REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siaubinga avarija 2021-ųjų sausį Trakų rajone pasiglemžė 5 asmenų gyvybes. Vienas jų buvo nepilnametis. Šią situaciją jau įvertino teismas, kuris pasigailėjo avarijos kaltininko ir paskyrė jam lygtinę bausmę.

Siaubinga avarija 2021-ųjų sausį Trakų rajone pasiglemžė 5 asmenų gyvybes. Vienas jų buvo nepilnametis. Šią situaciją jau įvertino teismas, kuris pasigailėjo avarijos kaltininko ir paskyrė jam lygtinę bausmę.

REKLAMA

Skaudi nelaimė praėjusių metų sausio 13-ąją įvyko kelyje Trakai-Aukštadvaris susidūrus dviem lengviesiems ir vienam krovininiam automobiliui. Automobilis „Citroen Berlingo“, vairuojamas 63 metų Vytauto S., lenkdamas vilkiką „Man“ su puspriekabe dėl slidžios kelio dangos išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrė su automobiliu „Fiat Doblo“.

Pastarąjį vairavo vos 18 metų jaunuolis. Eismo įvykio metu žuvo „Fiat“ vairuotojas ir keturi keleiviai (g. 1983 m., 1991 m., 1993 m. ir 2003 m. (17 metų jaunuolis – aut. past.)). Taip pat eismo įvykio metu buvo sužalotas ir automobilio „Citroen“ vairuotojas.

REKLAMA
REKLAMA

Sumaitotas „Fiat“ atrodė baisiai. Gelbėtojai nukentėjusiuosius iš automobilių išvadavo tik su specialia įranga. Iš sumaitoto automobilio ištraukti keturi žmonės buvo be gyvybės ženklų. Vienas buvo sužalotas ir perduotas medikams, tačiau jis taip pat neišgyveno.

REKLAMA

Avarijos detalės

Teismas nustatė, kad Vytautas S. pažeidė Kelių eismo taisyklių reikalavimus. Esant prastoms eismo sąlygoms ir slidžiai kelio dangai, vyras atliko tragiškai pasibaigusį lenkimo manevrą.

Nustatyta, kad priartėjęs prie priekyje ta pačia kryptimi lėčiau važiuojančio krovininio automobilio „Man“, prieš pradėdamas lenkti šią transporto priemonę Vytautas S. neįsitikino, kad lenkimui būtina eismo juostos dalis yra laisva ir nebus kliudoma priešpriešais atvažiuojančioms transporto priemonėms.

Lenkdamas automobilį vyras įvažiavo į priešingą eismo pusę ten, kur apskritai yra draudžiama lenkti transporto priemones. O grįžęs į savo eismo juostą, jis nesuvaldė automobilio, todėl vėl išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą ir susidūrė su priešinga kryptimi (nuo Vilniaus pusės link Marijampolės) važiavusiu automobiliu „Fiat Doblo“.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo smūgio automobilis „Fiat Doblo“ buvo išstumtas į priešingą eismo pusę, kur susidūrė su minėtu Vytauto S. aplenktu krovininiu automobiliu „Man“. Dėl patirtų sužalojimų žuvo visi 5 automobiliu „Fiat Doblo“ važiavę asmenys.

Kaltę iš esmės pripažino

Vytautas S. savo kaltę iš esmės pripažino. Jis pasakojo, kad 2021 m. sausio 13 d., darbo metu, buvo pasiųstas į Trakų rajone esantį žvyro karjerą, kur jam treikėjo suremontuoti įmonės automobilį.

Jis dirbo automobilių remonto įmonėje ir į žvyro karjerą jį siuntė darbdavys remontuoti automobilio. Tai buvo jo darbo funkcija. Suremontavo automobilį ir važiavo atgal į Vilnių automobiliu „Citroen Berlingo“, kuris priklausė įmonei.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Važiavo keliu Marijampolė-Prienai-Vilnius, link Vilniaus. Jau temo, snigo, važiuojamoji dalis buvo apsnigta, slidi, kelias nevalytas. Prieš jį važiavo krovininis automobilis. Jis važiavo už krovininio automobilio saugiu atstumu, atsilikę maždaug 30 m.

Greitis buvo apie 70 km/val. Tuo keliu jis važiuoja po kelis kartus per mėnesį ir žinojo, kad šioje kelio vietoje lenkimas yra draudžiamas. Važiuodamas paskui krovininį automobilį, kuris važiavo panašiu greičiu, pamatė, kad užsidegė sunkvežimio raudonos šviesos – stabdžių žibintai – ir jis suprato, jog krovininis automobilis yra stabdomas.

Jis pradėjo stabdyti savo vairuojamą automobilį, tačiau jo automobilis tapo nevaldomas. Jo automobilį metė į dešinę, po to į kairę, išnešė priešpriešinė eismo juostą. Jis dar bandė automobilį valdyti, tačiau  automobilis užgeso, pradėjo dideliu greičiu slysti į priekį ir į kairę kelio pusė, pradėjo suktis ir įvyko susidūrimas.

REKLAMA

Kurioje kelio vietoj įvyko susidūrimas, Vytautas S. pasakyti negalėjo, nes viskas vyko labai greitai, priešais atvažiuojančio automobilio jis nematė. Buvo labai išsigandęs, patyrė šoką, atsigavo tik ligoninėje.

Kaltinamasis teigė, kad krovininio automobilio jis nelenkė ir kairio posūkio signalo nejungė, tą tikrai žino. Nebent galėjo įjungti užkliudęs rankai, kai bandė suvaldyti automobilį. Vyras pridūrė, kad dėl eismo įvykio ir jo pasekmių iki šiol neturi ramybės, lankosi pas psichologą, labai pergyvena, atsiprašo ir reiškia užuojautą nukentėjusiesiems.  

Liudininko pasakojimas

Teisme liudijo ir „Man“, į kurį po to atsitrenkė „Fiat“ automobilis, vairuotojas. Liudytojas M. V. patvirtino parodymus, duotus ikiteisminio tyrimo metu ir parodė, kad 2020 m. sausio 13 d., apie 16.30 val., jis, vairavo krovininį automobilį „Man“.

REKLAMA

Su puspriekabe važiavo  keliu Marijampolė-Prienai-Vilnius, nuo Marijampolės pusės link Vilniaus, vežė smėlį. Prieš jį, apie 100-150 m atstumu, važiavo kolega, kuris vairavo kitą krovininį automobilį. Buvo prieblanda, jau temo, buvo pradėję snigti, asfaltas buvo drėgnas, buvo slidu.

Abu važiavo atsargiai, apie 70 km/val. greičiu. Pro šoninį galinio vaizdo veidrodėlį pastebėjo, kad jį vejasi lengvasis automobilis, kuris, priartėjęs prie jo, pradėjo rodyti kairio posūkio signalą ir, išvažiavęs į priešingą eismo pusę, pradėjo lenkti jo vairuojamą automobilį.

Išvažiavęs į priešpriešinę kelio juostą jis pradėjo slysti. „Man“ vairuotojas suprato, kad lenkiantis automobilis tapo nevaldomas, todėl jis pradėjo mažinti greitį. Pamatė, kad kaltinamojo automobilis slydo į priekį lygiai su jo kabina, po to grįžo į savo eismo juostą priešais jo automobilį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atrodė, kad lengvojo vairuotojui pavyko suvaldyti transporto priemonę, tačiau užpakalinė dalis vėl pradėjo slysti ir pradėjo suktis į kitą pusę. Vairuotojas dar bandė išvairuoti, bet nepavyko. Vėl išvažiavo į priešpriešinę kelio juostą, kuria priešais važiavo kita mašina, ir jos susidūrė.

Susidūrimas įvyko prieš „Man“ automobilį, maždaug 30 m. atstumu. Automobilis „Citroen“ pradėjo suktis ir nuvažiavo į griovį, o „Fiat“ išslydo į jo eismo juostą priešais jo stabdomą vilkiką ir kairiuoju šonu atsitrenkė į vilkiko priekį.

Nuo smūgio „Fiat“ buvo išsviestas į pakelės griovį dešinėje kelio pusėje jo važiavimo kryptimi. Kiek buvo įmanoma, M. V. stabdė vilkiką, nes jis buvo pakrautas smėliu. Sustojęs išlipo ir pamatė, kaip iš vienos mašinos išlipo žmogus. Jis pats nubėgo prie kitos mašinos, bet pamatė, kad jau nieko padaryti nebegali.

REKLAMA

Teismo verdiktas

Teismas nusprendė Vytautą S. pripažinti kaltu dėl eismo įvykio per kurį žuvo 5 žmonės. Jam paskirta 4 metų laisvės atėmimo bausmė.

Tačiau laisvės atėmimo bausmės vykdymą nuspręsta atidėti dvejiems metams, paskiriant nuteistajam intensyvią priežiūrą ir įpareigojimą neišvykti už gyvenamosios vietos miesto (rajono) ribų, be nuteistojo priežiūrą vykdančios institucijos leidimo.

Taip pat iš Vytauto S. 3 metams atimta vairavimo teisė.

Šis nuosprendis per 20 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos teismui per Vilniaus regiono apylinkės teismo Trakų rūmus apeliaciniu skundu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų