REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Laidoje „Karštai su tv3.lt“ vyko įnirtinga diskusija apie tai, ar Lietuva, kovodama už Baltarusijos žmonių teisę į laisvę, neperžengia tam tikrų ribų. Štai žurnalistų kalbinti Lietuvos vežėjai teigia skaičiuojantys milžiniškus nuostolius dėl ekonominių Minsko sankcijų. Esą tai didesnis smūgis verslui, nei apribojimai dėl karantino. O Lietuvos-Baltarusijos pasienyje esantys vairuotojai tikina, kad muitininkai jiems draudžia įvežti prekes iš Europos Sąjungos – ragina jas išmesti arba suktis atgal. 

Laidoje „Karštai su tv3.lt“ vyko įnirtinga diskusija apie tai, ar Lietuva, kovodama už Baltarusijos žmonių teisę į laisvę, neperžengia tam tikrų ribų. Štai žurnalistų kalbinti Lietuvos vežėjai teigia skaičiuojantys milžiniškus nuostolius dėl ekonominių Minsko sankcijų. Esą tai didesnis smūgis verslui, nei apribojimai dėl karantino. O Lietuvos-Baltarusijos pasienyje esantys vairuotojai tikina, kad muitininkai jiems draudžia įvežti prekes iš Europos Sąjungos – ragina jas išmesti arba suktis atgal. 

REKLAMA

„Šiuo atveju mums yra daug didesni nuostoliai, negu kad buvo su koronavirusu. Kai buvo koronavirusas, tai sienos vis tiek funkcionavo, o dabar užsakovai atsisakinėja mūsų, samdo rusų arba baltarusių vežėjus ir šitaip mes esame tyliai, bet labai aiškiai išstumiami iš šitos rinkos. Taip prarandame rinkos dalį, kurią turėjome iki šiol“, – laidoje „Karštais su tv3.lt“ teigė „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Lietuvos-Baltarusijos pasienyje vilkikų vairuotojai susiduria su ilgesnėmis patikrinimo procedūromis. Kroviniai iš Lietuvos siunčiami į vidines Baltarusijos muitines, kur turi laukti kartais net iki 12 parų.

REKLAMA
REKLAMA

„Europos registracijos mašinos, o pirmiausia Lietuvos, yra siunčiamos į vidinę muitinę. Bet baisiausia yra tai, kad mašinos stovi tose muitinėse nuo 3 iki 9 parų. Tai yra milžiniški nuostoliai“, – tikino Z. Buivydas.

REKLAMA

„Viskas prasidėjo praėjusią savaitę. Sienos kirtimo procesas labai užtrunka. Anksčiau pravažiuodavo per 3-4 valandas, o dabar užtrunka iki 9-10 ar net 12 valandų“, – pasakojo Lietuvoje dirbantis vairuotojas iš Baltarusijos Maksimas.

Baltarusiai teigia, jog jų muitininkai krato visus tautiečius ir atiminėja bet kokias prekes, gabenamas per sieną.

„Nuo šiandien štai uždraudė įvežti prekes iš Lenkijos. Nei skalbimo miltelių, nei kavos, netgi tualetinio popieriaus iš Europos Sąjungos vežti negalima. Mūsų muitinė jau įspėjo, tad arba išmesti viską, arba apsisuk ir važiuok, kur nori“, – tikino Maksimas.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius ramina, kad situacija kol kas nėra tragiška, tačiau nerimo ženklų – apstu.

„Jeigu bus ribojami krovinių srautai iš Lietuvos į Baltarusiją, tai anksčiau ar vėliau teks imtis tų pačių priemonių ir tada tų laimėtojų nebus“, – teigė V. Janulevičius.

O štai politikai ramina, kad Aliaksandras Lukašenka pats sau į koją nešaus. Esą drastiški kaimyno diktatoriaus sprendimai pirmiausia skaudžiai kirs pačios Baltarusijos ekonomikai.

„Pirmiausia, jiems patiems. Ne jie gi skolina, o Rusija jiems skolina. Jiems jau šiandien trūksta pinigų. Jeigu jie patys bando apkarpyti savo ekonomines galimybes pigiau nuvežti ir pigiau parduoti, tai tik savižudis gali taip elgtis“, – laidoje „Karštais su tv3.lt“ aiškino Seimo narys Algirdas Sysas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visą reportažą apie situaciją Lietuvos-Baltarusijos pasienyje žiūrėkite siužete, esančiame straipsnio pradžioje.

Laidą „Karštai su tv3.lt“ žiūrėkite kiekvieną pirmadienį 19:30 per TV3 televiziją.

Visą laidą „Karštai su tv3.lt“ apie tai, ar Lietuva, kovodama už Baltarusijos žmonių teisę į laisvę, neperžengia tam tikrų ribų, pamatykite čia:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų