REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiais laikais, kai sunkiai besiverčiantys vežėjai apmokestina bagažą ir užkandžius, smulki Pietų Ramiojo vandenyno valstybės Samoa oro linijų bendrovė vykdo naujovišką apmokestinimo modelį. Dar nei viena kita kompanija niekada nesiėmė tokio radikalaus sprendimo – apmokestinti keleivius pagal jų svorį.

Šiais laikais, kai sunkiai besiverčiantys vežėjai apmokestina bagažą ir užkandžius, smulki Pietų Ramiojo vandenyno valstybės Samoa oro linijų bendrovė vykdo naujovišką apmokestinimo modelį. Dar nei viena kita kompanija niekada nesiėmė tokio radikalaus sprendimo – apmokestinti keleivius pagal jų svorį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Norintys skristi su Samoa kompanijos „Samoa Air“ lėktuvais turės sumokėti po 0,92 JAV dolerio už vieną kūno masės kilogramą, rašo „The Wall Street Journal“.

REKLAMA

Samoa salos gyventojai garsėja savo apimtimis. Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos duomenis kiek daugiau nei pusė vyresnių nei 20 metų šalies gyventojų yra nutukę. Keleivių svoris yra labai svarbus „Samoa Air“ kompanijai, kadangi pastaroji skraidina mažais lėktuvais, kurie talpina nuo 3 iki 10 keleivių. Kitaip tariant, viršsvorio turintis keleivis gali sumažinti lėktuvo talpą, tuo pačiu – pelną.

„Ši mokėjimo už svorį sistema bus toliau įgyvendinama“, - leidiniui „The Wall Street Journal“ interviu trečiadienį sakė „Samoa Air“ vadovas Chrisas Langtonas. Jis pastebi, kad 160 kg sveriantis keleivis mokės keturiskart daugiau nei 40 sveriantis, tačiau už papildomus pinigus jam bus suteikia daugiau erdvės.

REKLAMA
REKLAMA

„Mes esame kaip pardavėjai – parduodame svorį. Tačiau su svoriu tenka didesnė atsakomybė pasodinti keleivį komfortabiliau“, - sako jis.

Bendrovės „Facebook“ paskyroje užvirė karštos diskusijos ir daugelis siūlo boikotuoti tokią diskriminaciją. „Svėriau 90 kilogramų ir numečiau daug svorio. Pirmąkart perskaičius kompanijos taisykles, likau sukrėsta. Vis dėlto, tiesa kartais skaudina ir aš už tai, kad žmonės gyventų sveikiau“, – buvo rašoma komentaruose.

Kiti visiškai palaiko idėją ir teigia, kad tokių veiksmų reikėjo imtis anksčiau.

„Vieninteliai, kurie skundžiasi, yra storieji <...> Pašte reikia mokėti daugiau už sunkesnį siuntinį – tai yra tas pats“, - rašoma kitame įraše.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Samoa Air“ apmokestinimo modelis gali rimtai sukrėsti pelno seniai nemačiusią pramonę, tačiau kitos oro linijos tokių žingsnių kol kas atsisako dėl galimų diskriminacinių sumetimų.

Vis dėlto, kai kurie vežėjai JAV kaip „Southwest Airlines“ reikalauja keleivių, netelpančių ekonominės klasės salono sėdynėje, įsigyti papildomą bilietą. Tačiau keleivių už kilogramus neapmokestina.

Keleiviai turi nurodyti savo apytikslį svorį ir bagažą, kai rezervuoja lėktuvų bilietus „Samoa Air“ interneto svetainėje. Tada yra suskaičiuojama bilieto kaina. Bandantys sukčiauti ir nuslėpti savo svorį yra perspėjami, kad prieš skrydi keleiviai yra sveriami, nes tai yra įprasta mažų propelerinių lėktuvų laipinimo praktika.

REKLAMA

C. Langtonas teigia, kad žinant keleivių svorį dar prieš skrydį, oro linijos gali koreguoti lėktuvo saloną, kad tilptų didesni keleiviai. Šis modelis yra priimtinas šeimoms, nes vaikai yra apmokestinami ne pagal vietą, kurią užima, bet pagal svorį.

Oro linijos planuoja išplėsti savo mokėjimo modelį, kai pradės skraidinti keleivius reaktyviniu „Airbus A320” lėktuvu šiais metais. „Mes planuojame perdirbti lėktuvą taip, kad daugiau mokantis keleivis gautų daugiau erdvės“, - aiškina C. Langtonas.

Tačiau didieji vežėjai nėra linkę imtis tokio modelio. „Oro linijos visur bando kuo efektyviau naudoti laiką. Kuo mažiau lėktuvas užtrunka ant žemės, tuo geriau. Ar tikrai didžiosios kompanijos gaiš laiką sverdamos kiekvieną keleivį? Labai tuo abejočiau“, - pastebi finansinių paslaugų kompanijos UBS Azijos transporto analitikas Ericas Linas.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų