REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2011 m. rugsėjo 25 dieną (sekmadienį) apie 12.00 val. į Klaipėdos uostą atplauksiantis kruizinis laivas „Amadea“ užbaigs š. m. gegužės 14 dieną prasidėjusį ir beveik 20 savaičių trukusį Klaipėdos uosto kruizinį sezoną.

REKLAMA
REKLAMA

„Amadea“

Š. m. rugsėjo 25 dieną (sekmadienį) apie 12.00 val. Klaipėdos kruizinių laivų terminale prisišvartuos daugelį metų mūsų uostamiestį lankantis kruizinis laivas „Amadea“, kuris užbaigs šių metų kruizinį sezoną.

REKLAMA

1991 metais Japonijoje pastatytas laivas „Amadea“ yra 192,82 m ilgio, 24,7 m pločio ir 6,7 m grimzlės. Šį laivą, plaukiojantį su Bahamų vėliava, agentuoja UAB „Limarko jūrų agentūra“.

Laivo turistus aptarnauja UAB „Relita“. Minėtas kruizinis laivas daugiausiai gali plukdyti 604 turistus, o aptarnaujančio personalo maksimalus skaičius – 244. Ekskursijas yra užsisakę apie 300 iš 463 šiuo laivu plaukiančių keleivių. Jie turės galimybę apsilankyti Kuršių nerijoje, Palangoje, apžiūrėti Klaipėdos miestą bei senamiestį.

REKLAMA
REKLAMA

Kruizinė statistika

Iš viso šiais metais buvo užregistruoti 40 kruizinių laivų atplaukimai. 3 registruoti laivai neatplaukė: laivas „Deutschland“ – dėl to, kad sugedo, „Princess Daphne“ – pasikeitus laivo savininkui ir laivas „Albatros“ – dėl nepalankių meteorologinių sąlygų.

Preliminariais skaičiavimais šiais metais 37 kruiziniais laineriais į Klaipėdą atplaukė apie 21 500 keleivių. Praėjusiais metais apsilankę 45 kruiziniai laivai į uostamiestį atplukdė 35 201 turistą.

Šiais metais Klaipėdos uostamiestyje inkarą išmetė 5 didieji (ilgesni nei 175 m) laivai, o pirmą kartą atplaukusių laivų užregistruota 5 – 133,40 m ilgio „Seaborn Pride“, 163 m „Gemini“, 137,10 m „Kristina Katarina“, 181 m „Adonia“ bei 112 m ilgio „National Geographic Explorer“, kuriems tradiciškai buvo įteikti uosto herbai. Įdomu yra tai, kad šie naujų į Klaipėdą pritrauktų linijų laivai iš viso švartavosi net 15 kartų, t. y. beveik pusė visų Klaipėdos uosto kruizinių laivų atplaukimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Preliminariais duomenimis 2012 metais Klaipėdos uoste priimsime 22 kruizinius laivus. Atkreipiame dėmesį, kad registracija baigsis apie 2012 m. vasario mėnesį. Remiantis turimais duomenimis, kitų metų kruizinės laivybos sezonas tiek laivų, tiek keleivių skaičiumi išliks daugmaž kaip ir 2011 metais.

Uosto rinkliavos, surinktos iš 2011 metais Klaipėdos uoste apsilankiusių kruizinių laivų, preliminariai sudarys apie 0,92 mln. Lt. 2010 metais rinkliavų iš kruizinių laivų buvo surinkta 1,42 mln. Lt.

„Tenka pripažinti, kad Klaipėdos uoste stebimas kruizinės laivybos nuosmukis, kurio priežastys iš esmės yra šios: blėsta susidomėjimas Klaipėda, kaip nauju jūrinio turizmo objektu ir yra nepakankama turizmo paslaugų plėtra – trūksta patrauklių lankytinų vietų, įvairių pramogų bei ekskursijų spektro. Panašaus dydžio kaimyniniai uostai, kurie nėra sostinės, taip pat registruoja kruizinės laivybos nuosmukį. Pavyzdžiui, Lenkijos Gdansko ir Gdynės uostuose stebimas apie 8 proc. kruizinės laivybos kritimas“,– teigė Rinkodaros skyriaus viršininkė Kristina Gontier.

REKLAMA

Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet Klaipėdos uosto delegacijos dalyvavo kruiziniuose renginiuose, kuriuose reklamavo Klaipėdą kaip kruizinį uostą. Dalyvauta parodose ir konferencijose, tarptautinių asociacijų veikloje. Pastaraisiais metais Uosto direkcijos skiriamos lėšos kruizinės laivybos rinkodaros priemonėms sudarė: 2011 metais – 83 500 Lt, 2010 metais – 92 000 Lt, 2009 metais – 118 500 Lt.

Siekdama visapusiškai plėtoti kruizinės laivybos rinką, Uosto direkcija trejus metus iš eilės mažino uosto rinkliavas kruiziniams laivams (be to įvestos didelės nuolaidos už daugkartinius įplaukimus). 2011 m. įmonė apmokėjo didžiąją dalį kruizinių parodų išlaidų: parodos Majamyje išlaidos Uosto direkcijai sudarė apie 10 tūkst. Lt (gauta subsidija 64 tūkst. Lt). Parodos Hamburge išlaidos įmonei sudaro 20 tūkst. Lt (bendra parodos sąmata apie 28 000 Lt). Šias metais 50 proc. finansuota Baltijos kruizų (Cruise Baltic) asociacijos veikla, o tai sudarė 21 580 Lt. Verta pažymėti, kad pastatytas „nepelno“ objektas – Klaipėdos kruizinių laivų terminalas – 2003 metais kainavo 28,3 mln. litų (t. y. krantinių Nr. 27–40 ir Nr. 42 bendra vertė). Taip pat šiuo metu yra statomas naujas keleivių ir krovinių terminalas, kuriame rengiamasi tinkamai ir kokybiškai priimti ir aptarnauti kruizinius laivus. Uosto direkcija šio terminalo statybai skyrė 112,5 mln. Lt.

REKLAMA

„Uosto direkcija neturi įtakos miesto turizmo objektų, kurie paskatintų turizmą regione, plėtrai. Vien tik Uosto direkcijos pastangų nepakanka, daugiau pastangų tikimąsi ir iš kitų šame versle dirbančių kompanijų bei institucijų. Tenka apgailestauti, kad daug priekaištų sulaukiame dėl nesutvarkytų kruizinio terminalo ir piliavietes teritorijų. Ilgametė reprezentacinės miesto vietos – Teatro pastato ir aikštės – rekonstrukcija taip pat mažina miesto patrauklumą. Nuo kruizinės laivybos pradžios nepakankamai plečiamas ekskursijų spektras. Ypač, atsižvelgiant į tai, kad kruiziniai keleiviai atvyksta pamatyti ne uosto, o miestą ir regioną“,– teigė rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.

Klaipedos uosto naujienos

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų