• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) organizatoriai kiekviename etape ne tik skaičiuoja sekundes, bet ir itin atidžiai analizuoja statistiką apie sportininkus, kurie nepasiekė finišo. Kiekvienas protokoluose pažymėtas pasitraukimas dėl techninių problemų gali reikšti realią grėsmę artėjančio etapo dalyvių sąrašui. Po Dzūkijos etapą sudrebinusio „Rally Lazdijai“ avarijų maratono šis nerimas – visai pagrįstas. Keli elitiniai ekipažai patyrė tokius nuostolius, kad jų dalyvavimas „Rally Žemaitija 2025“ – stipriai abejotinas.

96

Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) organizatoriai kiekviename etape ne tik skaičiuoja sekundes, bet ir itin atidžiai analizuoja statistiką apie sportininkus, kurie nepasiekė finišo. Kiekvienas protokoluose pažymėtas pasitraukimas dėl techninių problemų gali reikšti realią grėsmę artėjančio etapo dalyvių sąrašui. Po Dzūkijos etapą sudrebinusio „Rally Lazdijai“ avarijų maratono šis nerimas – visai pagrįstas. Keli elitiniai ekipažai patyrė tokius nuostolius, kad jų dalyvavimas „Rally Žemaitija 2025“ – stipriai abejotinas.

REKLAMA

Tarp skaudžiausiai nukentėjusių – Nedas Radišauskas ir Justas Vičiūnas. Jų „Škoda Fabia R5“ vos pirmame greičio ruože po tramplino nusileido netinkamoje trajektorijoje ir išlėkė į mišką beveik 170 km/val. greičiu. Smūgis į medžius buvo toks stiprus, kad automobilio kėbulas pripažintas neremontuotinu. Agregatai dar tik defektuojami, bet ekipos likimas Žemaitijoje – jau aiškus: jų nebus.

REKLAMA
REKLAMA

Nelaimės tuo neapsiribojo. Toje pačioje vietoje incidentų virtinę patyrė dar keli iš greičiausiųjų dešimtuko. Giedrius Firantas su Matu Valiuliu, važiuodami ta pačia trajektorija kaip ir Vaidotas Žala ar Vilius Jurkevičius, vertėsi per automobilio priekį – viskas dėl smulkios žvyro sankaupos trasoje. Skambėjo paradoksaliai, bet rezultatas – keliolikos tūkstančių eurų nuostoliai ir abejonės, ar pavyks suspėti pasiruošti startui Kelmėje.

REKLAMA

Vos minutė po jų – dar vienas identiškas scenarijus. Rokas Steponavičius ir Dovydas Ketvirtis su „Hyundai i20 Rally2“ išgyveno vertimąsi per kapotą. Sulankstyti saugos lankai reiškia, kad naudotas kėbulas – jau istorija. Automobilis buvo beveik naujas, o „Hyundai Motorsport“ šiuo metu aktyviai padeda ieškant sprendimų, kaip greičiau grąžinti techniką į trasą. Ar pavyks suspėti iki Kelmės – vis dar klaustukas.

REKLAMA
REKLAMA

Tarp ne mažiau dramatiškų atvejų – latvio Kārlio Folkmanio išvažiavimas iš trasos su „Mitsubishi EVO X“. Nors incidentas atrodė šiurpus, žala – minimali, todėl tikimasi, kad braliukai į Kelmę atvyks.

Tuo tarpu Klaudas Bučinskas, kuris šį sezoną perėjo į „Peugeot 208 Rally4“ ir aršiai kovojo su Marku Buteikiu, taip pat vertėsi. Jo teigimu, į posūkį nėrė šiek tiek per anksti, kliudė kelkraštį ir virto kelis kartus. Visgi automobilio geometrija liko tvarkinga, o svarbiausi mazgai – nepažeisti. Todėl Klaudas planuoja startuoti antrame LARČ etape be didesnių kliūčių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Markas Judzentavičius ir jo šturmanas po incidento su „VW Polo Proto“ tikisi taip pat. Automobilis išlaikė smūgį solidžiai, lankai sveiki, transmisija – taip pat. Nors žiūrovai po smūgio neslėpė emocijų, komanda optimistiškai vertina savo galimybes sugrįžti Kelmėje.

Antrasis čempionato etapas – „Rally Žemaitija 2025“ – startuos birželio 14 dieną Kelmėje. Paraiškas jau pateikė beveik 60 ekipažų, tarp jų ir dalyviai iš Latvijos, Lenkijos bei Ukrainos. Tačiau klausimas, kiek realiai jų išrikiuos prie starto linijos, išlieka atviras – trasoje kovojama ne tik dėl sekundžių, bet ir dėl išlikimo.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų