REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybinė mokesčių inspekcija paviešino duomenis apie parduoto alkoholio pokyčius jau per 11 šių metų mėnesių, kurie leidžia susidaryti įspūdį apie metinius pokyčius. Išvada viena – lietuvio taurelė stiprėja.

Valstybinė mokesčių inspekcija paviešino duomenis apie parduoto alkoholio pokyčius jau per 11 šių metų mėnesių, kurie leidžia susidaryti įspūdį apie metinius pokyčius. Išvada viena – lietuvio taurelė stiprėja.

REKLAMA

Per 11 šių metų mėnesių didžiausias augimas buvo fiksuotas stipraus alkoholio grupėje, kur pajamas padidėjo 16,8 proc. iki 218 mln. eurų, kas reiškia, kad stipraus alkoholio buvo parduota už 31 mln. eurų daugiau nei prieš metus.

Taip pat sparčiai augo ir šviežių vynuogių vyno iki 15 laipsnių stiprumo vyno pardavimai šiais metais – 14,3 proc. iki 20,3 mln. eurų. Antros pagal pajamas grupės, alaus pardavimai augo vos 2,8 proc., kur buvo parduota už 79,3 mln. eurų.

Įspūdingesni pokyčiai vyko lapkričio laikotarpiu. Su karantinu ir uždarymu susidūrusių žmonių įpročiai juda link stipraus alkoholio. Lyginant šių metų lapkričio mėnesį su praėjusių metų analogišku laikotarpiu, stipraus alkoholio (didžiausios alkoholio grupės) pardavimų pajamos padidėjo įspūdingai – 47 proc.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat augo fermentuotų gėrimų (sidro ir panašių) pardavimai 29,3 proc., o kokteiliai šovė net 65,4 proc. į viršų, bet čia pardavimai augo iki nedidelio 151 tūkst. eurų lygio per mėnesį.

REKLAMA

Šiais metais vienintelė susitraukusi alkoholio kategorija yra probleminę visuomenės dalį atspindinti – spirituotų vynų grupė, kur per 11 mėnesių kritimas sudarė 11,1 proc.

Tiesa, akcizų per 11 mėnesių buvo surinkta gerokai daugiau. Kai kitų mokesčių nesurenkama, alkoholio akcizo per 11 mėnesių buvo surinkta 344 mln. eurų arba net 12,4 proc. daugiau, kas sudaro 37,9 mln. eurų.

Akivaizdu, kad alkoholio pasirinkimą veikia keli faktoriai – padidėjusios žmonių pajamos, kas didina vynų pardavimus, užsidarymas karantinui, kas, greičiausiai, lemia stipraus alkoholio vartojimą, bei nuoseklus vartojimo augimas alaus pramonėje. Taip pat skaičius koreguoja sumažėjusios galimybės apsipirkti užsienyje, kai ribojamas mobilumas. 

REKLAMA
REKLAMA

Mobilumo sumažėjimas rodo, kad lietuviai yra linkę vartoti stiprų alkoholį labiau nei silpną. Vien stipraus alkoholio surenkamas akcizo mokestis per 11 mėnesių sudarė 265mln. eurų iš visų surinktų 344 mln. Per 11 mėnesių stipraus alkoholio papildomo akcizo kiekis sudarė 35,7 mln. iš 37,9 mln. eurų.

Taip pat jau galime vertinti alkoholio akcizų pokyčių per paskutinius keturis, žaliųjų ir valstiečių valdymo, metus. Alaus akcizai per keturis metus buvo padidinti daugiausiai – 112 proc., vyno – 111 proc., probleminio spirituoto vyno, mažiau – 94 proc., o stipraus alkoholio – 50 proc. Ribojimai ir akcizų pakeitimai paspartino lietuvio taurės stiprėjimo procesus, kas nėra siekiamybė Vakarų pasaulyje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų