REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po karantino atsinaujinantys skrydžiai džiaugsmas ne tik keliautojams, bet ir išskirtinio pomėgio gerbėjams – lėktuvų stebėtojams. Neįprasto hobio mylėtojai, mėgstantys fotografuoti lėktuvus, sako, kad per karantiną išgyveno tikrą renesansą, nes štai pirmą kartą Vilniuje galėjo užfiksuoti, kaip patys sako, tikrą dangaus karalienę. Apie tai, kaip gimsta įspūdingi kadrai pasakoja tikri lėktuvų fanatai, kurie vardan geresnio kadro pasiryžę nemiegoti net ir naktį.

Po karantino atsinaujinantys skrydžiai džiaugsmas ne tik keliautojams, bet ir išskirtinio pomėgio gerbėjams – lėktuvų stebėtojams. Neįprasto hobio mylėtojai, mėgstantys fotografuoti lėktuvus, sako, kad per karantiną išgyveno tikrą renesansą, nes štai pirmą kartą Vilniuje galėjo užfiksuoti, kaip patys sako, tikrą dangaus karalienę. Apie tai, kaip gimsta įspūdingi kadrai pasakoja tikri lėktuvų fanatai, kurie vardan geresnio kadro pasiryžę nemiegoti net ir naktį.

REKLAMA

„Yra riedėjimo takas ir žmonės pradeda mojuoti, pilotai mirksi lemputėmis. Pats esu tai matęs, tai tampa toks bendradarbiavimas, draugystė tarp lėktuvų stebėtojų ir pilotų, kurie atvyksta į Vilniaus oro uostą“, – sako lėktuvų stebėtojas Martynas Jaugelavičius.

Nesvarbu, lietus ar saulė, ankstus rytas ar vėlus vakaras, bet šių žmonių gyvenimas teka kitu ritmu. Bent mažą dalį skrydžių atnaujinus ir vis dažniau lėktuvams skrodžiant dangų, šalia Vilniaus oro uosto esančioje stebėjimo aikštelėje aviacijos entuziastai apsiginklavę fotoaparatais laukia kylančių ir besileidžiančių lėktuvų. Ir taip gimsta įspūdingi kadrai po ilgų valandų medžioklės.

REKLAMA
REKLAMA

„Esame labai dėkingi šiam karantino laikotarpiui, nes nors ir reguliarūs skrydžiai buvo apriboti, bet dėka įvairių retų krovininių lėktuvų, šalia karinių oro transporterių, „business jetų“, lėktuvų stebėjimas išgyveno tarsi renesansą“, – pasakoja lėktuvų stebėtojas Girmantas Garbauskas.

REKLAMA

„Didžiausią įspūdį padarė, kai buvo atskridęs karantino metu „Cargo Lux“ 747 Boeing. Tai vienas įsimintiniausių man kadrų. Pats dydis. Ir pirmą kartą oro uoste buvo toks didelis, skirtas kroviniams. ir plius toks istorinis kadras, nes tokio nėra buvę“, – teigia lėktuvų stebėtojas Karolis Kavolėlis.

„Man įsimintinas buvo neseniai pirmasis po karantininis skrydis į Vilniaus oro uostą. „Lufthansa“ atskrido iš Frankfurto. Prieš pat jam nusileidžiant prasidėjo liūtis, kruša. Tai fotografuoti buvo gan sudėtinga, bet kadras tikrai pavyko. Tam tikra prasme, tai istorinis toks kadras“, – kalbėjo M. Jaugelavičius.

REKLAMA
REKLAMA

„Laukiant nereguliarių skrydžių dažniausiai net nemiegam naktį, o sekami tie lėktuvai, nes iš tiesų tai ir yra įdomiausia šio sekimo dalis“, – sako K. Kavolėlis.

Esame visiški lėktuvų fanatai, juokiasi pašnekovai. Ir priduria, kad fotografuoti lėktuvus yra labai sudėtinga, nes kadrui būna vos kelios akimirkos. Juk skirtingai nei žmonėms, lėktuvui negali įsakyti, kur jis turi atsistoti, ar kaip turi pozuoti.

„Skrydis yra šiek tiek romantiškas ir mistifikuojamas dalykas. Tai lėktuvus stebėti ir juos fotografuoti yra labai smagus iššūkis, nes yra vienas dalykas fotografuoti objektą, kai tu tai gali tą daryti iš skirtingų kampų, o pakylimas ir nusileidimas yra vienas vienintelis šansas jį pagauti, tai tu turi prisitaikyti prie skrydžio, o ne jis prie tavęs“, – pasakoja M. Jaugelavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tuo metu, kai betoninė tvora juosdavo, tekdavo lipti į medžius, ropštis ant konteinerių žiemą prie minus 18-os laipsnių šalčio. Išlipus iš viešojo transporto su savimi temptis savadarbes kopėčias tam, kad išlįstum virš tvoros ir matytum orlaivius“, – teigia lėktuvų stebėtojas Girmantas Garbauskas.

Vienintelėje Lietuvoje įrengtoje lėktuvų stebėjimo aikštelėje sostinėje atvyksta ne tik fotografuojantys entuziastai, bet ir tie, kurie prieš karantiną praleisdavo bene daugiausiai laiko ore nei ant žemės. Pavyzdžiui, stiuardesėmis dirbančios merginos:

„Tai žavi žmones, sunku pasakyti, nes mums pakankamai artimas dalykas ir smagu matyti, nes visą laiką prisimeni tuos visus pojūčius, kilimo, leidimosi.“

REKLAMA

„Nostalgija iš esmės tokia, karantino laikotarpiu.“

„Čia yra geras, gražus vaizdas. Pagerti kavos, pažiūri lėktuvai, kaip leidžiasi…“

„Pasiilgom kelionių, laukiam kelionių jau nusipirkom, tai va tikiuosi mes skrisim.“

„Grįšime į darbus, geriau jaučiamės dėl to, nebereikės svajoti, galėsime ir patirti tai.“ 

„Vieni žvejoja, kiti jodinėja arkliais, kitas dalykas lėktuvų stebėjimas. Tai nėra tik filmavimas ar fotografavimas, tai tiesiog lėktuvų stebėjimas, yra tam tikra atšaka šito hobio, kai žmonės į užrašų knygutes rašosi pamatytų orlaivių registracijas ir stengiasi, taip sukaupti daugiau tokią kolekciją“, – kalbėjo M. Jaugelavičius.

REKLAMA

Angliškai „Plane spotteriais“ vadinami entuziastai neslepia, kad nepraleidžia progos pasimėgauti lėktuvais iš arti ir mažesniuose šalies aerodromuose, kur saugumas nėra toks griežtas ir užfiksuoja štai tokius kadrus.

„Įsitaisyti tako gale laukuose ir stebėti virš galvos kylančius lėktuvus tikrai įspūdinga ir galima pasijausti tarsi įžymioje Šv. Martyno saloje“, – sako G. Garbauskas.

Facebooko grupės „Lithuanian Planespotters“ vienas iš narių Girmantas Garbauskas pastebi, kad lėktuvų stebėjimas Lietuvoje vis populiaresnis:

„Kiekvienais metais ji vis plečiasi. Daugėja žmonių, kuriems tai įdomu, vis daugiau jų apsilanko ir organizuojamose oro šventėse ir keičiasi pačių oro uostų požiūris, ne visus šalia oro uosto vaikščiojančius reikia vaikyti.“

Užklupus koronavirusui aviacija pasikeitė. Gerokai sumažėjo skrydžių, bet stebėtojai sako, kad dabar dar labiau brangina kiekvieną akimirką ir viliasi, kad šis užsiėmimas taps dar populiaresnis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų