REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo opozicija ketvirtadienį teikia Seimui svarstyti rezoliuciją, kuria prašoma įvertinti, ar pakanka įstatymų numatyto pagrindo įvesti tiesioginį Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos valdymą, siekiant išspręsti susidariusią situaciją dėl užsitęsusio Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streiko. Rezoliuciją pasirašė trisdešimt opozicijos atstovų.

Seimo opozicija ketvirtadienį teikia Seimui svarstyti rezoliuciją, kuria prašoma įvertinti, ar pakanka įstatymų numatyto pagrindo įvesti tiesioginį Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos valdymą, siekiant išspręsti susidariusią situaciją dėl užsitęsusio Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streiko. Rezoliuciją pasirašė trisdešimt opozicijos atstovų.

REKLAMA

Pasak rezoliucijos teikėjų, užsitęsęs darbuotojų streikas įrodo, kad Vilniaus miesto ir savivaldybės įmonės vadovai nėra pajėgūs išspręsti problemos ir susitarti su vairuotojų profsąjunga, o kelias savaites sutrikusi viešojo transporto teikimo paslauga sukelia daugybę nepatogumų ir brangiai kainuoja visiems miestiečiams, ypač pažeidžiamiausioms jų grupėms, – vaikams, neįgaliesiems ir kitiems, kurie į kasdienius darbus ar veiklas priversti keliauti kelis kartus ilgiau, šalti stotelėse arba brangiai mokėti pavežėjams.

„Akivaizdu, kad miesto vadovui susidariusi situacija nėra prioritetas, keletą metų iki streiko ir streikui tęsiantis,  jis taip ir nesurado laiko susitikti su vairuotojais, išgirsti jų reikalavimus ir pabandyti susitarti dėl savivaldybės darbuotojų, o ir visų miestiečių gerovės“,  – sako Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ seniūnas Lukas Savickas.

REKLAMA
REKLAMA

Opozicijos teigimu, sąlygos, kuriomis dirba vairuotojai, yra sunkiai suderinamos su XXI a. darbo teise: nepertraukiamai vairuojama šešias valandas, nėra užtikrinamas higienos poreikių tenkinimas, trūksta poilsio vietų, kur būtų galima sušilti ir pailsėti tarp reisų, nesudarytos sąlygos pasišildyti maistą ir patogiai pavalgyti, darbo laikas apskaičiuojamas eismo spūstis ir įvykius nurašant darbuotojų poilsio laikui arba mažinant atlyginimą dėl vėlavimo. Pasak rezoliucijos iniciatorių, į Valstybinės darbo inspekcijos nustatytus pažeidimus ir teiktas rekomendacijas nebuvo atsižvelgta, o darbuotojų teisėti reikalavimai ignoruojami keletą metų.

REKLAMA

„Šis streikas svarbus ne tik „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojams, jis svarbus visoms profsąjungoms Lietuvoje, visiems siekiantiems orių darbo sąlygų ir teisingo atlyginimo“ – sako Seimo narys Tomas Tomilinas. Anot parlamentaro, tai, kaip išsispręs šis streikas, lems, ar darbuotojai bus įgalinti kovoti už savo teises, ar profsąjungos patirs spaudimą ir bus naikinamos vengiant įsiklausyti į darbuotojų prašymus ir pasirašyti kolektyvines sutartis.

„Jeigu savivaldybės įmonė, išlaikoma iš mokesčių mokėtojų lėšų, leidžia sau taip elgtis su darbuotojais, kokią turime teisę kelti reikalavimus privačiam verslui? Valstybė, kaip darbdavys, turi rodyti lyderystę, skatinti socialinį dialogą, remti profsąjungas, dabar gi matome ciniškai priešingą elgesį“, – teigia T. Tomilinas. Parlamentaro nuomone, šio streiko atomazga turės ilgalaikių pasekmių socialinio dialogo plėtrai Lietuvoje, o Seimas turi imtis iniciatyvos ir atsakomybės, jei savivaldybės vadovai vengia tai daryti.

„Dėl  Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streiko socialinio poveikio“ rezoliucijos Seimas apsispręs ketvirtadienį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų