REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėdoje trečią kartą nuskendo tas pats laivas. Ugniagesiai greit užkirto kelią pradėjusiems sklisti teršalams, o klaipėdiečiai ironizuoja ir lieja pyktį ant uostamiesčio valdžios, kad ši nesugeba nuolat skęstančio laivo iš Danės upės išprašyti.

Klaipėdoje trečią kartą nuskendo tas pats laivas. Ugniagesiai greit užkirto kelią pradėjusiems sklisti teršalams, o klaipėdiečiai ironizuoja ir lieja pyktį ant uostamiesčio valdžios, kad ši nesugeba nuolat skęstančio laivo iš Danės upės išprašyti.

REKLAMA

Klaipėdiečiai išgyveną tikrą deja vu jausmą. Mat tokį vaizdą Danėje jie mato jau trečią kartą – ir vėl nuskendo jau du kartus po vandeniu buvęs laivas. Pirmieji į įvykio vietą atskubėjo ugniagesiai. Jie mėgina vandenį iš laivo išsiurbti, tačiau nepavyksta.

„Yra informuotos visos specialiosios tarnybos, kurioms priklauso, savininkas. Aptvėrėm bonines užtvaras. Kadangi iš laivo nepajėgiam išsiurbti vandens, greičiausiai yra skylė. Tai aptversim bonom ir laivo savininkas rūpinsis laivo iškėlimu iš vandens“, – sako operacijos vadovas Arvydas Mickus.

Boninėmis absorbuojančiomis užtvaromis laivas aptveriamas, kad jei iš jo ims tekėti teršalai, jie nepasklistų visoje Danės upėje, o iš jos nenukeliautų į marias.

REKLAMA
REKLAMA

„Įmesk ten tuos bonus į vidų ir viskas. Va, va. Gerai.“

Aptvėrimo darbai baigiami kaip tik laiku. Netrukus pasirodo teršalų dėmė.

„Ant vandens šiek tiek yra plėvelė pasidengus, dabar, kaip ir sakė gaisrininkai, nupurkš su dispergentais ir jos neliks. Bet, aišku, mes nežinome, kas yra laive, kokios medžiagos“, – teigia aplinkosaugininkė Gintarė Tamulytė. 

REKLAMA

Dėmę ugniagesiai greitai likviduoja. Šio laivo savininkas yra norvegas, jam Lietuvoje atstovauja mūsų šalies pilietis. Tad jie ir turės pasirūpinti bei apmokėti laivo iškėlimo kaštus. Taip pat atlyginti ir žalą gamtai, jei tokia bus.

„Mes rašysim raštą šeimininkams, kad jie sutvarkytų esamą situaciją ir laivą atstatytų į plūdrumo poziciją. Ir kai laivą pakels į plūdrumo poziciją, kad galėtų plaukti, tada teiksim pasiūlymą, kad keltų į doką, kad nebebūtų ateityje tokių dalykų“, – tikina laikinasis Pilies uosto kapitonas Petras Petrauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, ar istorija nesikartos – klausimas rimtas. Jau du kartus skendęs, 73-čius metus skaičiuojantis laivas po kiekvieno tokio incidento, užvirinus skyles ir toliau likdavo stovėti prie Danės krantinės. Miesto valdžia ne kartą žadėjo savininkus bausti ir įpareigoti laivą iš čia patraukti. Tačiau žadėjo tol, kol laivas nuskendo trečią kartą.

„Labai noriu tikėti, kad tai bus trečias ir paskutinis, lemiamas, kartas. Tai pirmasis uždavinys yra stabilizuoti jo plūdrumą ir kai kai tai bus padaryta, tempti į doką, o ten jau tegul aiškinasi, ar iš doko į kapines, ar kokį kitą utilizavimo būdą, bet kuriuo atveju, aš sunkiai įsivaizduoju, kad toks skenduolis vaiduoklis begalėtų sugrįžti į Klaipėdą, nors apie tai mes jau kalbėjom ne vieną kartą“, – teigia Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau politikų pažadai ir nuolat skęstantis bei upę teršiantis laivas klaipėdiečius jau erzina. 

„Klaipėdos valdžia ir meras nesirūpina ta situacija Danės upėje, bet labai rūpinasi žiemos uosto išpirkimu ir privačiu verslu.“  

 „Bus paminklas.“   

Tiesa, klaipėdiečiai ne tik šaiposi, o ir laivą jau vadina prakeiktu. Pirmąją 2020-ųjų naktį į jį lipo girtas laivo sargas, neišlaikė pusiausvyros ir įkrito į vandenį. Jo kūną gelbėtojai ištraukė ryte.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų