REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gyvuojantis ir klestintis „Nemuno žiedas“ – apie tai svajoja sunkiai suskaičiuojamas automobilių ir motociklų sporto gerbėjų ir dalyvių. Vis dėlto, vienintelė lenktynių trasa Lietuvoje, nepaisant neeilinių užimtumo rodiklių, pastarąjį dešimtmetį dažniau yra laikoma netinkamu administravimo pavyzdžiu. Ypač palyginus su Rygos „Bikernieki“  ir Parnu „Porsche Ring“ trasomis.

Gyvuojantis ir klestintis „Nemuno žiedas“ – apie tai svajoja sunkiai suskaičiuojamas automobilių ir motociklų sporto gerbėjų ir dalyvių. Vis dėlto, vienintelė lenktynių trasa Lietuvoje, nepaisant neeilinių užimtumo rodiklių, pastarąjį dešimtmetį dažniau yra laikoma netinkamu administravimo pavyzdžiu. Ypač palyginus su Rygos „Bikernieki“  ir Parnu „Porsche Ring“ trasomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atsižvelgiant į vis didėjantį atotrūkį tarp Lietuvoje esančio „Nemuno žiedo“ ir aplinkinėse šalyse esančių kompleksų, Kaune buvo surengta diskusija, kurioje buvo siekiama suprasti koks yra vyriausybės ir jai pavaldžių institucijų požiūris.

REKLAMA

Gerų naujienų – ne viena

Tik prasidėjus diskusijai, vienas pirmųjų klausimų buvo skirtas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sporto grupės vadovui Rolandui Zuozai. Diskusiją kuravęs Gražvydas Muižys paprašė R. Zuozas pasidalinti mintimis apie galimą „Nemuno žiedo“ viziją. 

Skirtingai nei kiti diskusijos dalyviai, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sporto grupės vadovas Rolandas Zuoza.diskusijoje pasidžiaugė ir atskleidė, jog tam tikrų progreso požymių yra.

REKLAMA
REKLAMA

R. Zuoza džiaugėsi, jog galiausiai buvo išpirktas namo sklypas ties „Šakių“ posūkiu. Jis taip pat priminė, jog Švietimo, mokslo ir sporto ministerija šiais metais skyrė virš 480 tūkst. eurų lėšų, naujos kelio dangos ir atitinkamų saugumo priemonių įrengimui.

Jis pabrėžė, jog praėjusį penktadienį trasoje lankęsis Švietimo, mokslo ir sporto ministras nuodugniai apžiūrėjo trasą ir kartu su jam kompaniją palaikiusiais federacijų atstovais priėmė vieningą sprendimą, jog trasoje dar yra ką veikti.

„Su federacijomis sutarėme, kad derindami poreikius, turime kitais metais parengti techninį projektą, kad būtų aišku ko ir kiek visiems reikia“, – sakė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R. Zuoza pabaigoje pridūrė, jog Švietimo, mokslo ir sporto ministerija yra pasirengusi toliau skirti finansavimą, kad ši trasa būtų sutvarkyta.

Institucijos neranda vieningos nuomonės

Šioje diskusijoje dalyvavęs Lietuvos susisiekimo ministerijos viceministras Mindaugas Tarnauskas taip pat antrino R. Zuozai ir sakė, jog Susisiekimo ministerija visada buvo nuosekli „Nemuno žiedo“ klausimu ir mano, jog vienintelis toks objektas Lietuvoje turėtų būti saugus ir tvarkingas, tačiau M. Tarnauskas taip pat išreiškė susirūpinimą, jog įvairios valdžios institucijos negali imtis sprendimų ir konkrečių veiksmų.

REKLAMA

„Mes tris metus girdime įvairių kalbų, bet tos kalbos dažniausiai ir lieka kalbomis“, – sakė jis.

M. Tarnauskas atskleidė, jog po to, kai visos suinteresuotos šalys pasirašė tarpinstitucinį memorandumą dėl automobilių ir motociklų žiedinės lenktynių trasos „Nemuno žiedas“ rekonstrukcijos, jis vėliau sekusį procesą pavadino chaotišku.

„Pradžia, iš tikrųjų, buvo optimistiška ir gerai nuteikianti, bet jaučiu, kad paprasčiausiai, institucijos vienos kitų negirdi“, – pridūrė jis.

Bendruomenė reikalauja elementarių dalykų

Į Kaune įvykusią diskusiją susirinkę automobilių ir motociklų sporto dalyviai, kaip ir buvo žadama, galėjo ne tik stebėti priešais juos kalbančius įvairių institucijų atstovus. Jie taip pat galėjo užduoti opius klausimus.

REKLAMA

Ranką į viršų iškėlusių diskusijos žiūrovų nuogąstavimai buvo labai panašūs. Daugeliui iš jų didžiausią nerimą kėlė trasos saugumo problemos, kurias, regis, galima išspręsti neinvestuojant didelių lėšų. Pavyzdžiui, motociklų sporto atstovai išreiškė susirūpinimą dėl nevalomos „Nemuno žiedos“ trasos dangos.

Motociklų sporto atstovai norėjo suprasti, kodėl už trasos priežiūrą ir administravimą atsakingas „Lietuvos sporto centras“ nesiima elementarių sprendimų, kurie akimirksniu padidintų motociklininkų saugumą trasoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienas iš tokių pavyzdžių – trasos dangos valymas pasibaigus drifto varžyboms. Motociklų sporto atstovai vieningai tvirtina, jog ant trasos dangos likę padangų likučiai trasą paverčia slidžia ir, tuo pačiu, pavojinga.

Aktualų klausimą daugeliui sportininkų iškėlė ir vienos didžiausių kartingo komandų atstovas. Jam rūpėjo išgirsti atsakymą, kodėl norint rezervuoti trasą treniruotėms, tinkamų priemonių tam padaryti tiesiog nėra.

Diskusijos svečias piktinosi, jog „Lietuvos sporto centro“ puslapyje nėra nurodytas kontaktinis numeris, susisiekus nurodytu elektroniniu paštu niekas neatsako.

REKLAMA

Į tokius pastebėjimus „Lietuvos sporto centro“ vadovas atsakė ganėtinai lakoniškai: „Jeigu tikrai nėra – tikrai atsiras“.

Trasos naudą įžvelgia ne tik lenktynininkai

Kompleksuose, kuriuose automobiliai ir motociklai gali nevaržomu greičiu įveikti posūkius gali būti tinkami ne tik mėgėjiškoms ir profesionalioms varžyboms. Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius diskusijoje kaip pavyzdį pateikė, jog tokie kompleksai kaip „Nemuno žiedas“ gali būti naudingas ir kitų sporto disciplinų atstovams. Pavyzdžiui, dviratininkams ar net slidininkams.

REKLAMA

Apie platesnį veiklos spektrą diskusijoje kalbėjo ir Lietuvos techninio sporto federacijų asociacijos prezidentas Karolis Ramoška. Jis pasakojo, jog po susitikimų su Lietuvos policijos, priešgaisrinės apsaugos ar Apsaugos tarnybos pareigūnais, jie vieningai pritarė, jog „Nemuno žiedas“ galėtų būti ideali vieta organizuoti įgūdžių lavinimo kursus.Pavyzdžiui, trasos reljefas ir konfigūracija leistų Lietuvos policijos pareigūnams efektyviau lavinti automobilių valdymo įgūdžius, kurie praverstų persekiojant sustoti bėglį.

Vis dėlto, K.Ramoška neslėpė nusivylimo, jog bet kokie bandymai užmegzti ryšį su Vidaus reikalų ministerija, kuri turi uždegti šviesą tokiems mokymams „Nemuno žiedo“ trasoje,  baigėsi aklaviete.

Pilną diskusijos transliacijos įrašą galite rasti žemiau:

 

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų