REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Europos aplinkos agentūros (EAA) ataskaitoje teigiama, kad Europos transporto priemonių išmetami oro teršalai sudaro ketvirtadalį Europos Sąjungos (ES) išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio. EAA metinėje ataskaitoje vertinamas poveikis aplinkai visoje Europoje. Pastebima, kad aplinkos tarša buvo sumažėjusi ekonomikos nuosmukio metais, suprantama, nes tada buvo mažiau prekių transportavimo. Tačiau atsigavus ekonomikai Europos aplinkos agentūra įspėja, kad transporto sektoriaus pagrindinis tikslas turi būti neigiamo poveikio aplinkai mažinimas.

 Europos aplinkos agentūros (EAA) ataskaitoje teigiama, kad Europos transporto priemonių išmetami oro teršalai sudaro ketvirtadalį Europos Sąjungos (ES) išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio. EAA metinėje ataskaitoje vertinamas poveikis aplinkai visoje Europoje. Pastebima, kad aplinkos tarša buvo sumažėjusi ekonomikos nuosmukio metais, suprantama, nes tada buvo mažiau prekių transportavimo. Tačiau atsigavus ekonomikai Europos aplinkos agentūra įspėja, kad transporto sektoriaus pagrindinis tikslas turi būti neigiamo poveikio aplinkai mažinimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vienas pagrindinių XXI a. uždavinių – sumažinti neigiamą transporto poveikį, t. y. transporto išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, oro taršą ir triukšmą, skatinant naudoti aplinką tausojančias transporto priemones“, – teigia EAA vykdomoji direktorė Jacqueline McGlade.

REKLAMA

Lietuvoje vien per pirmus šių metų mėnesius, Statistikos departamento duomenimis, buvo importuota prekių už beveik 13 milijonų litų. EAA įspėja, kad augantis krovinių gabenimo mastas taip pat prastina oro kokybę. Krovinių gabenimas yra viena iš pagrindinių didelio išmetamo NO2 kiekio priežasčių.

„Bet koks produktas turi savo CO2 pėdsaką, kuris parodo kiek CO2 buvo išmesta gaminant produktą, jį transportuojant, jį naudojant ir juo atsikratant (ar jis išmetamas į šiukšlyną ar perdirbamas ir pan.). Jei norite vartoti atsakingai, renkantis produktą svarbu įvertinti kiek buvo užteršta aplinka kol jis buvo pagamintas ir atvežtas iki jūsų.

REKLAMA
REKLAMA

Bendra tendencija yra tokia, kad išsivysčiusios vakarų šalys perkelia gamybą į besivystančias šalis. Todėl nemažai taršos yra perkeliama į kitas pasaulio vietas, iš kurių produktai vėliau grįžta atgal. Taip daugelio produktų CO2 pėdsakas gerokai išauga. Todėl kai kurios aplinkosauginės organizacijos siūlo valstybių išmetamą CO2 kiekį vertinti ne tik pagal vietinę taršą, bet ir pagal tai kiek CO2 jos importuoja iš kitų šalių, kai vartoja svetur pagamintus produktus”, – sako Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos Klimatologijos skyrius specialistas Justinas Kilpys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vartodami lietuviškas prekes saugome gamtą

Anot J. Kilpio, vartojant Lietuvoje pagamintas prekes daugeliu atveju aplinkosauginis pėdsakas yra mažesnis, nes prekių nereikia toli transportuoti. Tačiau tai galioja ne visais atvejais. Pavyzdžiui, jei norite pavasarį ar vasaros pradžioje įsigyti Lietuvoje užaugintų pomidorų, šiltnamiai turi būti papildomai šildomi kūrenant kurą. Ir gali būti, kad tokiu atveju pomidoro iš Ispanijos CO2 pėdsakas bus mažesnis, nei užauginto Lietuvoje - nes tarša atsiradusi dėl transportavimo gali būti mažesnė, nei tarša kūrenant katilinę Lietuvoje. Todėl šis klausimas nėra vienareikšmis.

REKLAMA

Kalbant apie maisto produktus geriausia pirkti vietinius, sezoninius produktus, kuriems užauginti nereikia papildomų priemonių.

„Bet kokia tarša anksčiau ar vėliau atsiliepia žmonių sveikatai ir aplinkai. CO2 yra vienos iš pagrindinių šiltnamio efektą sukeliančių dujų, todėl didėjant CO2 išmetimams spartėja klimato kaita. Kuo daugiau vartojame, tuo daugiau CO2 patenka į atmosferą ir tai sukelia įvairius pokyčius Žemėje: auga vidutinė oro temperatūra, kyla vandenynų lygis, keičiasi natūralios ekosistemos, gyvūnai ir augalai migruoja į naujas jiems neįprastas vietas, katastrofiniai meteorologiniai reiškiniai pridaro daug žalos miestams, žemės ūkiui ir pramonei“, – įspėja Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos Klimatologijos skyrius specialistas Justinas Kilpys.

 

Šaltinis: http://www.eea.europa.eu/lt/pressroom/newsreleases/transporto-priemoniu-tarsa-kelia-gresme

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų