REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba tv3.lt pranešė, kad gavo septynių pacientų ar jų atstovų skundus dėl koronaviruso pandemijos ar karantino apribojimų. Štai dėl ko buvo kreiptasi su skundais.

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba tv3.lt pranešė, kad gavo septynių pacientų ar jų atstovų skundus dėl koronaviruso pandemijos ar karantino apribojimų. Štai dėl ko buvo kreiptasi su skundais.

REKLAMA

„Skundėsi dėl pablogėjusios sveikatos būklės, kad neguldė į ligoninę, kol negautas testo atsakymas dėl COVID-19. Pacientas nesulaukė hospitalizavimo ir mirė. Kad asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojai nenaudoja apsaugos priemonių, neįmanoma telefonu susisiekti su įstaiga.

Kad asmens sveikatos priežiūros įstaiga atsisakė priimti pacientą kojos žaizdos pertvarstymui. Remdamasi sugedusio įstaigos termometro rodmenimis, kuris visiems pacientams rodė padidintą kūno temperatūrą. Pacientui nusipirkus kitą termometrą, įstaiga neatsižvelgė į teisingus rodmenis ir paciento žaizdos perrišimui nepriėmė.

Pablogėjus sveikatai, iškviesta greitoji medicinos pagalbos komanda, puikiai atlikusi skubius veiksmus, negalėjo ligonio nugabenti hospitalizavimui, nes ligoninė nedavė tam leidimo.

REKLAMA
REKLAMA

Vaikui patyrus galvos traumą pacientui nebuvo teikiama kuo skubesnė medicinos pagalba tol, kol nebuvo gautas testo dėl COVID-19 neigiamas atsakymas“, – atsakė Akreditavimo tarnybos Teisės ir bendrųjų reikalų skyriaus vedėjas laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas Darius Giruckas.

REKLAMA

Taip pat pranešta, kad pacientai ar jų atstovai Akreditavimo tarnybai skundėsi, kad atšaukta planinė gydytojo konsultacija įstaigoje dėl paskelbto karantino.

„Gimdančiai moteriai klaidingai nustatytas testo dėl COVID-19 teigiamas rezultatas, kuris vėliau pakartojus tyrimus buvo paneigtas, tačiau medicinos dokumentuose įrašas nepanaikintas.

Iš nurodytų pacientų skundų vienas yra priimtas ir nagrinėjamas. Šio skundo pagrindu Akreditavimo tarnyboje yra atliekamas pacientui teiktų/nesuteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimas.

REKLAMA
REKLAMA

Kiti pacientų ar jų atstovų skundai palikti nenagrinėtais, nes neatitiko teisės aktuose nustatytų skundų pateikimo reikalavimų.

Apie nustatytus trūkumus raštu informuoti skundus pateikę pacientai ar jų atstovai, kurie galėjo juos pašalinti ir kreiptis į Akreditavimo tarnybą pakartotinai“, – pranešė D. Giruckas.

Dėl koronaviruso situacijos karantino rėžimas Lietuvoje tęsėsi tris mėnesius – nuo kovo 16 dienos iki birželio 16 dienos.

„Pažymėtina, kad bendras pacientų skundų dėl pažeistų teisių ar teisėtų interesų kiekis, lyginant su tuo pačiu 2019 metų 3 mėnesių laikotarpiu išliko panašus. Praėjusiais metais nuo kovo 16 iki birželio 17 dienos buvo 132 skundai, o šiemet nuo kovo 16 dienos iki birželio 17 dienos – 126 skundai“, – informavimo D. Giruckas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Primename, kad balandžio pabaigoje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) pastebėjo, kad susiklosčius sudėtingai situacijai dėl koronaviruso pandemijos ir su tuo susijusių karantino apribojimų, iki balandžio 23 dienos sulaukta beveik trečdaliu daugiau vartotojų skundų, nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Pasak tarnybos, reikšmingas vartotojų skundų šuolis ypač pastebimas turizmo ir renginių sektoriuose. Nuo šių metų pradžios VVTAT sulaukė 2964 vartotojų skundų, kai 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu buvo gauti 2269 vartotojų skundai. Nors tam tikros tendencijos išliko panašios, vartotojų skundų dėl neįvykusių kultūros ir pramogų renginių sulaukta beveik 3 kartus daugiau, o vartotojų skundų dėl atšauktų kelionių gauta beveik 8 kartus daugiau, nei pernai.

REKLAMA

Be minimų paslaugų taip pat pastebėtas beveik du kartus išaugęs vartotojų skundų dėl su sportu ir pomėgiais susijusių paslaugų skaičius, gauti 54 vartotojų skundai (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 23 vartotojų skundai). Taip pat daugiau nei du kartus išaugo vartotojų skundų dėl viešbučių ir kitų apgyvendinimo paslaugų Lietuvoje – 34 vartotojų skundai (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 14 vartotojų skundų).

Prekių srityje situacija išliko panaši. Kaip ir ankstesniais metais, daugiausia vartotojų skundų sulaukta dėl avalynės ir drabužių – 596 (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 479), taip pat dėl elektrotechnikos prekių – 413 (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 486).

Pažymėtina, kad 2020 metų I ketvirtyje reikšmingai išaugo elektroniniu būdu sudarytų sandorių, kurie sudarė 34 proc. visų gautų skundų (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 26 proc.). Augant elektroninės prekybos naudojimui, VVTAT stebi ir augantį vartotojų nusiskundimų skaičių. Dažniausiai vartotojai kreipiasi dėl iš anksto apmokėtų, tačiau vėluojančių arba visai nepristatomų prekių, gautų ne tų prekių, pardavėjų ribojimo atsisakyti nuotolinės sutarties per 14 dienų ir pardavėjų neteikiamų atsakymų į pretenzijas. Iki balandžio 23 dienos VVTAT nagrinėjo daugiau nei 150 tokio pobūdžio vartotojų skundų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų