• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šilto ir šalto matęs, su sunkumais ne kartą susidūręs, bet niekada nepasidavęs. Taip galima įvardinti lenktynininką Vaidotą Žalą, kuriam 2024 m. Dakaras jau bus devintasis, kadangi pirmą kartą jame startavo 2016-aisiais.

Šilto ir šalto matęs, su sunkumais ne kartą susidūręs, bet niekada nepasidavęs. Taip galima įvardinti lenktynininką Vaidotą Žalą, kuriam 2024 m. Dakaras jau bus devintasis, kadangi pirmą kartą jame startavo 2016-aisiais.

REKLAMA

Iš ankstesnių aštuonių startų Dakare, V. Žala nefinišavo net keturiuose, o praėjęs Dakaras V. Žalai buvo vienas sudėtingiausių karjeroje.  Teko patirti daugybę techninių iššūkių ir lyg to būtų negana, po finišo komanda neteko didelės dalies finansavimo. 

Tačiau ne veltui sakoma, kad tai, kas mūsų nenužudo, padaro stipresniais.

V. Žalai per gana trumpą laikotarpį ne tik pavyko susirasti naują pagrindinį partnerį, bet ir pasiekti susitarimą su „X-raid“ gamykline komanda bei padaryti taip, kad startuotų su naujos specifikacijos T1+ automobiliu, kuris leis varžytis su pajėgiausiais ekipažais, kadangi yra gerokai labiau patobulintas, nei anksčiau vairuotas automobilis.

„Pirmas dešimtukas visada būna labai konkurencingas ir tam, kad kurį nors lenktynininką iš ten aplenkti, reikia įdėti labai daug pastangų. Reikia tikslumo ir sėkmės. 

REKLAMA
REKLAMA

Kadangi norime pakonkuruoti, tai mūsų automobilis pilnai ir atitinka T1+ klasę. Bendras komplektas atrodo gerai, bet kaip bus matysime. Iš tikrųjų, tai nenoriu prisišnekėti, nes yra buvę atvejų, kai lūkesčiai dideli, o paskui kažkas nutinka. Norisi išvažiuoti ramiai ir pažiūrėsime, kaip viskas atrodys greičio ruože”,– šypsojosi tv3.lt portalo kalbintas lenktynininkas.

REKLAMA

V. Žala neslėpė, kad šventės metų pabaigoje jam dabar kone kasmet yra kitokios, nei daugumai lietuvių. 

Bendraudamas su tv3.lt, jis taip pat papasako, kiek norint sėkmingai įveikti dakarą yra svarbus fizinis pasiruošimas bei paatviravo apie ryšį su savo šturmanu Paulo Fiuza.

Taip pat davė svarbų patarimą visiems šiemet naujai Dakare startuosiantiems ekipažams.

Kokios nuotaikos prieš laukiantį dakarą? Ar galite susitelkti šventėms?

Mano mintyse švenčių nėra. Praktiškai labiau Dakaras galvoje gyvena. Juk Išskrendu iš Lietuvos dar net neatėjus šventėms (šypsosi).

REKLAMA
REKLAMA

Norisi atitrūkti nuo šventinio šurmulio, pailsėti, aklimatizuotis, pabūti arčiau dykumos dar pasportuoti ir galvą pravalyti. Padaryti dalykus, kurie padėtų tinkamai nusiteikti prieš startą. 

Iš esmės, kasmet prieš Dakarą likus dviems savaitėms tenka galvoti ne apie šventes, o apie Dakarą. Analizuoti ar pabaigtos visos smulkmenos ir panašiai.

Ar pakako pasiruošimo startui Dakare. Kaip jis vyko?

Kiek biudžetas leidžia susidėlioti varžybų grafiko, tiek ir treniruočių turime. Kiekviena susuktas kilometras finansine išraiška yra prabanga, taigi kiek pavyksta iš to išpešti, tiek nuvažiuojame. 

O tada jau seka fizinis pasiruošimas, kuris suintensyvėja likus dviems mėnesiams iki Dakaro. Tuomet duodi daugiau darbo ištvermei ir širdžiai. Bendrą tonusą stengiuosi palaikyti visus metus, bet vėliau didinu, aktyvinu krūvį, kad paskutinę savaitę jau galėčiau atsipūsti. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dakare fizinis pasiruošimas ne ką mažiau svarbus, nei gebėjimas valdyti automobilį?

Su vairavimo įgūdžiais yra taip, kad kokius juos išsiveži į Dakarą, tai tokie jie jau ir yra. Įgūdžių tobulinimas, tai bet kokiu metų laiku sėsti už vairo ir sudalyvauti varžybose.

Bet Dakaras iš visų varžybų išsiskira tuo, kad tai yra maratonas ir greičio ruožai pakankamai ilgi. Tad norint palaikyti konkurencingą tempą ilgą periodą ir atiduoti visą savo dėmesį, fizinis pasiruošimas būtinas. 

Labai lengva pamesti dėmesį, kai nesi pasiruošęs. Pavyzdžiui, kai anksčiau vyko Dakaras Pietų Amerikoje, pasisėmiau pamokų, kad gali išvažiuoti fiziškai nepasiruošęs ir rodyti savo geriausią firmą valandą ar dvi, bet trečioje ar ketvirtoje pasiveja nuovargis ir pasiruošimas būtinas ištempti likusias valandas. Lygiai taip pačiai ir visame Dakare, juk dėmesį išlaikyti reikia dvi savaites, ne dieną.

REKLAMA

Dakare startuos su jau pažįstamu šturmanu

Šiais metais Jūsų automobilis atitinka T1+ specifikacijos reikalavimus. Kiek tai padidins šansus siekti aukštesnės vietos?

Šiais laikais tai yra vienintelė automobilių kategorija, vienintelė specifikacija su kuria apskritai gali konkuruoti. Nes pavyzdžiui, T1 ir T1+ techniniai skirtumai pernelyg dideli, kad būtų galima konkuruoti. 

Kadangi pakonkuruoti norime ir mes, tai mūsų automobilis pilnai atitinka T1+ klasę. Bendras komplektas atrodo gerai, bet kaip bus matysime. 

Dabar nenoriu prisišnekėti, nes yra buvę atvejų, kai lūkesčiai dideli, o paskui kažkas nutinka. Norisi išvažiuoti ramiai ir pažiūrėsime, kaip viskas atrodys greičio ruože.

REKLAMA

Turbūt privalumų nemažai prisidės ir dėl to, kad startuosite „X-Raid“ komandos sudėtyje?

Taip. Funkcionavimas komandoje atima daug rūpesčių, ypač techninių. Yra solidesnė priežiūra, dalių resursas, strategavimas ir tai galų gale turi įtakos rezultatui. 

Kaip pavyzdys, vien per pusę metų jau nemažai atsirado automobilyje patobulinimų. Didžiosios komandos nuolat tobulina savo techniką ir kartais atrodo tik šeši mėnesiai, o per juos gali daug kas pasikeisti. 

Trumpai tariant, kai įsilieji į gamyklinę struktūrą, žinai, kad daug gausi, būsi konkurencingesnis.

Jau ketvirtą Dakaro ralį startuosite kartu su portugalu Paulo Fiuza. Pasitikėjimas kolega auga?

Žinoma, turėjome daug galimybių jau pasitikrinti kaip tandemas ir viskas veikia. Paulo puikus šturmanas, puikiai naviguoja. Iki šiol tiek mažai turėjome navigavimo klaidų, kad net atrodo, kaip tai įmanoma. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paulo yra vienas geriausių iš šturmanų, o tai, žinoma, turi ir finansinę kainą. Bet kadangi taikome į geriausią rezultatą, tai nėra variantų ir kažko kito ieškoti. Juk Dakare vairuotojas ir šturmanas turi vienodą svorį. Jeigu vairuotojas greitas, bet šturmanas padaro klaidą, lėkimas neturi prasmės. Ir jeigu šturmanas labai geras, bet vairuotojas negeba greitai važiuoti, tai navigavimas netenka prasmės. 

Turime veikti kaip kombinacija. Jeigu aš tikiu savo galimybėmis, tai ir šturmaną atitinkamai pasirinkti reikia.

Į Dakarą kasmet veržiasi vis daugiau naujų lietuvių. Jūs, kaip jau patyręs lenktynininkas, ką patartumėte tokiems?

REKLAMA

Gali būti labai ilgas sąrašas (juokiasi). Bet manyčiau pagrindinis patarimas būtų pasirinkti tempą, kuris atitinka ekipažo galimybes. 

Nes Dakaras yra žvėris, kurį reikia gerbti. Jis gali bet kada parodyti nagus. Norint pasirodyti gerai, kad atvažiuotum į galutinį finišą, nereikia pasinerti į per didelį azartą. Juk tai yra išbandymų maratonas, reikia ne tik gerai nuvažiuoti vieną ruožą, reikia viską daryti su kantrybe.

Automobilių klasėje jau daug metų taikinys yra patekti į top10. Galbūt šiais metais lūkesčiai tam padaryti didžiausi?

Pirmas dešimtukas visada būna labai konkurencingas ir tam, kad kurį nors lenktynininką iš ten aplenkti, reikia įdėti labai daug pastangų. Reikia tikslumo ir sėkmės.

Bet nemanau, kad reikia apsiriboti tik dešimtuku, norisi galvoti plačiau, juk mes galime (šypsosi).

Kita vertus, atvažiuoji su vienais lūkesčiai, o pabaigi visai kitaip. Tai sportinį prognozavimą daryti būtų nepagarba visam formatui. Norisi labai prasiobrauti kuo aukščiau, bet tą reikia užsidirbti.

REKLAMAAutobilis.lt
SĖKMĖS IR VISUOMET BŪK TIK SU TAU BŪDINGA OPTIMIZMO NUOTAIKA.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų