• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kokio ūgio yra jūsų pradinukas? Jei mažesnio kaip 135 cm, tikriausiai žinote, kad automobilyje jam būtina automobilio saugos kėdutė. Nuo 2012 metų lapkričio 1 d., pasikeitus Kelių eismo taisyklėms (KET), automobilio kėdutės yra privalomos visiems vaikams, kurių ūgis iki 135 cm.

Kokio ūgio yra jūsų pradinukas? Jei mažesnio kaip 135 cm, tikriausiai žinote, kad automobilyje jam būtina automobilio saugos kėdutė. Nuo 2012 metų lapkričio 1 d., pasikeitus Kelių eismo taisyklėms (KET), automobilio kėdutės yra privalomos visiems vaikams, kurių ūgis iki 135 cm.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vaikus iki 1,35 m ūgio būtina saugos kėdutėse vežioti visus metus. Tą dauguma tėvų puikiai žino. Tačiau saugaus eismo specialistai prasidėjus rugsėjui vis tiek linkę atkreipti tėvų bei vaikų globėjų dėmesį į KET reikalavimą. Pirmiausia jis skirtas pradinukų, kurių tėvai dažnai dar nėra įgiję patirties nuolat vežioti pirmokus į mokyklą, tėvams. Svarbiausia, atkreipiamas dėmesys kokio ūgio vaiką prieš kelionę privalu sodinti į saugos kėdutę.

REKLAMA

Kėdučių standartai

Prieš kelerius metus atlikome darželinukų tėvų apklausą ir paaiškėjo, kad dauguma automobilio kėdutėse veža vaikus iki trejų metų - ir tik todėl, pasak pareigūnų, kad „taip reikia pagal įstatymą“. Vadinasi, daro išvadą pareigūnai, paskui vaikams yra prisegami automobilio saugos diržai, skirti suaugusiesiems. Tačiau trejų metų vaikas jiems per mažas. Tokį vaiką automobilyje prisegus saugos diržu jis „eis" per kaklą ir pilvą. Įvykus eismo įvykiui tai labai pavojinga ir gali sužaloti kaklą bei vidaus organus. Sunku pasakyti iki kokio amžiaus konkrečiam vaiku reikės automobilio kėdutės. 135 cm ūgio gali būti ir 9 metų, ir jaunesni ar vyresni berniukai bei mergaitės.

REKLAMA
REKLAMA

Tinkama vaikų automobilinė saugos priemonė yra ta, kuri atitinka svarbiausius kriterijus tokius kaip: standartą, žymimą ECE R44/03 ar R44/04. Jeigu perkant jo nėra nurodyta, vadinasi, kėdutė nesertifikuota ir yra tiek saugi, kiek saugi automobilyje pastatyta taburetė. Kėdutė turi būti pritaikyta konkretaus vaiko ūgiui ir svoriui ir tinkamai tvirtintis automobilyje. Pritvirtinta ji iš vietos gali pajudėti 2-3 cm, jeigu „tabaluoja", neatlieka apsaugos funkcijos. Kėdutėje prisegus vaiką diržais, jie turi būti taip įtempti, kad tarp diržo ir vaiko tilptų du pirštai. Vienas svarbiausių požymių, kad metas pirkti didesnę kėdutę , kai vaiko galva išauga atlošą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarbiausia – gerai įtvirtinti

Kėdutės įtvirtinimas į automobilį dažnai yra kur kas sudėtingesnis procesas nei atrodo. Amerikoje atliktų tyrimų rezultatai, kuriuos skelbia JAV nacionalinė saugaus eismo administracija NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), atskleidžia, kad 3 iš 4 vaikų kėdutės yra įtvirtinamos arba naudojamos neteisingai. Pagrindinės klaidos – vaiko kėdutės įtvirtinimas naudojant netinkamas angas, sutvirtinimo spaustuko nenaudojimas, vaiko neprisegimas bei per laisvas vaiko kėdutės įtvirtinimas. Verta žinoti, kad teisingai įtvirtinta kėdutė nejudės daugiau nei 2,5 cm į priekį ar bet kurią pusę. Jei jūsų įtvirtinta vaikiška kėdutė juda perdaug, tuomet važiuoti negalima. „Perskaitykite tvirtinimo instrukciją ir tvirtinkite iš naujo“, - pataria portalas imk.lt. .

REKLAMA

Kaimuose – numojo ranka

Projekto saugikedute.lt vadovė Eglė Kestenienė teigė, kad visada yra saugiausia tvirtinti automobilio kėdutę ant galinės sėdynės, per vidurį. Mokslininkai yra apskaičiavę, kad vaikas yra maždaug16 proc. saugesnis, kai važiuoja gale, o ne priekyje. „Jei ant galinės sėdynės, per vidurį, nėra galimybių tvirtinti kėdutę, saugiau tvirtinti ant galinės sėdynės vairuotojo pusėje. Įvykus įvykiui ir patyrus smūgį, vaiko svoris padidėja 20-50 kartų. Įsivaizduokite, mama laiko 10 kilogramų kūdikį, kuris įvykus smūgiui tampa sunkus kaip begemotukas ir su didžiule jėga lekia iš savo vietos. Jokia motinos meilė nenulaikys - viskas įvyksta per kelias sekundes. Beje, nepatartina salone vežiotis daug ir sunkių daiktų, nes patyrus eismo įvykį viskas, kas nepritvirtinta, lekia iš vietų“, - sakė projekto vadovė.

REKLAMA

Pasak E. Kestenienės, miestuose požiūris į vaikų saugos problemas vežiojant mažylius keičiasi į gerąją pusę. Visai kita padėtis – kaimuose. Ten ne tik kėdutė, bet ir saugos diržai yra retenybė, vaikas sėdi iškišęs nosį tarp sėdynių. Jei yra tėvelių netikinčių specialios kėdutės būtinumu, galbūt jiems padarys įspūdį statistika. Nuo 2000 metų šalies keliuose žuvo 624 vaikai, dar apie 17 tūkst. buvo sužeisti. Nemažai vaikų visam gyvenimui liko luošiais. Dalis jų nukentėjo ar žuvo ir dėl to, kad jų tėvai nepasirūpino įsigyti saugos kėdučių ir pasodinti į jas savo atžalas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

ATMINTINĖ

Kol vaikas užauga, vidutiniškai prireikia trijų kėdučių: pirmoji skirta kūdikiams, antroji - maždaug nuo metų iki 4-5 metų vaikams. Trečią rekomenduojama pirkti tokią, kai vaikui paaugus būtų galima nuimti jos nugarėlę ir liktų tik paaukštinimas.

Automobilio kėdučių grupės yra: 0 - nuo gimimo iki 10 kg, 0 plius - nuo gimimo iki 13 kg, 1 - tinkama 9-18 kg vaikams, 2 - skirta 15 -36 kg vaikams, 3 - skirta 22 - 36 kg. vaikams. Šiai grupei priskiriamos ir kėdutės - paaukštinimai.

REKLAMA

Saugos kėdutė turi nugaros, galvos atramą bei šoninių smūgių apsaugas. Saugaus eismo specialistų tvirtinimu, ketverių-penkerių, net ir septynerių metų vaikas turi važiuoti kėdutėje. Paaukštinimas pakelia vaiką iki reikiamo aukščio, kad automobilio saugos diržai juostų jį taisyklingai - per petį ir dubens kaulus. Jeigu vaikas išauga kėdutės atlošą arba į ją nebetelpa pečiai, tada tinka paaukštinimas. Kai kurie pigūs paaukštinimai būna iš putplasčio, jeigu jų funkcija - tik pakelti vaiką, gal to užtenka, bet tokios abejotinos kokybės kėdutės nerekomenduotina pirkti. Paaukštinimai taip pat turi atitikti standartus ir turėti tai patvirtinantį lipduką.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų