REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prekybos tinklai nebenori būti vien tik pardavėjai, todėl savo padėtį rinkoje stiprina nuosavais prekės ženklais.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu gamintojai sukandę dantis stebi, kaip žinomus bei reklamuojamus prekių pavadinimus iš parduotuvių lentynų išstumia tie patys produktai, tačiau ant pakuotės puikuojasi prekybos tinklui priklausantis prekės ženklas, pirmadienį rašo dienraštis "Lietuvos rytas".

REKLAMA

Vienas pirmųjų prekybininkų įregistruotų prekės ženklų - "Taupa", viliojęs mažesne kaina. Šį ženklą pakeitė "T Market Classic" bei "Saulutė".

Be šių, didžiausia Lietuvos mažmeninės prekybos bendrovė "VP Market" yra įregistravusi dar keliasdešimt prekės ženklų: "Aukselis", "Sostinės", "Saulės pienas" ir kitų. "VP Market" yra įregistravusi daugiausia prekės ženklų.

Trečiam pagal apyvartą Lietuvos mažmeninės prekybos tinklui "Rimi Lietuva" priklauso 13 prekės ženklų, populiariausi yra "Anuga" bei "Laumės juosta". "Rimi Lietuva" yra įregistravusi ir "Seimo" degtinės ženklą.

REKLAMA
REKLAMA

Kitokios politikos laikosi antrą pagal dydį Lietuvos mažmeninės prekybos tinklą"valdanti bendrovė "Palink", kuri registruoja tik iš užsienio importuojamos produkcijos prekės ženklus. Kelis privačius ženklus turi ir prekybos tinklas "Norfos mažmena".

Visame pasaulyje privatūs prekės ženklai pirkėjus vilioja pirmiausia maža kaina. Bendrovė "ACNielsen" atliko tyrimą 36 šalyse, lygindama 80 kategorijų produktus, ir nustatė, kad produktai, pažymėti privačiais ženklais, yra vidutiniškai 31 proc. pigesni nei kitų gamintojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Labiausiai skiriasi asmens higienos ir sveikatos priežiūros prekių kainos - daugiau nei 40 proc.

Tuo tarpu maisto produktų kainų skirtumas yra kur kas mažesnis.

"ACNielsen" vadovo Baltijos šalyse Artūro Urbonavičiaus teigimu, Lietuvoje ir kitose Baltijos valstybėse dominuoja ekonominės klasės privatūs prekės ženklai, konkuruojantys su kitais gaminiais mažesne kaina. Jų ir toliau sparčiai daugės kartu su mažų kainų parduotuvių plėtra.

Pasak dienraščio, "ACNielsen" prognozuoja, kad po penkerių metų Lietuvoje penktadalis parduotos produkcijos bus pažymėta privačiais prekės ženklais. Dabar iš trijų Baltijos šalių privatūs prekės ženklai didžiausią rinkos dalį užima Lietuvoje.

REKLAMA

Lietuvoje privatūs prekės ženklai populiariausi tarp popieriaus prekių - jie užima beveik ketvirtadalį rinkos.

Beveik kas penktas bakalėjos kategorijos produktas mūsų šalies parduotuvėse yra su privačiu prekės ženklu. Naminių gyvūnų ėdalo kategorijoje privatūs prekės ženklai sudaro 13 proc., pieno - 8 procentus.

Tiesa, nors prekybininkai pabrėžia, kad gamintojams labai palanku gaminti prekes be savo ženklo ir būti tikriems dėl jų pardavimo, rinkodaros specialistai teigia, jog gamintojai tokiais atvejais tampa vis labiau priklausomi nuo prekybininkų užgaidų.

BNS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų