REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaunietės vargai su elektros tiekėjais – beveik 10 mėnesių moteris bergždžiai bandė išsiaiškinti, kodėl sudariusi sutartį su nepriklausomu elektros teikėju staiga atsidūrė visuomeniniame tiekime, o vėliau pateko ir į garantinį. Tiekėjai moterį siuntinėjo vieni nuo kitų, o nesusipratimas išaiškėjo tik situaciją narpliojant TV3 žurnalistams.

Kaunietės vargai su elektros tiekėjais – beveik 10 mėnesių moteris bergždžiai bandė išsiaiškinti, kodėl sudariusi sutartį su nepriklausomu elektros teikėju staiga atsidūrė visuomeniniame tiekime, o vėliau pateko ir į garantinį. Tiekėjai moterį siuntinėjo vieni nuo kitų, o nesusipratimas išaiškėjo tik situaciją narpliojant TV3 žurnalistams.

REKLAMA

Vartotojų teises ginančios tarnybos pastebi, kad šiemet itin padaugėjo skundų dėl problemų elektros sektoriuje.

Kaunietė Dovilė su mama nepriklausomą elektros tiekėją pasirinko dar pernai vasarą, susiviliojo gera kaina, pasirašė beveik pustrečių metų sutartį.

„Mes 2021 metais rugpjūčio mėnesį pasirinkom „Elektrum“ kaip mūsų elektros tiekėją. Nesklandumų buvo tokių, kad mes negalėjome patys įrašyti į sistemą savo parodymų ir turėdavom skambučiu deklaruoti. Tai buvo tokia problemėlė. Bet sąskaitas gaudavom, mokėdavom, kaip ir viskas buvo tvarkoj“, – pasakoja kaunietė Dovilė Steponavičienė.

REKLAMA
REKLAMA

Bet sausį sąskaitų iš „Elektrum“ už suvartotą elektros energiją nebesulaukė, tad mokėjo pagal ankstesnes sąskaitas ir vis bergždžiai bandė išsiaiškinti, kas vyksta.

REKLAMA

„Truko tai 5 mėnesius, kiekvieną mėnesį aš skambinau į „Elektrum“ ir išgirsdavau tą patį atsakymą, kad tai sistemos klaida, sutvarkysime, viskas bus gerai“, – kalba Dovilė.

Moteris ir skambino, ir laiškus rašė, kol vieną dieną išgirdo pribloškusį atsakymą – ji yra „Ignitis“ visuomeninio elektros tiekimo klientė.

„Gavau atsakymą, kad jūsų pasirinkimu perėjote pas visuomeninį tiekėją“, – sako Dovilė.

„Kad pasiaiškintumėm šią situaciją, kreipėmės į elektros skirstymo operatorių, kuris patvirtino, kad klientė pasirinko kitą, visuomeninį, tiekėją, dėl ko ir įvyko tas perjungimas, o sutartis nutrūko automatiškai, kas labai gaila, nes mes šioje situacijoje nieko negalėjome padaryti, o netekome savo klientės“, – teigia „Elektrum“ atstovė spaudai Milda Basijokienė.

REKLAMA
REKLAMA

Kaunietė patyrė šoką, dievagojasi, kad tiekėjo savo noru tikrai nekeitė.

„Aš puikiai žinau, kad mes nepasirinkome, naujų sutarčių nepasirašėme“, – tikina Dovilė.

Vasarą moteris jau buvo perkelta iš visuomeninio tiekimo į garantinį. Išsiaiškinti kuriozo nesisekė. Elektros tiekėjai siuntinėjo vieni nuo kitų, kapsėjo ir skolos, nes moteris nusprendė niekam nemokėti už elektrą, kol viskas išsispręs.

„10 mėnesių, 10 mėnesių negalima išspręsti, man atrodo, menkos problemos, kuri yra labai aiški – tu turi sutartį, kuri galioja iki 2024 metų ir tau paslaugų neteikia tavo tiekėjas“, – sako Dovilė.

Beviltiškoje padėtyje atsidūrusi kaunietė kreipėsi į TV3 žinių žurnalistus. Ir jau žurnalistams narpliojant situaciją, ėmė aiškėti, kad ilgus mėnesius besitęsianti sumaišties pradžia – dar sausį vykęs pokalbis apie paslaugas su „Ignitis“ konsultante ir jos padaryta klaida.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Klientė norėjo sudaryti sutartį su „Ignitis“, tą rodo ir telefoninio pokalbio įrašai, su nepriklausomu tiekėju „Ignitis“, tiesiog dėl žmogiškos klaidos klientė buvo grąžinta į visuomeninį tiekimą, nors to neprašė, ir mes dėl to labai atsiprašome klientės“, – kalba „Ignitis“ atstovė spaudai Laura Beganskienė.

Tokiu atveju sutartis su buvusiu kaunietės nepriklausomu elektros tiekėju „Elektrum“, kaip ir numato teisės aktai, nutrūko automatiškai. Po pokalbio su konsultante moteris jau iš „Ignitis“ gavo ir aptartą nepriklausomo elektros tiekimo sutartį, bet jos nusprendė nepasirašyti. Ir taip nuo liepos 1-os ir atsidūrė ESO garantiniame tiekime.

REKLAMA

„Kadangi klientė buvo grąžinta į visuomeninį tiekimą, o nepriklausomo tiekimo sutarties nepasirašė, tos, kurią gavo elektroniniu paštu, tai nuo liepos 1-os, kai prasidėjo antras elektros rinkos liberalizavimo etapas, ji pateko į garantinį tiekimą“, – aiškina L. Beganskienė.

Tad įmonei „Ignitis“ dabar belieka ne tik atsiprašinėti, bet ir kompensacijomis glaistyti konsultantės klaidą.

„Kompensacija klientei bus atliekama tokia, kad padengtų visus jos patirtus nuostolius“, – tikina L. Beganskienė.

Kaunietė ir iš „Elektrum“ atgaus pusšimčio eurų permoką, padarytą metų pradžioje.

„Iš savo pusės mes jau susisiekėme su kliente ir iš savo pusės pinigus jai grąžinsime, tai, ką ji buvo permokėjus“, – teigia M. Basijokienė.

REKLAMA

O Vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovai sako, kad prasidėjus elektros rinkos liberalizavimui sumaišties daug ir klientų skundų skaičius gerokai išaugęs.

„Tokių pasiteiravimų beveik 900 skaičiuojami šiais metais, vartotojai dažniausiai teiravosi dėl gautų sąskaitų, dėl paslaugios kokybės, dėl sutarties nevykdymo“, – kalba vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Dalia Malinauskienė.

Didžioji dalis kreipimųsi skirti energetikos reguliavimo tarnybai, kuri skelbia tokio antplūdžio neturėjusi nuo 2015 metų. Štai pernai kreipimųsi buvo apie 1280, šiemet jau beveik 1400, iš jų per pirmą pusmetį jau išnagrinėti 780, net du trečdaliai jų – 580 – susiję dėl problemų elektros sektoriuje.

Prie viso šito ir išsiaiškinti neina.reikia žur nalistų pagalbos
"Kompensacija klientei bus atliekama tokia" - išverskit į lietuvių kalbą, prašau:)
Naikint situos "tiekejus" arba palikt be baudu visuomenini tiekima.
Galiu sporint kas pasiulys toki sprendima pries rinkimus tas ir laimes.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų