• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Civilinės aviacijos administracija (CAA), atlikdama „Star1 Airlines“ veiklos priežiūrą, nevisiškai tinkamai vykdė teisės aktų reikalavimus, nesiėmė visų veiksmų oro vežėjo veiklos priežiūrai ir kontrolei užtikrinti.

REKLAMA
REKLAMA

Taip teigiama susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio pavedimu atlikto CAA veiklos audito išvadose. Jau anksčiau Seimo narių kritikos susilaukusi CAA dabar, atrodo, turės atsakyti ir už pačios ministerijos nesėkmes formuojant oro susisiekimo plėtros politiką.

REKLAMA

Audito metu nustatyta, jog oro vežėjo patikrinimus atliekantys inspektoriai neturi finansų srities žinių, todėl tikrinimus atliko neišsamiai. Be to, inspektoriai nekaupė finansinių duomenų bei kitos informacijos apie oro vežėją ir jos neanalizavo.

CAA taip pat neturėjo oro vežėjų finansinių dokumentų vertinimo metodikos.

Dar vienu pažeidimu įvertintas faktas, kad 2010 m. oro vežėjo patikrinimus skrydžio metu ir perone CAA atliko vieną kartą per 8 mėnesius. Pagal teisės aktų reikalavimus tai turėjo būti daroma bent kartą per ketvirtį.

REKLAMA
REKLAMA

Auditoriai taip pat atkreipė dėmesį, kad pagal Oro susisiekimo licencijavimo komisijai CAA 2010-09-27 raštu pateiktas neeilinio patikrinimo išvadas, kuriose nurodyta, kad UAB „Star1 Airlines“ turi finansinių sunkumų, dėl kurių vežėjo finansinė padėtis gali prastėti ir kilti pavojus skrydžių saugai, CAA direktorius iš karto nesustabdė oro vežėjo pažymėjimo galiojimo arba nepadarė jame pakeitimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siekiant ištaisyti vidaus audito metu nustatytus trūkumus, CAA direktoriui ministerijos auditoriai rekomendavo sustiprinti vidaus kontrolę oro vežėjų finansinių dokumentų vertinimo srityje ir vykdyti aktyvesnį prevencinį darbą oro vežėjų veiklos priežiūros srityje.

Remdamasi šiomis audito išvadomis Susisiekimo ministerija pagal teisės aktuose numatytas procedūras sudarys komisiją, kuri atliks tarnybinį patikrinimą. Komisija ministrui turės siūlyti, kokią nuobaudą skirti CAA vadovui Kęstučiui Aurylai, jei tam bus pagrindas.

Susisiekimo ministro E. Masiulio vadovavimo laikotarpiu bankrutavo jau antra lietuviško kapitalo keleivių skraidinimo bendrovė, o civilinei aviacijai remti dar prieš beveik metus numatyti penkiolika milijonų ligi šiol lieka nepanaudoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų