REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Uostamiesčio pasilinksminimo įstaigos turi juoduosius nepageidautinų klientų sąrašus. Populiarūs barai, restoranai bei klubai vėlai naktį priversti atsirinkti klientus. Apsaugos darbuotojai, šeimininkų paliepti, gali neįleisti lankytojo, jeigu jis yra pakliuvęs į nepageidautinųjų sąrašus.

REKLAMA
REKLAMA

Vadinamoji veido kontrolė pasaulyje yra paplitęs reiškinys, tačiau ji neturėtų pažeisti žmogaus teisių, o juo labiau orumo. Tai, kas vyksta mūsų baruose ir klubuose, liudija, kad apsaugininkai kartais linkę balansuoti ties tokių pažeidimų riba.

REKLAMA

Išstūmė lauk

Vyresnio amžiaus rusakalbių pamėgtas restoranas „Piteris“ neatsigina lankytojų. Čia groja gyva muzika, nostalgija dvelkiančios dainos bei aplinka traukia žmones iki pat paryčių. Kaip ir daugelis panašių įstaigų, „Piteris“ turi sąrašą nepageidaujamų klientų.

Klaipėdietė Tatjana pakliuvo į šį sąrašą prieš metus, kai buvo apstumdyta apsaugininko ir išmesta į lauką. Konfliktas kilo dėl menkniekio - rūbininkas nesiteikė paaiškinti moterims, kuris iš dviejų numerėlių kuriai priklauso. Apie šį, kaip ir apie keletą kitų šiame restorane įvykusių incidentų, buvo rašyta dienraštyje. Nuo to laiko Tatjana tapo nepageidaujama „Piteryje“. Moteris ir pati buvo pasižadėjusi sau į šį restoraną daugiau nekelti kojos, juolab kad kartą jai buvo tiesiai pasakyta, jog nebus aptarnauta.

REKLAMA
REKLAMA

Viešai pažemino

Šiemet, praėjus daugiau nei metams po aprašytų įvykių, Tatjanos draugė pakvietė ją švęsti gimtadienį. Draugei ilgai teko įkalbinėti moterį, kol ši sutiko kartu su kitais jubiliatės draugais linksmintis „Piteryje“. Tatjana sakė ėjusi į restoraną su baime, tačiau jos nuogąstavimai atslūgo, kai niekas jos nesustabdė įeinančios, o padavėja aptarnavo kaip ir visus klientus. „Buvo gal 3 ar 4 valanda, kai apmokėjome sąskaitą, bet stalas dar tebebuvo nukrautas valgiais ir gėrimais. Staiga prie manęs priėjo restorano administratorius ir apsaugininkas, paėmė už rankų ir jėga išvedė, - prisiminė Tatjana. - Jie paaiškino, jog esu nepageidaujama, nes apie mano atvejį buvo rašyta spaudoje. Kai draugai pradėjo piktintis ir klausti, ar taip galima elgtis su moterimi, jie mestelėjo: argi tai moteris. Didesnės gėdos nesu išgyvenusi. Visa tai matė kiti lankytojai, muzikantai, kuriuos groti savo kavinėje samdau pati. Visa kompanija pakilo ir išėjo. Nebaigtų gerti gėrimų išsinešti jiems nebuvo leista, nors už juos jau buvo sumokėta.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kreipsis į teismą

„Piterio“ vedėja Larisa Vasiljeva tvirtino, jog jos pavaldiniai pasielgė teisėtai. „Mūsų restorano apsaugininkas pažįsta kiekvieną, kas yra nepageidaujamas. Tokių žmonių yra ne daugiau nei dešimt. Tai tie, kurie nuolat kelia problemas ir trukdo kitiems klientams. Ta moteris žinojo, kad yra nepageidaujama, ir tą vakarą nesėdėjo ramiai, o kabinėjosi prie padavėjos. Manau, tai tik jos pačios problema, jeigu ji ieško sliekų ant asfalto. Kodėl vienas žmogus turi gadinti nuotaiką visiems kitiems?“

REKLAMA

Panašu, kad Tatjanos ir „Piterio“ konfliktą dar spręs teismas. Dėl įžeisto orumo moteris ketina kreiptis į teismą. Ji mano, kad buvo pažeistos ir jos, kaip paslaugos gavėjos, teisės. Juk iš restorano ją išvedė ne dėl kokio nors konflikto, ji nedaužė indų, netriukšmavo. Ji tapo nepageidaujama todėl, kad pagal jos pasakojimą buvo aprašytas nelabai mandagus restorano apsaugininko elgesys. Tatjanos manymu, tai negali būti pagrindas jos neaptarnauti, o juo labiau žeminti.

Patyrusi advokatė Gražina Mauručaitienė įsitikinusi, kad reikia klausyti Vartotojų teisių apsaugos įstatymo raidės. O ši skelbia, jog vartotojas turi teisę į paslaugą.

REKLAMA

Vakarų Lietuvos vartotojų federacijos pirmininkė Audronė Rickuvienė sakė sieksianti, kad kiekvienas perkantis ir besinaudojantis paslaugomis žmogus turėtų informaciją, kur kreiptis, jeigu paslauga ar prekė buvo nekokybiška. Nemokami telefonų numeriai yra surašyti vizitinės kortelės dydžio atmintinėje.

Saugo nuo pavojų

Daugelio pasilinksminimo įstaigų apsaugininkai žino, kurių lankytojų įleisti nedera. Saugos tarnybos „Argus“ darbuotojai dirba jaunimo labiausiai pamėgtuose klubuose „Dada“ ir „Indigo“. Nepageidaujami lankytojai, pasak „Argus“ komercijos direktoriaus Edgaro Dunausko, yra tie, kurie neatitinka pasilinksminimo įstaigos nusistatytų taisyklių. Tokios taisyklės paprastai būna pakabintos matomoje vietoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepageidaujamais dažniausiai tampa tie, kurie ateina netinkamai apsirengę, pavyzdžiui, vilkėdami sporinę aprangą. Dažnai į klubus įleidžiami tik tam tikro amžiaus jaunuoliai, todėl jaunesni nepatenka. Apsaugininkams suteikta teisė patikrinti, ar lankytojas nebando įsinešti ginklų ar kitų pavojų galinčių sukelti daiktų. Nepageidaujami ir apsvaigę lankytojai, o ypač tie, kurie elgiasi agresyviai, kelia grėsmę kitų lankytojų saugumui bei ramybei.

Jokių argumentų bei pažadų elgtis padoriai apsaugininkai neklauso, kai pamato narkotikų pardavinėjimu įtariamus asmenis. Prieš savaitę apsaugininkai klube „Dada“ sulaikė psichotropinių tablečių bandžiusį įsinešti klaipėdietį Aurelijų. Šeštadienį jie pastebėjo ir neįleido į tą patį klubą kvaišalų bandžiusį įnešti 24 metų Alaną. Dėl tokių apsaugininkų veiksmų klubo prestižas tik auga, o vadinamąja veido kontrole niekas nesipiktina. Narkotikų prekeiviams karą skelbia viso pasaulio klubai. Apkvaitę klientai neperka klubo parduodamų gėrimų, o kankinami troškulio geria vandenį. Taip klubams padaroma didelė žala. Užsienyje kai kurie klubai net iš čiaupų bėgantį vandenį nudažo, kad jo nebūtų galima gerti.

REKLAMA

Pabėga nesumokėję

Viešbučių ir restoranų asociacijos nariai kas porą dienų pasikeičia informacija apie nepageidaujamais laikomus klientus. Jais dažniausiai tampa žmonės, pasinaudojantys brangiomis paslaugomis ir pabėgantys nesumokėję. Tokie klientai dažnai pateikia suklastotus arba svetimus dokumentus. Pasak šios asociacijos nario, pasilinksminimo centro „Žemaitija“ vadovo Vytauto Rickaus, kasmet tokių klientų pasitaiko vis mažiau. Nepageidaujamais laikomi tie, kurie nesilaiko įmonės vidaus taisyklių ir kelia grėsmę kitiems klientams bei juos aptarnaujančiam personalui. Tačiau vidaus taisyklės negali pažeisti įstatymų.

Daiva Janauskaitė

“Klaipėda” (http://www.klaipeda.daily.lt/)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų