• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tik dvi įmonių grupės pateikė pasiūlymus dalyvauti Lietuvos Automobilių kelių direkcijos surengtame tilto per Nerį ties Jonava (kelio A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis 34 kilometre) rekonstrukcijos darbų konkurse. Atplėšus vokus paaiškėjo, kad dalyvių siūlomos kainos skiriasi 630 tūkstančių eurų, kas sudaro maždaug trečdalį visos projekto vertės.

Tik dvi įmonių grupės pateikė pasiūlymus dalyvauti Lietuvos Automobilių kelių direkcijos surengtame tilto per Nerį ties Jonava (kelio A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis 34 kilometre) rekonstrukcijos darbų konkurse. Atplėšus vokus paaiškėjo, kad dalyvių siūlomos kainos skiriasi 630 tūkstančių eurų, kas sudaro maždaug trečdalį visos projekto vertės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įmonių konsorciumas, vienijantis bendroves AB „Kauno tiltai“, AB „Panevėžio keliai“, UAB „Tiltų ekspertų centras“, tilto remontą siūlo atlikti už 2,42 mln. eurų. Per atstovybę Lietuvoje veikianti bendrovė „Latvijas tilti“ su projektavimo partneriais iš Latvijos SIA „Projects 3“ tuos pačius darbus pasiūlė atlikti 35 proc. pigiau – už 1,79 mln. eurų.

REKLAMA

8 darbo dienų terminą pasiūlymų pateikimui nustačiusi Automobilių kelių direkcija šiuo metu vertina gautus pasiūlymus ir jų atitikimą nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams. Kiek užtruks pasiūlymų vertinimas, konkurso rengėjas nenurodė.

„Perkami darbai nėra sudėtingi – tai standartinių konstrukcijų tilto remontas, pakeičiant naujas pakloto konstrukcijas, įrengiant naują dangą, kelio atitvarus. Vis dėlto specialistams keliami tokie kvalifikacijos reikalavimai, lyg statytume lėktuvų kilimo-nusileidimo taką ar tiltą kalnuose virš skardžio. Tai nelogiška ir neracionalu“, – sako Genadijus Kamkalovas, „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak G. Kamkalovo, šiame konkurse dirbtinai užaukštintus kvalifikacijos reikalavimus gali atitikti bene tik dvi įmonės Lietuvoje, viena jų – „Tiltų ekspertų centras“, dalyvaujanti konkurse. Kitos įmonės, gebančios ir galinčios atlikti tokio sudėtingumo darbus, turinčios reikiamus atestuotus specialistus, konkurse net negali dalyvauti, nes galiausiai iš jo būtų pašalintos kaip neatitinkančios kvalifikacijos.

Konkurse galinčių dalyvauti įmonių skaičių riboja ir tai, kad vienu pirkimu perkami skirtingo pobūdžio darbai – tiek projektavimo, tiek darbų priežiūros, tiek kapitalinio remonto darbai jų neskaidant, nors paprastai šias paslaugas teikia atskiros bendrovės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl nepagrįstų konkurso sąlygų, ribojančių įmonių dalyvavimą konkurse ir jų tarpusavio konkurenciją, „Latvijas tilti“ jau buvo pateikusi prašymą ir pretenziją Automobilių kelių direkcijai – abi jos buvo atmestos. Pirkimų komisijos sprendimu, konkursas tęsiamas neprailginus pasiūlymų pateikimo termino ir nepakeitus nepagrįstai aukštų kvalifikacijos reikalavimų.

Jei „Latvijas tilti“, kaip ir daugelis kitų Lietuvos kelių ir tiltų statybos įmonių, būtų nusprendusi nedalyvauti konkurse, tikėtina, kad konkurso nugalėtoju būtų paskelbtas likęs vienintelis konsorciumas iš „Kauno tiltų“, „Panevėžio kelių“ ir „Tiltų ekspertų centro“, kurio siūlomų darbų kainos nebūtų su kuo palyginti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų