REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Vieno žmogaus fantazijos gali būti kito žmogaus darbas“. Ir mados fotografija yra apie tai, kaip visa tai padaryti įmanoma (Robbert Fabber).

„Vieno žmogaus fantazijos gali būti kito žmogaus darbas“. Ir mados fotografija yra apie tai, kaip visa tai padaryti įmanoma (Robbert Fabber).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mados fotografijoje fotografams suteikiama galimybė apeiti begales taisyklių ir išlaisvinti slapčiausius kūrybinius troškimus bei gebėjimus, patirti absoliučią laisvę kūrybiniame procese ir jo įgyvendinime. Degantys aistra savo darbui mados fotografai teigia, kad jei jų veiklą pradeda kas nors riboti, kūrybinio proceso rezultatas vertas nulio. Anot vieno žymaus mados fotografo S. Wargnierio – mados fotografija yra gera, jei tik ji sako ką nors apie pačią madą potencialiems skaitytojams. Profesionalus fotografas turi sugebėti interpretuoti ir perteikti siunčiamą žinutę taip, kad jos gavėjas negalėtų jai atsispirti ir būtų suviliotas. Fotografai vaidina svarbų vaidmenį kuriant tobulą pasaulį, todėl nėra galimybės jam pasipriešinti, neįmanoma jo netrokšti. Sukuriamas noras atsiduoti kuriamai realybei, vartojant joje pateikiamus produktus ir priimant vaizduojamą gyvenimo būdą.

REKLAMA

„Prada“ pasauliui pristatė naujos 2010 – 2011 m. rudens/žiemos kolekcijos reklaminės kampanijos nuotraukas (Jurgita.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)„Prada“ pasauliui pristatė naujos 2010 – 2011 m. rudens/žiemos kolekcijos reklaminės kampanijos nuotraukas (Jurgita.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Mados fotografijoje neretai atsispindi ne tik drabužiai, aksesuarai ar kitos grožybės. Žvelgiant giliau, akivaizdu, kad fotografija atspindi kultūrines vertybes, seksualumą, vyriškumo ar moteriškumo stereotipus visuomenėje. Įvairiose reklamose neretai atsispindi tai, kaip kinta grožio ir seksualumo etalonai. Į mados fotografijos svarbos augimą galima pažvelgti iš dviejų pusių: kaip į tobulėjantį kūrybinį procesą arba kaip į priemonę parduoti ir plėsti kultūrines idėjas vartotojų visuomenėje. Taip mados fotografija tuo pat metu atstovauja meno ir verslo pasauliams, įtraukdama malonumo ir grožio šablonus, taip skaudžiai reikalingus mūsų visuomenei.

REKLAMA
REKLAMA

Pažvelgę į kosmetikos reklamas, matome, kad jose graži moteris naudoja įvairias asociacijų su kūrybingumu, valdžia, pinigais ir seksualumu priemones. Tai kosmetiką daro geidžiama, ji tampa pirmo būtinumo preke. Moterys visuomet nori ir stengiasi būti gražios. Neretai manipuliuojama romantika, kuri tokia būtina norint pakilti aukščiau kasdienybės. Tačiau kuriama realybė negali per daug nutolti nuo tikrosios, nes žiūrint į nuotrauką visuomet suvokiama, kad joje realybė yra surežisuota, sudėliota, sukurta, modeliai joje pozuoja su intencija parduoti grožį, rūbus, aksesuarus, ir taip bandoma pasiekti aukščiausių rezultatų. Nors scenos režisūra ir suvokiama, siūloma prekė netampa nė kiek mažiau geidžiama. Tai ypatinga realybė su nuorodomis į komerciškumą komerciniais principais paremtoje visuomenėje. Vienas kitą papildantys veiksniai, žadinantys troškimus ir užgaidas, besitapatinantys su prabanga, grožiu ir galia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Stulbinantys modeliai, prabanga, „dideli pinigai“, kelionės po platųjį pasaulį, tolimiausius ir gražiausius rojaus kampelius, greitai besikeičiantis gyvenimo būdas – svaiginančio mados pasaulio komponentai. Tačiau reiktų nepamiršti vieno svarbaus dalyko: visa tai paremta trumpalaikiu- ilgalaikiu planavimu, vyraujančiomis kultūrinėmis vertybėmis ir nuolatiniu naujų bei inovatyvių kūrybinių vėjų antplūdžiu. Į vieną visumą suliejamos idėjos, kurios gimsta kiekvieno į mados fotografiją įtraukto profesionalo – stilisto, visažisto, kirpėjo, kūrybinio direktoriaus ir kitų- kūrybinėje erdvėje.

REKLAMA

„Prada“ pasauliui pristatė naujos 2010 – 2011 m. rudens/žiemos kolekcijos reklaminės kampanijos nuotraukas (Jurgita.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)„Prada“ pasauliui pristatė naujos 2010 – 2011 m. rudens/žiemos kolekcijos reklaminės kampanijos nuotraukas (Jurgita.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Modeliai ir modeliavimas. Nuotrauka neretai pabrėžia natūralų modelio grožį, žavesį, eleganciją, gyvybingumą ir sugebėjimą vilioti. Maža to, modeliai turi kaip įmanoma labiau praplėsti savo asmeninius sugebėjimus ir charakterio bruožus tam, kad išgautų tobulas linijas tobuloje erdvėje. Tobulumo siekimas stumia modelį į dviprasmišką poziciją – abstraktus idealas pinamas su komercine žinute, siunčiama potencialiam skaitytojui – mados mėgėjui, medžiotojui ar sekėjui. Įvaizdžiai, į kuriuos modelis geba įsikūnyti, tampa jo profesija. Gilindamas savo patirtį modelis atranda vis skirtingus saviraiškos būdus, kurie padeda įkūnyti skirtingus stilius pozuojant fotografams.

REKLAMA

„Prada“ pasauliui pristatė naujos 2010 – 2011 m. rudens/žiemos kolekcijos reklaminės kampanijos nuotraukas (Jurgita.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)„Prada“ pasauliui pristatė naujos 2010 – 2011 m. rudens/žiemos kolekcijos reklaminės kampanijos nuotraukas (Jurgita.lt nuotr.) (nuotr. Balsas.lt)

Komandinis darbas. Vienas ir, galima sakyti, svarbiausias dalykas mados fotosesijose yra tas, kad mados fotografai paprastai niekada nedirba vieni, jiems reikalinga kūrybinga, iniciatyvi ir tarpusavyje bendradarbiaujanti profesionalų komanda. Be to, kad pasižymėtų profesionalumu savo srityje, skirtingų sričių talentingi atstovai turi sugebėti derinti profesinius laukus tarpusavyje. Priešingu atveju rezultatas bus toks, kad pačioje nuotraukoje atsispindės nesėkmingos derybos. Kiekviena detalė nuotraukoje yra labai svarbi, todėl jokių neišspręstų lygčių likti negali. Galutiniam nuotraukos variantui įtakos turi keletas dalykų: koncepcija, modelis, vieta, aplinka. Nors mados fotografija yra viena iš laisviausių fotografijos potemių, fotografo vaizduotės atžvilgiu visiškai laisva ji būti negali. Už kūrybinio proceso slepiasi fotorgafijų užsakovai ir kūrybos direktorius, kurie nesuteikia visiškos laisvės, tačiau neretai nukrypsta nuo savo pradinio plano atsižvelgdami į mados fotografo variacijas. Kažkada anksčiau už kadro likę anoniminiai padėjėjai modeliams ir fotografams – stilistai, visažistai, kirpėjai – būdami savo ir srities profesionalais, pamažu iškilo į viešumą ir pabrėžė savo nepriklausomybę bei statusą. Televizija, spauda, kino filmų industrija suteikia jiems visas galimybes skintis kelią į pripažinimą. Pirmyn vedantys principai: pinigai, pripažinimas, profesinė patirtis ir galimybė realizuoti svajonę, kai klientus jau galima bus rinktis pačiam, ir tik tuos, kurie atitiks asmeninius kūrybinius tikslus ir poreikius. Visa komanda yra tie, kurie formuoja ir brėžia ribas palei tai, koks yra modernaus pasaulio žmogus, nustato vyriškumo ir moteriškumo standartus bei kokie yra visuomeniniai reikalavimai iš moterų ir vyrų. Tapdamas sėkmingu mados fotografas turi pripažinti, kad nemažas indėlis, padėjęs pasiekti sėkmę, priklauso visai kūrybinei komandai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pavasario „Prada“ kolekcija (nuotr. Gamintojo)Pavasario „Prada“ kolekcija (nuotr. Gamintojo)

Verslas. Mados fotografija yra verslo pasaulio dalis, kuri siūlo savo paslaugas klientams. Praktiškai tik todėl mados verslas funkcionuoja. Ne mažiau svarbi mados fotografijos paskirtis – džiuginti, informuoti, mokyti, perteikti mados pasaulyje vyraujančias vertybes. Nesvarbu kokią mados pusę norima atspindėti: informatyviąją ar reklamuojamąją, jų abiejų pagrindinė paskirtis – parduoti. Tam tikra prasme parduoti ir fotografą ar kartu su juo dirbančią kūrybinę komandą.

Apibendrinant. Mados fotografija yra dviprasmiškas fenomenas. Tai vartotojišku pagrindu paremta reklaminė funkcija, skatinanti pirkti, tačiau tai ir profesionalus, didelę kūrybinę komandą įtraukiantis ir išliekamąją vertę turintis meno kūrinys, bylojantis apie tuo metu vyraujančias kultūrines vertybes. Daugeliu atvejų visą mados fotografijos kūrybinę komandą galima apibūdinti kaip profesionalus, susijungusius pildyti kliento poreikius. Mados pasaulio konstanta yra nuolatinis ir nenuilstantis kaitos procesas, kuris priklauso nuo kūrybinės komandos sugebėjimų. Jų darbas toli gražu nėra paviršutiniškas. Mados fotografija yra būtent tai, kas atneša naujas formas, linijas, spalvas, kuriomis kuriamas ir tobulinamas esamas laikotarpis...

„Chanel“ pavasario/vasaros 2012 kolekcijos reklama (nuotr. Balsas.lt)„Chanel“ pavasario/vasaros 2012 kolekcijos reklama (nuotr. Balsas.lt)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų