminti 10,6 mln. transporto priemonių – daugiau nei pastaraisiais metais ir daugiau nei devynis mln., pagamintus 2019 metais prieš pandemiją.

Vis dėlto ji perspėjo, kad faktinė gamyba gali būti 10 proc. mažesnė dėl dalių trūkumo, dėl kurio ji jau privertė sumažinti šių metų tikslus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų