• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo liepos įsigaliojant Kelių transporto kodekso pataisoms, kuriomis siekiama pertvarkyti tolimojo susisiekimo autobusais rinką, didžioji dalis joje veikusių vežėjų tęs veiklą, teigia Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovė. 

Nuo liepos įsigaliojant Kelių transporto kodekso pataisoms, kuriomis siekiama pertvarkyti tolimojo susisiekimo autobusais rinką, didžioji dalis joje veikusių vežėjų tęs veiklą, teigia Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovė. 

REKLAMA

Pagal naują tvarką nuo liepos veiklą norintys tęsti dabartiniai vežėjai privalo su LTSA iki birželio pabaigos pasirašyti sutartis, dauguma iš jų tai padarė, BNS teigė administracijos komunikacijos vadovė Eglė Kučinskaitė.

„Nuo liepos tarpmiestinių autobusų vežėjai keleivius veš pagal naujus įsipareigojimus – norintys vežti keleivius iki birželio 30 dienos turi pasirašyti naujas paslaugų sutartis. Didžioji dauguma tarpmiestinių autobusų vežėjų, veikusių rinkoje, paslaugų sutartis jau pasirašė“, – pirmadienį sakė E. Kučinskaitė. 

Kovo pabaigoje Seime priimtos Kelių transporto kodekso pataisos rinkos senbuviams suteikia pusantrų metų pereinamąjį laikotarpį prisitaikyti prie naujų reikalavimų. 

REKLAMA
REKLAMA

„Iki birželio jie galėjo kreiptis į LTSA su prašymu pratęsti leidimą dar 18 mėnesių ir pasirašyti naujas sutartis. Jau pasirašę sutartis vežėjai planuoja užtikrinti keleivių vežimą artimiausius 18 mėnesių, kol naujoji sistema Lietuvoje pradės visiškai veikti“, – teigia E. Kučinskaitė. 

REKLAMA

Tarp esminių kodekso permainų, kurios pradės galioti liepą, vežėjų autobusai turės būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų jų amžius turės būti iki 10 metų.

Į maršrutų aptarnavimą pretenduojančios įmonės privalės turėti metus galiojančią banko ar draudimo bendrovės garantiją, kurios dydis bus apskaičiuojamas maršruto atstumą kilometrais padauginus iš pusės metinių reisų skaičiaus. Nesilaikant leidimo sąlygų vežėjas privalės mokėti 10 proc. garantijos sumos.

Nuostolingų maršrutų aptarnavimui galės būti naudojamos valstybės lėšos.

Be to, numatomi aukštesni reikalavimai pirmos kategorijos autobusų stotims, kurių šiuo metu Lietuvoje yra aštuonios iš 58. Aukščiausios kategorijos stotys turės būti pritaikytos žmonėms su negalia, jose turės būti įrengtos bilietų kasos, bagažo saugojimo kameros, poilsio kambariai vairuotojams. 

REKLAMA
REKLAMA

Pataisos taip pat numato galimybę į rinką bandančius patekti vežėjus tikrinti Lietuvos institucijoms siekiant nustatyti, ar jos neturi sąsajų su priešiškomis valstybėmis, už jų nėra sankcionuojamų asmenų ar įmonių. Be to, įmonės Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai turės pateikti deklaraciją, jog vežėjas, jo steigėjai, kontroliuojantys asmenys, galutiniai naudos gavėjai nekelia grėsmės šalies saugumui.

Nuo liepos į tarpmiestinių autobusų rinką ateinantys keleivių vežėjai šiuos reikalavimus turės atitikti iš karto.

LTSA duomenimis, praėjusių metų pabaigoje Lietuvoje buvo 260 tolimojo susisiekimo maršrutų, kuriuos aptarnavo 35 įmonės, su jomis kas penkerius metus būdavo pratęsiamos sutartys.

Tikimasi, kad nauja tvarka padės pritraukti į rinką naujų dalyvių ir taip skatins konkurenciją – kad jos šiame versle trūksta, anksčiau skelbė Konkurencijos taryba.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų