Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Turbūt nėra abejojančių, jog „Ferrari“ gamina vienus geriausių, aukštas apsukas mėgstančių variklių. Tačiau ar žinojote, jog šie šedevrai plaka ne tik Maranello mieste užveistuose žirguose? Nekalbame, apie „Formulės 1“ komandas, naudojančias italų sukurtus agregatus, juk „Ferrari“ ženkliuku yra pasipuošę įvairiose transporto priemonėse stovintys varikliai – nuo keturračių motociklų iki greitaeigių katerių. Taip pat Maranello dvasia yra įkvėpta ir keliuose automobiliuose, kurie verti jūsų dėmesio.


„Ferrari“, kaip keletas kitų itališkų markių priklauso „Fiat“ koncernui, todėl „Maserati“ yra laikoma mažoji „Ferrari“ seserimi. Būtent tarp šių dviejų gamintojų yra užsimezgęs ryšys, o ryškiausias jų bendradarbiavimo vaisius – „Maserati MC12“. Iš esmės, tai kitą kėbulą turintis „Ferrari Enzo“ superautomobilis, tačiau pagrindinis „MC12“ tikslas buvo dominavimas „GT1“ pasaulio čempionate, todėl italai buvo priversti išleisti ir seriją gatvei skirtų modelių. Taigi, penkiasdešimt „Maserati“ superautomobilių išriedėjo pro gamyklos vartus, turėdami „Ferrari“ šešių litrų darbinio tūrio, dvylikos cilindrų variklį, išvystantį 620 arklio galių. Tai leido keliuose legaliam bolidui iki šimto kilometrų per valandą įsibegėti per mažiau nei keturias sekundes ir pasiekti greitį, gerokai viršijantį 300km/h ribą.

Kita „Ferrari“ klientūra taip pat atkeliavo iš Italijos – tai „Alfa Romeo“ su savo vienu gražiausių pasaulyje kupė „8C Competizione“. Iš tiesų, šiame automobilyje „Alfos“ buvo labai nedaug – važiuoklė iš „Maserati“, o variklis pagamintas Maranello arklidėse. Tai 4,7 litro darbinio tūrio, aštuonių cilindrų puikiai skambantis agregatas, turintis 450 arklio galių. Kaip ir būdinga italams, „8C“ buvo pagaminta vos 500 vienetų ir dar tiek pat „8C Spyder“ kabrioletų, todėl vargu, ar kada išgirsite agresyviai trypiančius itališkus eržilus.

Dar prieš „MC12“ ir „8C“, kitas italų gamintojas į pasaulį paleido taip pat puikiai atrodantį automobilį – tai „Lancia Stratos“. Apskritai, „Lancia“ ilgus metus, dar būnant automobilizmo elite, glaudžiai bendradarbiavo su „Ferrari“, o štai „Stratos“ yra vienas puikiausių jų darbo vaisių. Iš pradžių, mašina buvo kuriama ralio varžyboms, o trumpos ratų bazės viduryje stovėjo 2,4 litro, šešių cilindrų „Ferrari“ variklis. Italai taip pat pagamino pusę tūkstančio bendro naudojimo keliams skirtų „Stratos“, kurie turėjo tą pačią, piktai ir garsiai plakančią širdį.

Dabar – dar vienas žvilgsnis į istoriją. Enzo Ferrari turėjo du sūnus: Piero, kuris ir šiandien yra kompanijos viceprezidentas ir Dino, kuris tragiškai žuvo būdamas vos 24 metų amžiaus. Sūnaus garbei, Enzo Ferrari nusprendė jo vardą naudoti ant variklių, kurie vėliau buvo montuojami tiek į lenktyninius tiek į paprastus „Ferrari“ modelius. Turbūt vienos garsiausių tokius agregatus turėjusių mašinų yra „Dino 206“ ir „ Dino 246“. Nors jos niekada negavo „Ferrari“ vardo, tačiau buvo gaminamos taip pat, kaip ir kiti iš Maranello ištrepsėję žirgai. Taip pat „Dino“ buvo vieni pirmųjų viduryje variklį turėjusių Enzo kūrinių, o kėbulo dizainas laikomas vienu gražiausių „Pininfarina“ darbų.


Na, o pabaigai kiek išprotėkime. Garsiai ištarkite – galiniais ratais varomas „Fiat 500“ su „Ferrari 458“ varikliu! Tik tai gaila, jog šis konceptas vargu ar kada nors išvys dienos šviesą. Tačiau idėja išties pašėlusi, o jos autoriai yra dizaineriai iš „Lazzarini Design“. Anot italų, realybėje toks automobilis turėtų kiek nuslopintą aštuonių cilindrų, 4,5 litro darbinio tūrio, 550 arklio galių variklį ir svertų vos vieną toną. Skamba išties neblogai, o ką jau kalbėti apie išvaizdą, kuri yra lygiai taip pat išprotėjusi, kaip ir pati „Lazzarini Design“ idėja. Tiesiog realybėje tokia trumputė ratų bazė ir didžiulią galią turintis variklis reikštų tik vieną – vilkelį.
Turbūt nėra abejojančių, jog „Ferrari“ gamina vienus geriausių, aukštas apsukas mėgstančių variklių. Tačiau ar žinojote, jog šie šedevrai plaka ne tik Maranello mieste užveistuose žirguose? Nekalbame, apie „Formulės 1“ komandas, naudojančias italų sukurtus agregatus, juk „Ferrari“ ženkliuku yra pasipuošę įvairiose transporto priemonėse stovintys varikliai – nuo keturračių motociklų iki greitaeigių katerių. Taip pat Maranello dvasia yra įkvėpta ir keliuose automobiliuose, kurie verti jūsų dėmesio.


„Ferrari“, kaip keletas kitų itališkų markių priklauso „Fiat“ koncernui, todėl „Maserati“ yra laikoma mažoji „Ferrari“ seserimi. Būtent tarp šių dviejų gamintojų yra užsimezgęs ryšys, o ryškiausias jų bendradarbiavimo vaisius – „Maserati MC12“. Iš esmės, tai kitą kėbulą turintis „Ferrari Enzo“ superautomobilis, tačiau pagrindinis „MC12“ tikslas buvo dominavimas „GT1“ pasaulio čempionate, todėl italai buvo priversti išleisti ir seriją gatvei skirtų modelių. Taigi, penkiasdešimt „Maserati“ superautomobilių išriedėjo pro gamyklos vartus, turėdami „Ferrari“ šešių litrų darbinio tūrio, dvylikos cilindrų variklį, išvystantį 620 arklio galių. Tai leido keliuose legaliam bolidui iki šimto kilometrų per valandą įsibegėti per mažiau nei keturias sekundes ir pasiekti greitį, gerokai viršijantį 300km/h ribą.

Kita „Ferrari“ klientūra taip pat atkeliavo iš Italijos – tai „Alfa Romeo“ su savo vienu gražiausių pasaulyje kupė „8C Competizione“. Iš tiesų, šiame automobilyje „Alfos“ buvo labai nedaug – važiuoklė iš „Maserati“, o variklis pagamintas Maranello arklidėse. Tai 4,7 litro darbinio tūrio, aštuonių cilindrų puikiai skambantis agregatas, turintis 450 arklio galių. Kaip ir būdinga italams, „8C“ buvo pagaminta vos 500 vienetų ir dar tiek pat „8C Spyder“ kabrioletų, todėl vargu, ar kada išgirsite agresyviai trypiančius itališkus eržilus.

Dar prieš „MC12“ ir „8C“, kitas italų gamintojas į pasaulį paleido taip pat puikiai atrodantį automobilį – tai „Lancia Stratos“. Apskritai, „Lancia“ ilgus metus, dar būnant automobilizmo elite, glaudžiai bendradarbiavo su „Ferrari“, o štai „Stratos“ yra vienas puikiausių jų darbo vaisių. Iš pradžių, mašina buvo kuriama ralio varžyboms, o trumpos ratų bazės viduryje stovėjo 2,4 litro, šešių cilindrų „Ferrari“ variklis. Italai taip pat pagamino pusę tūkstančio bendro naudojimo keliams skirtų „Stratos“, kurie turėjo tą pačią, piktai ir garsiai plakančią širdį.

Dabar – dar vienas žvilgsnis į istoriją. Enzo Ferrari turėjo du sūnus: Piero, kuris ir šiandien yra kompanijos viceprezidentas ir Dino, kuris tragiškai žuvo būdamas vos 24 metų amžiaus. Sūnaus garbei, Enzo Ferrari nusprendė jo vardą naudoti ant variklių, kurie vėliau buvo montuojami tiek į lenktyninius tiek į paprastus „Ferrari“ modelius. Turbūt vienos garsiausių tokius agregatus turėjusių mašinų yra „Dino 206“ ir „ Dino 246“. Nors jos niekada negavo „Ferrari“ vardo, tačiau buvo gaminamos taip pat, kaip ir kiti iš Maranello ištrepsėję žirgai. Taip pat „Dino“ buvo vieni pirmųjų viduryje variklį turėjusių Enzo kūrinių, o kėbulo dizainas laikomas vienu gražiausių „Pininfarina“ darbų.


Na, o pabaigai kiek išprotėkime. Garsiai ištarkite – galiniais ratais varomas „Fiat 500“ su „Ferrari 458“ varikliu! Tik tai gaila, jog šis konceptas vargu ar kada nors išvys dienos šviesą. Tačiau idėja išties pašėlusi, o jos autoriai yra dizaineriai iš „Lazzarini Design“. Anot italų, realybėje toks automobilis turėtų kiek nuslopintą aštuonių cilindrų, 4,5 litro darbinio tūrio, 550 arklio galių variklį ir svertų vos vieną toną. Skamba išties neblogai, o ką jau kalbėti apie išvaizdą, kuri yra lygiai taip pat išprotėjusi, kaip ir pati „Lazzarini Design“ idėja. Tiesiog realybėje tokia trumputė ratų bazė ir didžiulią galią turintis variklis reikštų tik vieną – vilkelį.