REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis daugiau gyventojų įsirengia saulės elektrines. Tačiau vien įsigyti elektrinę neužtenka, būtina perprogramuoti ir skaitiklius, tai yra Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) darbas, tačiau gyventojai skundžiasi, kad specialistai to laiku nepadaro, todėl sąskaitos išauga net iki 1 tūkst. eurų.

Vis daugiau gyventojų įsirengia saulės elektrines. Tačiau vien įsigyti elektrinę neužtenka, būtina perprogramuoti ir skaitiklius, tai yra Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) darbas, tačiau gyventojai skundžiasi, kad specialistai to laiku nepadaro, todėl sąskaitos išauga net iki 1 tūkst. eurų.

REKLAMA

Tuo metu ESO teisinasi, kad šiuo metu rekordiškai didelis skaičius gyventojų įsirengia saulės elektrines, todėl įsivelia klaidų, tačiau permokos gyventojams yra grąžinamos.

Teisinasi žmogiška klaida

Po portalo tv3.lt publikacijos apie išaugusias kainas dėl įrengtos saulės elektrinės redakcija sulaukė dar vieno skundo. Alytiškė Miglė (tikrieji vardas ir pavardė žinomi) pasakojo, kad dar pernai nusprendė įsigyti saulės elektrinę, tačiau ESO laikus neperprogramavo skaitiklių.

„Nusprendusi tapti elektrą gaminančia vartotoja pateikiau paraišką ESO. Gavusi sutikimą ir leidimą pasistačiau saulės elektrinę ir ją pridaviau. Tada ESO specialistai informavo mane, kad atvažiuos technikas, kuris perprogramuos skaitiklį, kad jis būtų dviejų krypčių. Tačiau niekas neatvyko ir skaitiklis taip ir liko neperprogramuotas“, – sakė moteris. 

REKLAMA
REKLAMA

Miglė pasakojo, kad elektros sąskaitos vis augo, o pagamintos elektros jose nebuvo. 

Gyvenu nuosavame name, vanduo, šildymas – viskas veikia elektra. Turėjau saulės elektrinę, bet sąskaitos vis didėjo, sumokėdavau po 500 eurų. Tačiau, kai sąskaita išaugo iki 1 tūkst. eurų už elektrą, supratau, kad ESO į sąskaitas neįtraukia mano pagamintos elektros. 

REKLAMA

Skambinau į ESO ir klausiau, kodėl sąskaitose neatsispindi pagaminta elektra. Tačiau specialistai tik patikindavo, kad mano skundas užregistruotas ir su manimi bus susisiekta. Vis dėlto niekas nesusisiekė. 

Bandžiau kreiptis ir į savo nepriklausomą tiekėją „Enefit“, bet jie sako, kad niekuo padėti negali ir siunčia mane vėl pas ESO. Tačiau jie tik užregistruodavo mano užklausas bet atsakymo nepateikdavo“, – piktinosi moteris. 

Galiausiai Miglė neapsikentusi ignoravimo pagrasino ESO, kad kreipsis į Valstybinę energetikos reguliavimo tarybą (VERT). 

REKLAMA
REKLAMA

„Tada ir gavau atsakymą, kad įvyko žmogiškoji klaida. ESO aiškino, kad mano skaitiklis nebuvo perprogramuotas. Taip išeina, kad visą laiką, kol skaitiklis nebuvo perprogramuotas ir veikė tik viena kryptimi, jis pagamintą elektrą skaičiuodavo, kaip suvartojamą. 

ESO pažadėjo kompensuoti elektros energiją, kurios pagaminau už 800 eurų. Tačiau juk už pagamintą elektrą mokėjau, kaip už sunaudotą ir to skirtumo man niekas nepadengs. Nesąžininga, kad dėl ESO klaidų kenčia elektros vartotojai.  Dabar už elektrą moku apie 20 eurų per mėnesį, o anksčiau, kai skaitikliai buvo dar neperprogramuoti sąskaitos jau buvo išaugusios iki 1 tūkst. eurų“, – skundėsi moteris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iššūkių kyla dėl augančio klientų skaičiaus

ESO ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas tikino, kad gyventojų skundai dėl saulės elektrinių nėra vienodi, jų nesieja kažkokia sisteminė klaida.

„Šiuo atveju turėjome tikrai neeilinę situaciją, kai vartotojo prašymu buvo atjungta saulės elektrinė, o ją vėl paprašius prijungti pokytis laiku neįvyko. Klientui pagamintos, bet laiku neapskaičiuotos energijos kiekis buvo visiškai kompensuotas, nuostolių nepatyrė“, – patikino P. Kalmantas.

Anot jo, vien šiemet skirstomojo tinklo prijungtų gaminančių vartotojų skaičius padvigubėjo, o su saulės parkų vystytojais pasirašyti ketinimų protokolai rekordinei generacijos galiai.

REKLAMA

„Natūralu, kad prijungiant tokius didelius kiekius vartotojų kyla nemenkų iššūkių, todėl ESO vykdo vidinės veiklos pertvarką skiriant didesnį dėmesį atsinaujinančios energetikos plėtros įgalinimui. Šiuo metu yra peržiūrimi vidiniai procesai, identifikuojama, kaip gerinti jų efektyvumą, kaip papildomai sekti šių klientų kelią ir suteikti daugiau ir kokybiškesnės informacijos ir taip rasti geriausią, bendrą, sprendimą“, – komentavo specialistas.

Jis priminė, kad gaminančių vartotojų jau yra daugiau negu 40 tūkst., vien per lapkričio mėn. ESO prijungė 3 tūkst. tokių vartotojų.

Bendra gaminančių vartotojų ir nutolusių gaminančių vartotojų įrengtoji galia jau siekia 432 megavatų (MW) – maždaug tiek elektros energijos per valandą sunaudoja pusė Vilniaus miesto gyventojų. 2022 metais ESO prijungė 16,575 tūkst. gaminančius vartotojus, iš kurių – 15,6 tūkst. yra gyventojai, likę – įmonės.

REKLAMA

Tiekėjai prašo kantrybės

Elektros tiekėjo „Enefit“ atstovas Deividas Kranauskas teigė, kad  ESO yra atsakingas už elektros skaitiklio perprogramavimą, tai kol jie to nepadaro, tiekėjai niekuo negali padėti.

„Tiesiog pakeitimai daromi ESO pusėje. Iš mūsų kas yra daroma, tai mes registruojame užklausą ESO ir jie sprendžia.

Lietuvoje per šiuos metu gaminančiųjų vartotojų kiekis padidėjo kelis kertus, tad natūralu, kad ESO susiduria su tam tikrais sunkumais. Minimas klientės atvejis išties yra išskirtinis, dažniausiai ESO pakeitimus padaro per kelis mėnesius, ir skaitiklio keitimo paslauga užsakoma tiesiai pas ESO, ne pas elektros energijos tiekėją, nes gavus ir patvirtinus prisijungimo paslaugas, automatiškai ESO registruoja skaitiklio perprogramavimo darbus“, – sakė specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų