REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iki 2023 m. viešojo transporto parką papildys 22 nauji elektra varomi autobusai, kursuosiantys devyniais naujais maršrutais periferinėse Vilniaus teritorijose, kuriose šiuo metu viešasis transportas nevažiuoja – taip bendras viešojo transporto pasiekiamumo rodiklis Vilniuje sieks 92 proc., rašoma Vilniaus miesto savivaldybės pranešime spaudai. 

Iki 2023 m. viešojo transporto parką papildys 22 nauji elektra varomi autobusai, kursuosiantys devyniais naujais maršrutais periferinėse Vilniaus teritorijose, kuriose šiuo metu viešasis transportas nevažiuoja – taip bendras viešojo transporto pasiekiamumo rodiklis Vilniuje sieks 92 proc., rašoma Vilniaus miesto savivaldybės pranešime spaudai. 

REKLAMA

Devyni nauji maršrutai per 2022–2023 m. numatyti Kriaučiūnuose, Platiniškėse, Pilaitėje, Rokantiškėse, Kryžiokų soduose, Visoriuose, Didžiuosiuose Gulbinuose, Mažuosiuose Gulbinuose, Riovonyse, Pavilnio soduose, Guriuose, Naujojoje Vilnioje, Ivaniškių soduose ir kt. Vietovės parinktos atsižvelgiant į gyventojų skaičių teritorijoje, miesto plėtros planus, taip pat siekiant skatinti darnesnį ir patogesnį judėjimą po miestą. 

Su planuojamomis naujų maršrutų trasomis galima susipažinti čia: nauji viešojo transporto maršrutai Vilniuje.

Šią keleivių vežimo mažos talpos autobusais paslaugą teiks viešojo pirkimo konkurso Vilniuje laimėtojas – UAB „Kautra“. Vilniaus miesto savivaldybės administracija ir savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ su konkurso laimėtoju pasirašė trišalę keleivių vežimo viešųjų paslaugų teikimo sutartį 7-iems metams su galimybe ją pratęsti dar 3 metams.

REKLAMA
REKLAMA

„Gyventojų judumo poreikiai vis auga, todėl viešojo transporto paslaugų plėtra Vilniuje yra būtina. Ypač labiau nutolusiuose gyvenamuosiuose rajonuose, sodų bendrijose. Būtent iš čia link centro kasdien juda labai daug žmonių - esame paskaičiavę, kad šiuo metu galimybės važiuoti viešuoju transportu neturi apie 52 tūkst. gyventojų. Todėl naujai suplanuoti viešojo transporto maršrutai mažos talpos autobusais pagerins tiek gyvenimo, tiek judėjimo kokybę, mažins socialinę atskirtį“, – sako Vilniaus vicemeras Tomas Gulbinas.

REKLAMA

Anot T. Gulbino, šių naujų maršrutų integracija į esamą sostinės viešojo transporto sistemą, padės gyventojams keisti keliavimo įpročius į darnesnius, skatins juos rinktis keliones autobusais, o elektra varomi autobusai mažins miesto transporto poveikį aplinkai bei miestiečių sveikatai. 

Integravus naujus viešojo transporto maršrutus kartu bus tęsiamas Vilniaus viešojo transporto parko atnaujinimas ekologiškomis transporto priemonėmis. 

„Malonu, kad ilgai laukti pokyčiai neaplenkia ir mūsų šalies, ypač sostinės. Elektrinis transportas skinasi kelią ir į mūsų miestų viešojo transporto sistemas. Šiame viešojo transporto konkurse vieninteliai iš visų dalyvių pateikėme pasiūlymą keleivius vežti elektra varomais autobusais. Matome daug iššūkių, bet džiaugiamės būdami vieni pirmųjų vežėjų elektriniais autobusais, kuris aptarnaus naujus Vilniaus maršrutus. Tikimės, kad „Kautros“ elektrinių autobusų įkrovimo infrastruktūros įrengimo pradžia duos gerą startą Vilniaus miesto savivaldybei toliau vystyti elektrinį miesto viešąjį transportą“, – pasakojo UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

REKLAMA
REKLAMA

Naujausius maršrutus UAB „Kautra“ aptarnaus M2 arba M3 klasės elektriniais autobusais, talpinančiais po 22 vietas keleiviams. Jie atitinka aukščiausius aplinkosauginius reikalavimus, yra mažai taršūs.

Ruošiantis devynių naujų viešojo transporto maršrutų kursavimui, didžiojoje dalyje šių maršrutų trasų jau yra įrengtos saugios, patogios aikštelės keleiviams. Kitų metų pavasarį planuojama pradėti įrenginėti ir kitą infrastruktūrą – viešojo transporto laukimo paviljonus, suoliukus, šiukšliadėžes.

Vilniuje šiuo metu važiuoja virš 370 naujų autobusų ir troleibusų. Daugiau kaip 75 proc. autobusų sostinėje yra nauji, jų amžius siekia 1-5 metus. 

Pagal Vilniaus viešojo transporto atnaujinimo strategiją iki 2030 m. siekiama, kad ne mažiau nei 55 proc. visų transporto priemonių sudarytų elektra, o dar 45 proc. alternatyviais degalais varomos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų