• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Monrealyje, Kanadoje, vykstančioje „Movin‘ On 2017“ konferencijoje didžiausia padangų gamintoja „Michelin“ atskleidė idėją, kaip ateityje galėtų atrodyti automobilių padangos. Beorė padanga „Vision“ su integruotu ratu pagaminta iš organinių medžiagų, o po panaudojimo gali būti perdirbama arba suyra skaidoma mikroorganizmų.
3D spausdinimo būdas, naudojamas koncepcinės padangos gamybai, leidžia priklausomai nuo pačios padangos būklės, metų laiko ar aplinkos ypatybių pritaikyti protektoriaus gylį. Padangose taip pat sumontuoti specialūs jutikliai, kurie nuolat fiksuoja ir realiu laiku perduoda informaciją apie padangų būklę arba aplinkos sąlygas.
Unikali alveolinė padangų konstrukcija, įkvėpta gamtos, primena koralinę struktūrą. Koncepcinės padangos centras – standus ir tvirtas, viršutinė dalis, sąveikaujanti su kelio danga, yra minkštesnė ir lankstesnė, užtikrinanti komfortišką bei sklandų važiavimą. Dėl kempinę primenančio, beorio dizaino tokia padanga niekada neprakiurs – greičiausiai ateityje tokio dalyko kaip pompa vežiotis automobilyje neprireiks.
Skirtingai nei dabartinės, kasdien naudojamos padangos, koncepcinis variantas gaminamas iš tokių organinių medžiagų kaip medienos drožlės, šiaudai, cukraus gamybos antriniai produktai ar netgi apelsinų žievelės.
Vis dėlto, net ne pastarojo „ingrediento“ panaudojimas koncepcinių „Michelin“ padangų gamyboje yra didžiausią įspūdį kelianti detalė: šios padangos gali būti itin lengvai pritaikomos pasikeitusiam metų laikui dėl 3D spausdinimo suteikiamos galimybės „prilipdyti“ reikiamą protektoriaus sluoksnį. „Michelin“ kompanijos atstovai teigia, kad idėja labai paprasta: padangose sumontuoti jutikliai fiksuos jų būklę bei praneš vairuotojui, kada protektoriaus paviršiui reikia papildymo. Taip pat padangas, anot gamintojo, tokiu būdu būtų galima pritaikyti prie individualių poreikių: vairavimo stiliaus, klimato bei vietovės, į kurią ketinate važiuoti. Pavyzdžiui, specialios padangų „pildymo“ stotelės „Stop and Go“ pridės būtent tiek padangos protektoriaus, kiek jums prireiks specifinei kelionei.
Terry Getty, „Michelin“ kompanijos globalių inovacijų skyriaus vadovas, teigia, kad nors tokia koncepcija atrodo kaip utopinė svajonė, tai yra ilgalaikė tvaraus ir ekologiško transportavimo vizija. Be to, anot jo, tai visiškai realistiška svajonė, mat kiekvienas šios novatoriškos padangų sistemos komponentas jau yra intensyvių „Michelin“ kompanijos specialistų tyrimų objektas.

VIDEO


Monrealyje, Kanadoje, vykstančioje „Movin‘ On 2017“ konferencijoje didžiausia padangų gamintoja „Michelin“ atskleidė idėją, kaip ateityje galėtų atrodyti automobilių padangos. Beorė padanga „Vision“ su integruotu ratu pagaminta iš organinių medžiagų, o po panaudojimo gali būti perdirbama arba suyra skaidoma mikroorganizmų.
3D spausdinimo būdas, naudojamas koncepcinės padangos gamybai, leidžia priklausomai nuo pačios padangos būklės, metų laiko ar aplinkos ypatybių pritaikyti protektoriaus gylį. Padangose taip pat sumontuoti specialūs jutikliai, kurie nuolat fiksuoja ir realiu laiku perduoda informaciją apie padangų būklę arba aplinkos sąlygas.
Unikali alveolinė padangų konstrukcija, įkvėpta gamtos, primena koralinę struktūrą. Koncepcinės padangos centras – standus ir tvirtas, viršutinė dalis, sąveikaujanti su kelio danga, yra minkštesnė ir lankstesnė, užtikrinanti komfortišką bei sklandų važiavimą. Dėl kempinę primenančio, beorio dizaino tokia padanga niekada neprakiurs – greičiausiai ateityje tokio dalyko kaip pompa vežiotis automobilyje neprireiks.
Skirtingai nei dabartinės, kasdien naudojamos padangos, koncepcinis variantas gaminamas iš tokių organinių medžiagų kaip medienos drožlės, šiaudai, cukraus gamybos antriniai produktai ar netgi apelsinų žievelės.
Vis dėlto, net ne pastarojo „ingrediento“ panaudojimas koncepcinių „Michelin“ padangų gamyboje yra didžiausią įspūdį kelianti detalė: šios padangos gali būti itin lengvai pritaikomos pasikeitusiam metų laikui dėl 3D spausdinimo suteikiamos galimybės „prilipdyti“ reikiamą protektoriaus sluoksnį. „Michelin“ kompanijos atstovai teigia, kad idėja labai paprasta: padangose sumontuoti jutikliai fiksuos jų būklę bei praneš vairuotojui, kada protektoriaus paviršiui reikia papildymo. Taip pat padangas, anot gamintojo, tokiu būdu būtų galima pritaikyti prie individualių poreikių: vairavimo stiliaus, klimato bei vietovės, į kurią ketinate važiuoti. Pavyzdžiui, specialios padangų „pildymo“ stotelės „Stop and Go“ pridės būtent tiek padangos protektoriaus, kiek jums prireiks specifinei kelionei.
Terry Getty, „Michelin“ kompanijos globalių inovacijų skyriaus vadovas, teigia, kad nors tokia koncepcija atrodo kaip utopinė svajonė, tai yra ilgalaikė tvaraus ir ekologiško transportavimo vizija. Be to, anot jo, tai visiškai realistiška svajonė, mat kiekvienas šios novatoriškos padangų sistemos komponentas jau yra intensyvių „Michelin“ kompanijos specialistų tyrimų objektas.

VIDEO


REKLAMA

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų