REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiaulių miesto ūkio ir plėtros komitetui architektas Jonas Barkauskas pristatė Rūdės gatvės „Maximos“ rekonstrukcijos detalųjį planą. Prekybininkai nori padidinti prekybos centro plotą, sujungdami turimus bei šalia esančius sklypus. Valstybinės žemės sklypus „Maxima“ norėtų prisijungti be aukciono, tačiau to leisti politikai neketina - miestui tai būtų nuostolinga. Palyginti su dabartine „Maxima“, naujasis prekybos centras būtų dukart didesnis. Politikai mano, kad jis gerokai apkrautų Vytauto gatvės eismą, sutrikdytų šalia „Maximos“ stovinčio daugiabučio namo gyventojų ramybę. Be to, būtų nusižengta nuostatai į miesto centrą nebeįsileisti didelių prekybos centrų. Tačiau būtų išspręsta ir problemų - iš Rūdės gatvės būtų iškeltas ūkinis „Maximos“ kiemas, čia nebevažiuotų parduotuvę aptarnaujantis transportas. Tai ar naujas prekybos centras problemas išspręstų, ar sukurtų naujų?

REKLAMA
REKLAMA

Vietoj „Maximos“ - prekybos ir laisvalaikio centras

Rūdės gatvės „Maxima“ buvo pirmoji prekybos centrų „kregždė“ Šiauliuose. Tačiau pastatas miesto centre sukėlė ir tebekelia problemų šiauliečiams. Ūkinis „Maximos“ kiemas yra palei Rūdės gatvę – šis vaizdas miesto nepuošia. Čia atvažiuojančios „fūros“ stabdo lengvųjų automobilių eismą, žmonėms nesaugu vaikščioti. Šalia pastatyti šiukšlių konteineriai, iš kurių nuolat sklinda nosį riečiantis kvapas. „Maximos“ automobilių stovėjimo aikštelė vakarais tampa jaunuolių susirinkimo vieta, kuriai ištuštėjus prasideda „dragai“.

REKLAMA

Detaliojo plano užsakovui UAB „Maxima LT“ priklauso sklypas, kuriame stovi dabartinis prekybos centro „Maxima“ pastatas. „Maxima“ įsigijo ir keletą sklypų šalia Vytauto gatvės, kur anksčiau stovėjo moterų vienuolynas bei šalia jo. Tad dabar „Maxima LT“ turi dvi nesusisiekiančias teritorijas – vieną, kurioje stovi „Maxima“, ir kitą šalia Vytauto gatvės. Jas skiria tarp šių dviejų teritorijų įsiterpusi „Maximos“ automobilių stovėjimo aikštelė, įrengta valstybinėje žemėje. UAB „Maxima LT“ detaliuoju planu nori sujungti visus turimus sklypus ir prisijungti valstybinės žemės sklypą, nes šis yra įsiterpęs tarp dviejų „Maximos“ turimų valdų. Architektas J. Barkauskas sako, kad esant tokiai situacijai sklypą prijungti įmanoma ir be aukciono – tai numato įstatymas.

REKLAMA
REKLAMA

J. Barkausko pristatytame detaliajame plane numatyta dabartinio prekybos centro rekonstrukcija, jį dvigubai padidinant. J. Barkauskas sako, kad šiuo projektu nesiekiama padidinti „Maximos“ ploto, čia planuojami papildomi prekybos ir pramogų plotai. Tad šiame prekybos centre, kurio traukos operatorius būtų „Maxima“, įsikurtų kavinės, įvairioas pramogas teikiančios įmonės, salonai. Prekybinio ploto naujame prekybos centre būtų dvigubai daugiau nei dabartinėje „Maximoje“ – maždaug septyni tūkstančiai kvadratinių metrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lyg Šiaulių kvartalas

Dabartinis „Maximos“ pastatas būtų rekonstruotas, o visas prekybos centras būtų statomas lyg kvartalas, kuris sietųsi su Šiaulių architektūriniais sprendimais. „Dominuotų senamiesčio užstatymas iki trijų aukštų. Pastatas būtų sudarytas iš 4-5 sujungtų tūrių“, - apie naujojo prekybos ir laisvalaikio centro modelį pasakoja architektas. Anot jo, jeigu „Saulės miesto“ architektūra iš išorės tipinė – lyg dėžutė - ir orietuojamasi į interjero specifiką, tai šiuo atveju didesnis dėmesys būtų skiriamas išorei. „Tai nebūtų blynas. Mums svarbu išorė“, - pabrėžia architektas, žadantis, kad čia nestovės tipinis „Maximos“ pastatas. Padaugėtų įėjimų į prekybos centrą – planuojami bent penki.

REKLAMA

Specialistas detaliajame plane numato panaikinti ūkinį privažiavimą iš Rūdės gatvės. Jo nuomone, šioje gatvėje išvis turėtų neliktų aptarnaujančio transporto. Ūkinis kiemas naujajame prekybos centre būtų uždaras, įrengtas vidiniame kieme. Į jį aptarnaujantis transportas įvažiuotų iš Vytauto gatvės, šalia parduotuvės „Baltrex“, o išvažiuotų į Draugystės prospektą per teritoriją, kurioje dabar stovi nenaudojami viešieji tualetai. Šį sklypą „Maxima LT“ ketina išpirkti.

Automobiliai būtų statomi daugiaaukštėje apie dešimt tūkstančų kvadratinių metrų automobilių stovėjimo aikštelėje Vytauto ir Rūdės gatvių kampe. Į ją įvažiuojama būtų iš Rūdės gatvės. Didesnis objektas šioje miesto dalyje apsunkintų eismą, tad projektuotojas siūlo už užsakovo lėšas įrengti vieną papildomą šviesoforą Vytauto ir Rūdės gatvių sankryžoje.

Būtų šiek tiek pakoreguotas ir Vytauto- bei Draugystės gatvių reguliavimas.

REKLAMA

Kaip elgtis su valstybinės žemės sklypais, architektas sakė, jog apsispręsti turi politikai. Jis, užsakovo prašymu išnagrinėjęs esamą situaciją, pasiūlė tokį urbanistinį sprendimą.



Politikų sprendimas – aukcionas

Edvardas Pelecko nuomone, miestas valstybinės žemės sklypą, kuriame dabar įrengta „Maximos“ automobilių aikštelė, turėtų parduoti aukcione. Tereikia jį suformuoti. Leisti jį prisijungti be aukciono – nuostolinga. Dar vienas politikui kylantis klausimas – kas laukia šalia „Maximos“ stovinčio daugiabučio namo gyventojų, jų kiemo? Juk įgyvendinus projektą žmonių kiemas taps gatve. Architektas J. Barkauskas atremia, kad išvažiavimas būtų ne per kiemą, o šalia. Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjos pavaduotojos Egidės Butkės teigimu, daugiabučio namo gyventojams dėl šalia planuojamų teritorijų problemų kilti neturėtų, nes jų namo sklypas jau suformuotas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kazimieras Šavinis sako, kad šis prekybos centras sukeltų rimtų transporto eismo problemų, nes Vytauto ir Tilžės bei Vytauto ir Rūdės gatvių sankryžos būtų per arti. „Čia susidarytų panaši situacija kaip Aušros alėjos, J. Basanavičiaus, Žemaitės gatvių sankryžoje“, - mano politikas. Anot jo, apskritai miesto centre geriau būtų statyti kelis mažus objektus, juk jau buvo nuspręsta, kad centre gigantai statomi nebebus... Galbūt išgelbės architekto pasirinktas kvartalinis užstatymas ir pastatas neatrodys monstras. K. Šavinis mano, kad atlaisvinti Rūdės gatvę yra geras sumanymas, apskritai joje reikėtų palikti daugiau vietos pėstiesiems. Architektas J. Barkauskas pritarė, kad čia būtinai reikėtų atsisakyti krovininio transporto, pakeisti gatvės dangą. Danguolės Martinkienės manymu, Rūdės gatvės - pėsčiųjų tako - idėja gera. Kiti Miesto ūkio ir plėtros komiteto nariai mąstė, galbūt šią gatvelę reikėtų paplatinti.

Politikai nepritarė pateiktam detaliajam planui, jį reikia koreguoti. Pirmiausia reikia Savivaldybei suformuoti automobilių stovėjimo aikštelės bei nenaudojamo viešojo tualeto sklypus ir juos parduoti. „Maxima LT“ šiame aukcione galės dalyvauti ir juos nusipirkti.

Modesta JURGAITYTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų