REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis labiau kritikuojamas automobilių gamintojo „Opel“ sanavimo planas. JAV automobilių koncernui „General Motors“ (GM) priklausantis „Opel“ brenda į vis gilesnę duobę: Europoje gali būti atleisti 11.000 darbuotojų bei uždaryti trys fabrikai. „Opel“ ant bankroto ribos - jau nebe pirmą kartą.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip pranešama Vokietijos žurnale „Focus“, „Opel“ gelbėjimui reikia daug daugiau kapitalo, nei buvo oficialiai skelbta iki šiol. „General Motors Europe“ vadovo Peter Forster teigimu, „Opel” reikalingi 4 mlrd. eurų, rašoma „Focus“. Pusę iš šios sumos esą su vyriausybės garantija galėtų paskolinti bankai, kiti du milijardai, kaip planuoja „Opel“, turėtų įplaukti kaip „tiesioginė vyriausybės pagalba“. JAV koncernas GM „Opel“ gelbėjimui nesiruošia skirti nei vieno dolerio.

REKLAMA

Vokietijos kanclerė Angela Merkel šeštadienį griežtai pareikalavo patobulinti „Opel“ sanavimo planą. „Vyriausybė padės, jeigu visiems žmonėms iš to bus daugiau naudos nei nuostolių, teigė kanclerė. Visiems naudinga išeitis vis dar nerasta, todėl prie ieškant geriausio sprendimo dirbama toliau.

Dar kritiškiau dėl „Opel“ gelbėjimo pasisakė Krikščionių demokratų partijos politikė Dagmar Woehrl. Jos nuomone, labai abejotina, ar verta skirti tokio dydžio paramą kompanijai, kuri prašydama paramos jau planuoja masinius darbuotojų atleidimus bei fabrikų uždarymą.

REKLAMA
REKLAMA

Idėja atskirti „Opel“ nuo motininio koncerno GM Vokietijoje taip pat nesusilaukia didelio palaikymo. Pagrindinė priežastis – anksčiau „Opel“ gautus patentus koncernas GM yra užstatęs JAV finansų ministerijai kaip garantiją finansinei paramai gauti. O automobilių gamintojui, neturinčiam savų patentų, vargu, ar pavyktų rasti investuotojų.

Dienraštis „Rheinische Post”, remdamasis „Opel” valdybos informacija, praneša, jog visgi nesiruošiama uždaryti pagrindinės gamyklos Vokietijos mieste Bochume. Fabrikas Aisenbache esą bus parduotas, o Antverpene (Olandija) – uždarytas. Iš viso Vokietijoje planuojama atleisti daugiau nei 5.000 darbuotojų.

Berlyno laukia sunkus sprendimas: padėti vienam iš tautiniu identitetu (nors ir ne geriausiu) laikomu automobilių gamintojui ar ne? Greičiausiai vienokia ar kitokia forma valstybinė pagalba bus suteikta. Antraip koncernui jau kitą mėnesį gresia bankrotas, o 300.000 darbuotojų gali likti be darbo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų