REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmadienį baigiasi laikas pateikti paraiškas Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos pirkimo konkursui. Terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ ieško, kas nuo 2024 metų galėtų galbūt pasiūlyti geresnį ar pigesnį laivą nei dabar nuomojamas Norvegijos kompanijos „Hoegh LNG“ laivas „Independence“. 

Pirmadienį baigiasi laikas pateikti paraiškas Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos pirkimo konkursui. Terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ ieško, kas nuo 2024 metų galėtų galbūt pasiūlyti geresnį ar pigesnį laivą nei dabar nuomojamas Norvegijos kompanijos „Hoegh LNG“ laivas „Independence“. 

REKLAMA

Konkurso rezultatai turėtų parodyti, ar rinkoje yra geresnių alternatyvų nei opcionas įsigyti „Independence“, skelbia „Klaipėdos nafta“. 

Bendrovė praėjusią savaitę neatskleidė, ar jau sulaukė paraiškų, tačiau sakė, kad susidomėjimo būta. Operatorė pripažįsta, jog laivų-saugyklų su išdujinimo įrenginiu (angl. FSRU) pasiūla vargu ar bus didelė, ypač atsižvelgiant į maksimalią konkursui numatytą sumą – 160 mln. eurų. 

Pasiūlytų laivų charakteristikos neturi būti prastesnės nei „Independence“. Pasak bendrovės atstovų, vienas iš reikalavimų yra susijęs su terminalo krantine. 

REKLAMA
REKLAMA

„Į krantinę irgi buvo investuota tiek „Klaipėdos naftos“, tiek Klaipėdos jūrų uosto direkcijos. Bendros investicijos, jeigu neklystu, pradžioje sudarė apie 70 mln. eurų. Tai iš esmės mes nenumatome, kad šitą krantinę reikėtų kažkaip perdaryti ir taikytis prie kitokio laivo“, – Klaipėdoje žurnalistams sakė SGD Reguliuojamos veiklos ir SGD projekto vadovas Arūnas Molis.

REKLAMA

„Turime ir nacionalinio saugumo interesą: jeigu perdarysime krantinę ir taikysimės prie naujo laivo, greičiausiai tam tikrą dalį laiko terminalas negalės veikti“, – pridūrė jis. 

Kitas reikalavimas apima ir klimatines sąlygas. Pasak A. Molio, dabartinis laivas ypatingas tuo, kad gali veikti Baltijos jūros temperatūros sąlygomis, tuo metu kai dauguma laivų-saugyklų dirba šiltuose vandenyse. Tai vėlgi susiaurina potencialių pasiūlymų skaičių. 

„Klaipėdos naftos“ atstovai pabrėžia, kad rinkos dalyviai signalizuoja poreikį terminale veikti ne mažesniam, o pagal galimybes netgi didesniam laivui nei dabartinis. 

REKLAMA
REKLAMA

Savo ruožtu „Independence“ šiame konkurse nedalyvauja. Sutartyje su jo nuomotoja „Hoegh LNG“  numatyta laivo išpirkimo galimybė. Vis dėlto bendrovė teoriškai galėtų dalyvauti konkurse su kitu laivu. 

Kai kurie BNS kalbinti ekspertai teigia, kad veikiausiai Klaipėdoje liks veikti „Independence“. BNS apklausti potencialūs tiekėjai arba neatsakė į paklausimus, arba teigė nekomentuojantys dalyvavimo įvairiuose pirkimuose. 

Valstybės valdoma „Klaipėdos nafta“ konkursą paskelbė liepą. Kokį laivą-saugyklą įsigyti, Lietuva turi nuspręsti iki 2022 metų gruodžio.

Šiaurės investicijų bankas (NIB) yra paskolinęs „Klaipėdos naftai“ iki 160 mln. eurų SGD laivo įsigijimui ir dar 134,1 mln. eurų – laivo nuomos mokesčiui, paskirstant jį iki 2044 metų. 

„Independence“ į Klaipėdos jūrų uostą įplaukė 2014 metų spalį. Terminalas veikia nuo 2015 metų pradžios.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų