REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ilgus metus nuolatine tarša uostamiesčio gyventojų kaltinta Klaipėdos jūrinių krovinių kompanija KLASCO įsirengė dulkėtumui mažinti skirtas vandens bei oro patrankas, bei viešai pranešė, kad geležies rūda jų teritorijoje sandėliuojama nebebus. Vis tik, šalia bendrovės gyvenantys klaipėdiečiai šiais pažadais daugiau nebetrešti aplinkos netiki, mat sako, jog tokias kalba girdi jau ketverius metus, o niekas nesikeičia. 

Ilgus metus nuolatine tarša uostamiesčio gyventojų kaltinta Klaipėdos jūrinių krovinių kompanija KLASCO įsirengė dulkėtumui mažinti skirtas vandens bei oro patrankas, bei viešai pranešė, kad geležies rūda jų teritorijoje sandėliuojama nebebus. Vis tik, šalia bendrovės gyvenantys klaipėdiečiai šiais pažadais daugiau nebetrešti aplinkos netiki, mat sako, jog tokias kalba girdi jau ketverius metus, o niekas nesikeičia. 

REKLAMA

Šalia Klaipėdos jūrinių krovinių kompanijos KLASCO gyvenantys žmonės rodo rūdimis pasidengusius automobilius. Anot klaipėdiečių, ne nuo korozijos ar senatvės jų mašinos taip rūdija – esą čia nuosėdos atkeliavusios iš KLASCO, kurioje kraunama geležies rūda. 

„Smulkiosios dalelės patekusios į aplinką sukelia kvėpavimo takų dirginimą. Ir gyventojai ketverius metus skundžiasi kosuliais nepaaiškinamais, nes medikai negali paaiškinti priežasties“, – sako asociacijos vadovė Alina.

REKLAMA
REKLAMA

„Labai nepatenkinta. Labai. Labai daug dulkių. Aš pati nespėju jai palangių valyti, tvarkyti. Sakė, oras labai blogas“, – piktinasi klaipėdietė Rima. 

REKLAMA

„Nesikeičia ir nesikeis. Kaip čia vaikai, tai žinot, baisu. Vaikai juk žaidžia netoli. Aikštelė yra, darželis yra, dar aikštelė“, – antrina kita klaipėdietė Jelena. 

O bendrovės KLASCO generalinis direktorius Vytautas Štumbergas aiškina, jog tai jau praeitis, geležies rūda įmonės teritorijoje nebesandėliuojama. Esą dabar šioje vietoje kraunami akmenys rekonstruojamiems molams. 

„Kaip bus ateityje, niekas negali prognozuoti, bet mes kaip galvojam, ko gero tas krovinys kur buvo kraunama ta žaliava, kur jūs įvardinat kaip dulkėtas ir pavojinga krovinys, nors aš nelabai norėčiau su jumis sutikti, tai jo perspektyvoje mes iš tikrųjų nematom“, – teigia jis. 

REKLAMA
REKLAMA

Maža to, anot bendrovės vadovo, net rusvomis dulkėmis jau ketverius metus pasidengiančios kaimynų palangės bei pačių gyventojų eksperimentas su magnetu, prie kurio šios dulkės prikimba, yra ne jų taršos padarinys. 

„Visi mes mokėmės chemijos. Geležies, šimtaprocentinės, niekada magnetas neėmė. Ir kada rodo, su magnetuku traukia, tai čia yra... Geležis, šimtaprocentinė, nė koks magnetas neveikia. Tai čia yra – kaip nori, taip ištransliuoja“, – tikina jis. 

Direktorius atmeta ir Klaipėdos universiteto mokslininkų tyrimus, pasak kurių šios nuosėdos sutampa su bendrovės teritorijoje kraunama geležies rūda. Tokia jo pozicija nustebino sveikatos apsaugos specialistus. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ar šitas metodas sertifikuotas, ar šitas metodas akredituotas? Ir kokia yra foninė tarša, kad nustatyti ar tai tikrai Klasco taršą yra. Kas padarė tyrimus, kad tai yra analogiška cheminė sudėtis tos geležies? Niekas nepadarė“, – kalba vadovas.

„Manau, kad jau yra įrodyta. Nes jau Lietuvos geologijos tarnyba yra pateikusi ataskaitą, taip pat ir Klaipėdos universiteto mokslininkai yra atlikę tyrimus ir ten yra aiškiai parašyta, kad priežastis yra krovinys, kuris yra šios įmonės teritorijoj“, – prieštarauja Klaipėdos visuomenės sveikatos centro vadovas Raimundas Grigaliūnas.

Vis tik, bendrovės atstovai tikina, kad jų turima įranga – rūko ir vandens patrankos užkerta kelia net menkiausiam dulkėtumui. 

REKLAMA

„Kiek aš šiandien turiu pats informacijos ir kiek atlieka valstybinės institucijos patikrinimus, kol kas nė vieno pažeidimo nėra užfiksuota, kiek patikrinimų buvo, pilnos atitiktys ir jokių pažeidimų nėra traktuota, kad kokių pažeidimų būta“, – kalba V. Štumbergas. 

„Nuo gegužės mėnesio pradžios, nes įsigaliojo minimalūs reikalavimai dulkėtumui mažinti, tai esam gavę 2 pranešimus dėl triukšmo ir 5 pranešimus dėl oro taršos“, – aiškina R. Grigaliūnas. 

KLASCO ir Visuomenės sveikatos centro nuomonės išsiskyrė ir dėl bendrovės planų, kaip taršą dar labiau sumažinti ateityje.

„Priemonių planas yra suderintas, kiekvieną mėnesį yra teikiamos ataskaitos aplinkos apsaugos agentūrai. Iš Aplinkos apsaugos agentūros nė vieno pastebėjimo, nė vieno negatyvo nėra. Ir viskas yra seniai, seniai, kiekvienas straipsnis, kuris kiekvienais metais priemonių planas suderinamas, yra seniai pateiktas“, – kalba V. Štumbergas. 

REKLAMA

„Mes prašėm, kad pateiktų planus, priemones, kaip jie planuoja mažinti ir tą triukšmą ir oro dulkėtumą. Kažkokią dalį mes atsakymo gavom, bet jie tokie, mūsų galva, buvo paviršutiniški, mes norėjom, kad atidžiau ir rimčiau atsižvelgtų į tuos visus skundus. Žmonės šiaip sau nesugalvoja, kad iš kažkur tos dulkės krenta“, – atkerta Klaipėdos visuomenės sveikatos centro vadovas. 

Nuo gegužės pirmosios Europos Sąjungos nurodymu sugriežtinta birių krovinių krova. Dabar laboratorijoje tiriami ir šalia bei pačiose uosto įmonėse surinkti mėginiai. Jei paaiškės, kad šie viršija reikalavimus, Aplinkos ministerija grasina sankcijomis. O aplinkos ministras net pareiškė, kad turi visas priemones bendrovę KLASCO uždaryti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų