REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susisiekimo ministerija inicijuoja lankstesnį laivų įgulų sudėties reguliavimą – tai svarbu šalies jūrų laivų registre siekiant įregistruoti Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivą–saugyklą „Independence“.

Susisiekimo ministerija inicijuoja lankstesnį laivų įgulų sudėties reguliavimą – tai svarbu šalies jūrų laivų registre siekiant įregistruoti Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivą–saugyklą „Independence“.

REKLAMA

Ministerija siūlo Lietuvos laivuose sumažinti arba atsisakyti privalomos Lietuvos, Europos Sąjungos (ES) ar kitų Europos ekonominės erdvės valstybių piliečių dalies. Tai numatančias įstatymų pataisas ministerija Vyriausybei turi pateikti iki rugsėjo 30 dienos, ketvirtadienį pranešė ministerija.  

Klaipėdos SGD terminalo operatorei „Klaipėdos nafta“ ruošiantis išpirkti SGD laivą iš Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“ šiemet gegužę Vyriausybė iš esmės pritarė „Independence“ registravimui Lietuvoje.

Laivas-saugykla „Klaipėdos naftos“ nuosavybe taptų 2024 metų pabaigoje, o perimant jo valdymą laivas būtų įregistruotas Lietuvos jūrų laivų registre ir jam būtų suteikta Lietuvos vėliava.  

REKLAMA
REKLAMA

Dabar Lietuvos jūrų laivų registre registruojami nepavojingus krovinius vežantys laivai, jame nėra nė vieno dujovežio ar laivas-saugyklos su išdujinimo įrenginiu.

REKLAMA

Šiuo metu „Independence“ registruotas Singapūro laivų registre bei turi šios šalies vėliavą.  

Susisiekimo viceministrės Loretos Maskaliovienės teigimu, ministerija yra atvira tolesnėms diskusijoms su Lietuvos jūrininkų sąjunga ir kitomis institucijomis dėl rengiamų teisės aktų pakeitimų. 

„Peržiūrėdami reikalavimus laivų sudėties įguloms siekiame palengvinti galimybes registruoti laivus Lietuvos jūrų laivų registre ir šitaip paskatinti mūsų šalies jūrinės laivybos konkurencingumą bei naujų darbo vietų kūrimą“, – pranešime sakė L. Maskaliovienė.

REKLAMA
REKLAMA

Ji pabrėžė, kad kartu būtų gerinamos ir jūrininkų darbo sąlygos. 

Šiuo metu su Lietuvos vėliava plaukiojančių laivų įgulų reikalavimai yra itin griežti, palyginti su kitomis ES valstybėmis, – įgulą, įskaitant laivo kapitoną, turi sudaryti ne mažiau kaip pusė Lietuvos, ES narių ar kitų Europos ekonominės erdvės valstybių piliečių. Tai apsunkina įgulų formavimą ir didina riziką, kad smarkiai sumažės laivų su Lietuvos vėliava skaičius.

„Klaipėdos naftos“ akcininkai vasarį pritarė „Independence“ įsigijimui iš „Hoegh LNG“, iš kurios jis nuomojamas nuo 2014 metų, o sutartis baigsis 2024 metų pabaigoje.

„Independence“ išpirkimo kaina yra 153,5 mln. JAV dolerių (be PVM, šios dienos kursu – apie 145 mln. eurų). Rinkos reguliuotojo suderinta išpirkimo kaina siekia iki 138,4 mln. eurų (be PVM), ji neturi viršyti 160 mln. eurų (su PVM) – tokią sumą įmonei yra paskolinęs Šiaurės investicijų bankas. 

Pernai per Klaipėdos SGD terminalą importuota 62 proc. viso dujų kiekio, skirto Lietuvos, Baltijos šalių ir Suomijos vartotojams. Daugiausiai dujų buvo importuota iš JAV. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų