REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rugpjūčio mėnesio pabaigoje gyventojų pradelstos skolos už finansų, telekomunikacijų, kitas paslaugas ir prekes sudarė 3,57 mlrd. litų, arba 1,3 mln. litų daugiau nei vasaros pradžioje, rodo savitarnos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.

Rugpjūčio mėnesio pabaigoje gyventojų pradelstos skolos už finansų, telekomunikacijų, kitas paslaugas ir prekes sudarė 3,57 mlrd. litų, arba 1,3 mln. litų daugiau nei vasaros pradžioje, rodo savitarnos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pastebime, kad pradelstų skolų portfelyje sumos, neviršijančios 100 litų, bendrai sudaro 1,7 mln. litų. Tokio dydžio įsiskolinimai paprastai nėra gyventojo struktūrinių finansinių problemų rezultatas, o veikiau – užmaršumas arba galvojimas, kad ateityje tai pasimirš. Tačiau smulkios sumos taip pat įeina į kredito istoriją, kurios kreditoriui vėliau gali kelti papildomų klausimų. Pavyzdžiui, ar potencialus klientas mokus, jei turi sunkumų atliekant įmokas už mažesnes studijų paskolas, sąskaitas už telefoną, internetą, kitas pigesnes paslaugas ar prekes“, - sako Rasa Maskeliūnienė, kreditų biuro „Creditinfo“ vyriausioji kredito rizikos analitikė. Pradelstų mokėjimų, kurių dydis neviršija 100 litų, šiai dienai turi 38,3 tūkst. gyventojų.

REKLAMA

Šiuo metu bent vienas pradelstas mokėjimas iš viso tenka 275 tūkst. Lietuvos gyventojų. Įrašas kredito istorijoje apie skolą išlieka 10 metų nuo jos padengimo dienos.

Kreditų biuro duomenimis, gyventojai rugpjūčio mėnesį kiek aktyviau nei liepą kreipėsi į telekomunikacijų, vartojimo kreditų ir lizingo bendroves dėl kreditinių paslaugų, kurių įsigijimas priklauso ir nuo kredito istorijos būklės, o kreipimųsi į bankus ir kredito unijas buvo mažiau nei liepą. Tai atskleidžia kreditų biure atliktų užklausų, kuriomis finansų ir kitos įstaigos vertino savo klientų mokumą, statistika.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak R. Maskeliūnienės, tokias tendencijas bankiniame sektoriuje galėjo paskatinti rugpjūtį vyravę karšti orai ir atostogų sezonas, o suaktyvėjusi paklausa telekomunikacijų, vartojimo kreditų ir lizingo paslaugoms daugiausia siejama su naujais mokslo ir studijų metais.

„Swedbank“ Asmeninių finansų instituto skaičiavimais, 200 tūkst. litų paskolą būstui trisdešimčiai metų paėmusio asmens per visą paskolos grąžinimo laikotarpį sumokėtos palūkanos, priklausomai nuo to, ar jo kredito istorija yra gera ar prastesnė, gali skirtis net 30 ar 40 tūkst. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gyventojai asmeninės kredito istorijos ataskaitą kartą per metus gali gauti nemokamai savitarnos svetainėje www.manocreditinfo.lt

Kredito istorija formuojama kiekvienam 18 metų amžiaus sulaukusiam Lietuvos gyventojui. Ji susideda iš dviejų dalių – finansinių įsipareigojimų ir mokėjimų istorijos. Finansiniai įsipareigojimai – tai įvairūs kreditai bankuose, kredito unijose, lizingo, ar smulkiųjų, vartojimo kreditų bendrovėse. Mokėjimų istorija – tai pradelsti mokėjimai už šiuos kreditus ir mokėjimai už kitas paslaugas (telekomunikacijų, elektros, komunalines, draudimo, kabelinės TV ir kiti).

*** Kreditų biure „Creditinfo“ yra formuojama fizinių ir juridinių asmenų kredito istorija, nustatomi kredito reitingai bei asmenų galimybės prisiimti finansinius įsipareigojimus. Bankų, lizingo ir telekomunikacijų bendrovių inicijuotas kreditų biuras veikia nuo 2003 metų. Kreditų biurą administruojanti bendrovė „Creditinfo Lietuva“ valdo gyventojams skirtą kredito istorijos sistemą „Mano Creditinfo“, kuria automatizuotas kreditavimo sprendimų priėmimo, klientų elgesio monitoringo bei įsiskolinimų valdymo sistemas. „Creditinfo Lietuva“ priklauso tarptautinei kompanijai „Creditinfo Group“.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų