REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Eismo srautai rudenį, palyginti su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų. Šiemet dėl saugumo dalies įmonių, mokymo įstaigų veikla bus organizuojama nuotoliniu būdu – dėl to prognozuojami mažesni srautai.

Eismo srautai rudenį, palyginti su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų. Šiemet dėl saugumo dalies įmonių, mokymo įstaigų veikla bus organizuojama nuotoliniu būdu – dėl to prognozuojami mažesni srautai.

REKLAMA

Jau antradienį ir ypač trečiadienį Vilniuje eismas tapo gerokai intensyvesnis, vakarinio piko metu automobilių grūstys buvo fiksuotos 19 skirtingų vietų. Daugelyje iš jų transporto priemonės judėjo vos 1-5 km/h greičiu.

Spūstys formavosi ne tik įprastinėse vietose, bet ir kai kuriose sankryžose, kur buvo nuimtos žalios rodyklės, net ir įrengus papildomas sekcijas, dažnai susidaro ilgesnės automobilių eilės, nes ne visi žino, kad kartais sukti į dešinę galima ir neužsidegus pagalbinei sekcijai.

Tačiau „Susisiekimo paslaugos“ tikisi, kad ilgainiui šie sunkumai sumažės.

„Aktualus klausimas – sankryžų modernizavimas jose panaikinus žalias rodykles prie šviesoforų. Jau yra įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę visose 17-oje sankryžų, kurios ir buvo numatytos modernizuoti.

REKLAMA
REKLAMA

Naujas eismo organizavimas šiose sankryžose padidins pėsčiųjų, dviratininkų saugumą, be to, pokyčiai svarbūs ir dėl pralaidumo bei spūsčių mažinimo“, – sako savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

REKLAMA

A. Apanovič priduria, kad nuo praėjusių metų rugsėjo įgyvendinta daugiau negu 90 šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimų.

Tam, kad sankryžose saugiai judėtų visi eismo dalyviai – vairuotojai, pėstieji, dviratininkai – naujai įrengtos Pilaitės pr. – Pilkalnio g., Pavilnionių – Perkūnkiemio g. sankryžos. Taip pat atnaujinamos Ateities – Visorių g., Lvovo – Gegužės 3-osios g., Liepkalnio – Žirnių – Minsko g., Žirmūnų – Minties – Šilo g., Apkasų – Minties g. sankryžos. Vasarą taip pat papildomai buvo atlikti „žaliųjų bangų“ veikimo patikrinimai.

REKLAMA
REKLAMA

Įvedus kilpinio eismo organizavimo tvarką, miesto centre vidutinis darbo dienos transporto srautas senamiestyje šiuo metu sumažėjęs apie 6 proc., o rytinis pikas – beveik 10 proc. Pasitinkant rudenį, numatytas papildomas vairuotojų švietimas apie kilpinį eismą. Taip pat buvo informuojamos jo zonoje ir prieigose esančios švietimo įstaigos

Be to, kilpinio eismo gatvėse įrengtos kelios išmaniosios kameros, kurios nuskaitys automobilių numerius – tai būsimos eismo kontrolės dalis.

Kaip ir kasmet, rugsėjį bus pasitelkiama policijos pagalba žiedinėse sankryžose, stiprinamos pajėgos operatyviai reaguoti į eismo įvykius ar kitus eismą trikdančius incidentus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praktiniai patarimai vairuotojams

Intensyviausi eismo srautai prognozuojami Ukmergės g., Geležinio Vilko g., Ozo g., Kalvarijų g. T. Narbuto g., Oslo g., Pilaitės pr. Tai yra pagrindinėse miesto susisiekimo ašys – per parą jas kerta nuo 70 iki 120 tūkst. transporto priemonių.

Vairuotojams primenama nepamiršti šių taisyklių.

Koncentruokite dėmesį, neužsiimkite pašaliniais veiksmais vairuodami, neviršykite greičio, sustokite prie perėjų.

Laiku reaguokite į šviesoforo signalus, iš anksto pasirinkite reikiamą eismo juostą ir nesirikiuokite kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė, sumažėja pralaidumas.

REKLAMA

Judėjimui mieste rinkitės ir sostinės viešąjį transportą, dviračius, keliones pėsčiomis ar kitus alternatyvius būdus. Jei judate automobiliu, išbandykite vieną iš keturių „Statyk ir važiuok“ aikštelių ir kelionę tęskite viešuoju transportu.

Automobiliu judėkite atsakingiau ir aplinkai draugiškiau. Nekeliaukite po vieną, planuokite bendras keliones su šeimos nariais, kolegomis. Jei vidutinis automobilio užpildymas siektų bent 2,5–3 asmenis, gatvėse transporto galėtų sumažėti kone dvigubai.

Be reikalo neužimkite prie ugdymo įstaigų įrengtų trumpų sustojimo vietų „Tėvelių stotelių“ („Kiss &Ride”), skirtų greitai ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus.

REKLAMA

Įvykus eismo įvykiui, taupykite visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir esant galimybei patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip saugiai užpildysite likusią informaciją ir netrikdysite kitų eismo dalyvių judėjimo.

„Susisiekimo paslaugos“ dalijasi įvairiomis atvirų duomenų bazėmis ir kviečia susipažinti su nuolat atnaujinama eismo mieste situacija:

Intensyviausio miesto sankryžos: https://www.sviesoforai.lt/intensyvumas/

Transporto srautai iš jutiklių duomenų: https://www.sviesoforai.lt/transporto-srautai/

Valandiniai srautai: https://www.sviesoforai.lt/valandiniai-transporto-srautai/

Ką svarbu žinoti viešojo transporto keleiviams, dviračiais ir pėsčiomis judantiems?

„Susisiekimo paslaugos“ nuolat stebi keleivių srautus ir judėjimo tendencijas mieste dėl epidemiologinės situacijos. Ir toliau bus užtikrinami saugiam važiavimui pritaikyti viešojo transporto tvarkaraščiai, autobusų ir troleibusų talpa – ypač piko valandomis ryte ir vakare.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujausi tvarkaraščiai įsigalioja nuo rugsėjo 1 d. Toliau pirmosiomis rudens savaitėmis viešojo transporto organizavimo specialistai atidžiai stebės visus maršrutus, keleivių pasiskirstymą juose – prireikus tvarkaraščiai bus koreguojami papildomai. Naujausius tvarkaraščius keleiviai, kaip visuomet, ras www.stops.lt

Pats viešojo transporto išleidimas ir dažnumas planuojamas įvertinus įvairius faktorius – keleivių srautus, maršrutų judėjimą realiu metu, keleivių, įstaigų prašymus ir kita.

Kaip ir kasmet, laikini viešojo transporto judėjimo pakeitimai planuojami ir dėl rudenį mieste numatytų renginių, tokių kaip „Sostinės dienos“ „Danske Bank Vilniaus maratonas“ ir kitų, taip pat – dėl vykstančių kelio ar kitų remonto darbų. Apie juos miestiečiai informuojami atskirai.

Primenama, kad autobusuose ir troleibusuose, kaip ir kitose viešose uždarose patalpose, būtina dėvėti apsaugines veido kaukes. Kiekvienoje transporto priemonėje keleiviai ras dezinfekcinio skysčio rankoms, tiek stotelėse, tiek viešajame transporte prašoma laikytis saugaus atstumo, planuotis savo keliones pasirenkant mažiau užpildytus maršrutų reisus, judėjimo laikus: https://bit.ly/planuokitesVTkeliones.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų