• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius

Kas galėjo pagalvoti,  jog tradiciniai sedanai taps nykstančia rūšimi. Per pastaruosius dešimt metų sedano kėbulo tipo automobilių pardavimų rodikliai susitraukė kelis kartus, nes vis daugiau žmonių ieško universalesnio kėbulo tipo arba plaukia pasroviui ir perka padidinto pravažumo automobilį. Pavyzdžiui, „Nissan Qashqai“. 
Automobilių gamintojai norėdami sudominti vairuotojus, kuriems nepatinka tradiciniai hečbekai arba krosoveriai, ir ieškančius kažko įdomesnio su užuominomis į tradicinį sedaną, pradeda eksperimentuoti. Prisiminkite dieną, kuomet pasirodė pirmos kartos „Mercedes Benz CLS“, „Audi A5 Sportback“ ar bet kuris „BMW Gran Coupe“ šeimos atstovams. Iš dalies – tai eilinis sedanas su elegantiškiau atrodančia galine dalimi.
„Hyundai“ norėdama praplėsti modelių gamą ir į ją įtraukti automobilį, kuris būtų perkamas emocinėmis paskatomis, o ne vadybininko suteikta nuolaida, pasitelkė tą patį triuką, kuriuo daugelį metų naudojosi kiti gamintojai – tradiciniam sedanui suteikė naujų atspalvių.


Aivaras Grigelevičius

Kas galėjo pagalvoti,  jog tradiciniai sedanai taps nykstančia rūšimi. Per pastaruosius dešimt metų sedano kėbulo tipo automobilių pardavimų rodikliai susitraukė kelis kartus, nes vis daugiau žmonių ieško universalesnio kėbulo tipo arba plaukia pasroviui ir perka padidinto pravažumo automobilį. Pavyzdžiui, „Nissan Qashqai“. 
Automobilių gamintojai norėdami sudominti vairuotojus, kuriems nepatinka tradiciniai hečbekai arba krosoveriai, ir ieškančius kažko įdomesnio su užuominomis į tradicinį sedaną, pradeda eksperimentuoti. Prisiminkite dieną, kuomet pasirodė pirmos kartos „Mercedes Benz CLS“, „Audi A5 Sportback“ ar bet kuris „BMW Gran Coupe“ šeimos atstovams. Iš dalies – tai eilinis sedanas su elegantiškiau atrodančia galine dalimi.
„Hyundai“ norėdama praplėsti modelių gamą ir į ją įtraukti automobilį, kuris būtų perkamas emocinėmis paskatomis, o ne vadybininko suteikta nuolaida, pasitelkė tą patį triuką, kuriuo daugelį metų naudojosi kiti gamintojai – tradiciniam sedanui suteikė naujų atspalvių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hyundai i30 Fastback faktų lentelė


Solidžiai atrodantis korėjietis
„Hyundai“, puikiai suprasdama, jog kompaktiškas sedanas niekada nepateks į bestselerių klubą, vis tiek ryžosi pradėti serijinę „i30 Fastback“ gamybą, o tai yra sveikintinas žingsnis. Kodėl? Nes tai vienas išvaizdžiausių „Hyundai“ automobilių, kuris kada nors buvo gavęs leidimą riedėti Europos keliais.
Žvelgiant į priekinę automobilio dalį, galvoje kyla asociacijos su „Mazda 3“. Galbūt taip taip yra dėl priekinių žibintų formos ir griežtų kėbulo formų, kurios labai stipriai išryškina dideles radiatoriaus groteles. Žinoma, idealiame pasaulyje „Hyundai“ dizaineriai būtų pakeitę priekinės dalies dizainą, bet „i30“ hečbeke matyti dizaino elementai niekaip nepriverčia pasakyti, jog tai yra nepatrauklus automobilis.

REKLAMA

Hyundai i30 Fastback (4)


Nuomonė apie automobilio išvaizdą pradeda keistis, kuomet pradedate žvalgytis į galinę „i30 Fastback“ dalį arba automobilio siluetą. Vienareikšmiškai – puikiai atliktas dizainerių darbas, kuriame buvo išlaikytas tos pačios dizaino kalbos vientisumas. Galinė dalis neatrodo kaip svetimkūnis.
Kol kiti gamintojai stengiasi išlaikyti tradicinio sedano formas, „Hyundai“ į visa tai pažiūrėjo per kitą prizmę. Vietoj to, kad prailgintų bagažinės dangtį, šio automobilio dizaineriai pasitelkė visiškai kitaip. Jie „i30 Fastback“ modeliui suteikė hečbekams ir kupė automobiliams būdingą galinę dalį. Nuožulnesnė stogo linija ir labai trumpa galinė dalis suteikia automobiliui solidumo ir išskirtinumo.

REKLAMA
REKLAMA

Hyundai i30 Fastback (25)


Vyrauja vokiškas santūrumas
„Hyundai“ jau ne vieną kartą įrodė, jog šios kompanijos automobilių interjerai atitinka pačius aukščiausius industrijos standartus. Žinoma, kompaktinės klasės automobilyje nereikėtų tikėtis S klasės sedano lygio apipavidalinimo ir išpildymo, tačiau „Hyundai i30 Fastback“ siūlo žymiai aukštesnio lygio interjerą negu „Ford Focus“, o „Toyota Auris“ lenkia visais keliais šviesmečiais.
Žvelgiant į bendrą automobilio interjero visumą, apima jausmas, jog „i30 Fastback“ vidų kūrė itin santūrūs vokiečiai, kurie nėra linkę eksperimentuoti ir ieškoti naujų būdų kaip nustebinti vairuotoją ir keleivius. Tai turėtų nuvilti „Teslos“ hype train važiuojančius elektromobilių fanus, tuo tarpu likusieji vairuotojai bus maloniai nustebinti logiškai išdėstytais ir lengvai pasiekiamais prietaisais. Iš tiesų, viskas labai elementaru ir nepretenzinga – lyg kokiame nors „Volkswagen“ markės modelyje.
Jeigu interjero apipavidalinimas nėra „i30 Fastback“ išskirtinė savybė, ja tikrai taps vairuotojo pozicija. Kadangi automobilis yra truputėlį ilgesnis ir žemesnis, vairuotojo sėdynė taip pat buvo sumontuota truputėlį žemiau. Šis menkas sprendimas leidžia puikiai prisitaikyti prie dinamiškai atrodančio kėbulo. Pavyzdžiui, „Ford Focus“ ar „
Renault Megane“ sedanuose vairuotojo pozicija yra identiška hečbekams. Nors vairuoji truputėlį žemesnį automobilį, tačiau sėdi pakankamai aukštai ir ne visada patogiai. Šios problemos „Hyundai“ modelyje nėra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hyundai i30 Fastback (19)


Atsižvelgiant į „i30 Fastback“ kėbulo tipą – sedaną su nuožulnia stogo linija – daugelis manys, jog interjero erdvė nėra pati geriausia. Kadangi tai yra kompaktinės klasės automobilis, jis nėra skirtas keturiems 2 metrų ūgio žmonėms. Priekyje be didelių problemų įsitaisys įvairaus sudėjimo ir ūgio žmonės. Visgi, jeigu esate 2 metrų ūgio, turėsite atstumti sėdynę iki pat galo, o tai reiškia, jog už jūsų galės sėdėti tik šuo, katė, stūksoti žiurkėno narvas arba mažametis vaikas, kurio kojos dar nesiekia sėdynės krašto.
Nesiveliant į kraštutiniškumus, ant galinių sėdynių patogiai galės įsitaisyti žmonės, kurių ūgis neviršija 185 cm ribos. Pečiams ir kojoms erdvės užteks visiems, tačiau nuožulni stogo linija labai apriboja erdvę keleivių smegeninėms.
Ironiška, bet „i30 Fastback“ turi vieną ryškų pranašumą prieš hečbeką – bagažinės tūrį. Kadangi „i30 Fastback“ yra truputėlį ilgesnis, jis galės pasiūlyti 450 litrų dydžio bagažinę. Analogiškas hečbekas gali pasigirti tik 395 litrų talpos bagažine. Be to, tai yra 31 litru daugiau už „Mazda 3“ sedaną ir 53 litrais mažiau už „Renault Megane Grand Coupe“.

REKLAMA

Hyundai i30 Fastback (14)


Stebėtinai žvitrus
Dinamiškai atrodantis kėbulo tipas reikalauja išvaizdą atitinkančių valdymo savybių – tai natūralu. „Hyundai“ atsižvelgdama į pasikeitusią „i30 Fastback“ paskirtį ir norą įtikti netradiciniams „i30“ modelio pirkėjams, atliko keletą labai svarbių pakeitimų. Palyginus su analogišku „i30“ hečbeku ar universalu, sedano amortizatoriai tapo 15% standesni, o spyruoklės – 5 milimetrais trumpesnės. Be to, inžinieriai pakoregavo vairo mechanizmo darbą bei sumontavo „Michelin Pilot Sport 4“ padangas.
Šių „smulkių“ pakeitimų dėka „Hyundai“ sugebėjo transformuoti „i30 Fastback“ automobilio elgesį kelyje. Iš neįsimintino, bet itin komfortiško automobilio pagrindo, „Hyundai“ specialistai „i30 Fastback“ pavertė labai smagiu ir sklandžiai posūkius įveikiančiu automobiliu. Iš tiesų, būtent „i30 Fastback“ elgesys kelyje nustebino labiausiai, nes truputėlį sunkesnis ir tiksliau veikiantis vairas leidžia užtikrinčiau įvažiuoti į posūkį, o standesnė pakaba su į kelią įsikimbančiomis padangomis užtikrintai išlaiko automobilį pasirinktoje trajektorijoje.

REKLAMA

Hyundai i30 Fastback (22)


Tikrai nenoriu sudaryti įspūdžio, jog „i30 Fastback“ sugebės džiuginti taip pat kaip ir „Golf GTI“, „308 GTi“ ar bet kuris kitas sportiškas hečbekas – taip tikrai nebus, tačiau jis puikiai užima tarpinę poziciją tarp pakankamo komforto lygio ir žiupsnelio dinamiškumo.
Sportišką važiavimo būdą propaguojantys vairuotojai bus patenkinti, o kaip gi tie, kurie prioritetą teikia komfortui? Jie taip pat neliks nusivylę, nes pakaba pakankamai gerai sugeria net ir labai šiurkščią kelią dangą. Atsižvelgiant į pakabos standumą – „i30 Fastback“ savo funkciją atlieka geriau už „Mazda 3“, „Ford Focus“ ar „Toyota Auris“.
Vienintelis ryškus trūkumas – pakankamai triukšmingai dirbančios „Michelin Pilot Sport 4“ padangos, kurios pasižymi puikiu sukibimu su kelio danga, tačiau pasiekus 90 km/val. greitį pradeda „dainuoti“. Šią problemą galima išspręsti vienu būdu – sumontuoti kito gamintojo analogus. Pavyzdžiui, „Falken Azenis FK510“, kurios važiavimo savybėmis mažai kuo nusileidžia „Michelin“, bet yra ženkliai tylesnės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hyundai i30 Fastback (31)


Tylus ir ekonomiškas
Mūsų šalyje „Hyundai i30 Fastback“ gali būti komplektuojamas tik su benzininiais motorais: 1 litro trijų cilindrų arba 1,4 litro bei keturių cilindrų jėgos agregatais. Būtent pastarasis, išvystantis 140 arklio galių ir 242 Nm sukimo momentą, buvo sumontuotas ir į mūsų bandomąjį modelį. Be to, bandytame modelyje keturių cilindrų motoras buvo suporuotas su 7 laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėže – ala „DSG“ analogu.
Anksčiau paminėti variklio parametrai puikiai atspindi priekyje tūnančios širdies paskirtį – tai nėra pats eikliausias ar energingiausias turbininis variklis rinkoje. Jis negali pasiūlyti „Volkswagen“ analoguose siūlomo žvitrumo ir spartesnės akceleracijos žemesniuose sūkiuose, tačiau jis be galo tylus, plačiame sūkių diapazone tolygiai perteikia išvystomą galią ir svarbiausia – nepasižymi itin didžiuliu apetitu benzinui. Važinėjant įvairiais režimais ir skirtingais keliais, mūsų bandymo metu degalų sąnaudų vidurkis šokinėjo nuo 6,1 litro iki 7,3 litro 100 kilometrų. Pastarąjį užfiksavome mieste, kuomet nuolatos strigdavome ties raudonai šviečiančiais šviesoforo signalais ar žiovaudavome stovėdami kamščiuose.
Iškeliavus į užmiestį variklio apetitas sumažėja iki 6,1 litro. Jeigu labai pasistengtumėte, šį rodiklį galėtumėte drąsiai sumažinti ir iki 5,5 litro. Tuo tarpu greitkelyje važiuojant 110 - 130 km/val. greičiu, sąlyginai mažas motoras pareikalaus 6,5 litro benzino.

REKLAMA

Hyundai i30 Fastback (21)


Pavarų dėžė verta atskiros kalbos. Jos veikimo algoritmas labiau primena tradicinę automatinę pavarų dėžę, o ne komponentą su dvejomis sankabos. Kadangi „DSG“ pagal veikimo efektyvumą ir teikiamą komfortą yra automobilių pramonės etalonas, tikrai nesitikėjau, jog „Hyundai“ inžinieriams pavyks pranokti pagrindinių konkurentų išradimą.
Priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo, atitinkamai elgsis ir pavarų dėžė. Pavyzdžiui, naudojant „Sport“ režimą pavara bus perjungiama vėliau arba kuomet iki galo užlaušite tachometro rodyklę. Perjungimai į aukštesnę pavarą atliekami pakankamai greitai ir sklandžiai, tačiau bandant įjungti žemesnę pavarą juntamas lengvas uždelsimas. Tokius pačius žodžius norisi ištart, jeigu staiga paspaudžiate akceleratoriaus pedalą ir norite staigiai padidinti automobilio greitį – nuo minimalaus delsimo niekur nepabėgsite.
Įjungus „Normal“ arba „Eco“ režimus, pavarų dėžė elgiasi taip, kaip ir privalo elgtis automatinė dėžė – veikti nepastebimai, kažkur fone. Perleidus pavarų dėžės valdymą šio didžiulio komponento kompiuteriui, viskas atsistoja į savo vietas. Ji dirba nepastebimai ir sklandžiai.

REKLAMA

Hyundai i30 Fastback (20)


Siūlo daugiau žaisliukų
„Hyundai“ puikiai supranta, jog europietiškų genų turintys modeliai negali lygiuotis į „Volkswagen“, net jeigu nuo konvejerio riedantys modeliai nieko nenusileidžia vokiškiems analogams. „Hyundai“ savo kišenėje turi du ryškius privalumus: sunkiai pranokstamą 7 metų garantiją bei itin ilgą standartinės įrangos sąrašą. Puikus to pavyzdys – mūsų bandytasis „i30 Fastback“.
Lietuvoje šis modelis kainuoja nuo 19 590 eurų. Už šią sumą gausite žemiausios komplektacijos modelį su arbatinukams tinkamu 1 litro darbinio tūrio varikliu. Tuo tarpu mūsų bandytas modelis į naujus namus iškeliautų, jeigu atsirastų vairuotojas norintis išleisti 24 990 eurus. Taigi, pridėję beveik 5500 eurų, Jūs gausite galingesnį variklį, dvigubos sankabos automatinę pavarų dėžę ir visus įmanomus žaislus, kurių tik galite norėti: šildomas sėdynes, eismo juostos palaikymo sistemą, greičio ir atstumo palaikymo kontrolę, pagirtiną garso sistemą, parkavimo daviklius priekyje bei gale, galinio vaizdo kamerą. Trumpai tariant – papildomos įrangos kataloge surasite tik odines sėdynes ir stoglangį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hyundai i30 Fastback (12)



verdiktas3


„Malonus siurprizas“ – taip būtų galima apibūdinti pažintį su „Hyundai i30 Fastback“. Tai buvo vienas iš tų labai retų atvejų, kuomet automobilis su kaupu pateisina iš anksto nubrėžtus lūkesčius. Kuomet paskutinį kartą bandėme „i30“ hečbeką – tai buvo tik dar vienas, eilinis hečbekas, kuris savo rankose neturėjo ne vieno kozirio prieš ilgamečius segmento lyderius. Tuo tarpu truputėlį pasikeitusi galinė dalis, standesnė pakaba ir informatyvesnis vairo mechanizmas „i30 Fastback“ suteikė visiškai kitokį charakterį ir išskirtinumo faktorių. Dvi savybės, kurios nėra labai būdingos automobiliams, kurių kaina neperžengia 30 000 eurų.
Jeigu „Hyundai“ kada nors svajojo surasti priešnuodį „Volkswagen“ ir kitiems europietiškiems bei japoniškiems gamintojams – „i30 Fastback“ yra būtent tas priešnuodis pagrindiniams konkurentams ir iki gyvo kaulo atsibodusiems krosoveriams.
Pagaliau turime „Hyundai“ markės modelį, kurį galima įsigyti ne tik dėl mažesnės kainos, bet ir dėl emocinių paskatų.

PRIVALUMAI



  • Kompaktiškumas ir universalumas

  • Sedano išvaizda, hečbeko praktiškumas

  • Atsižvelgiant į kėbulo tipą – erdvus

  • Net ir geriausios komplektacijos modelių kainos neperžengia 26 000 eurų ribos

  • Truputėlį standesnė pakaba užtikrina didesnį vairavimo malonumą

  • 7 metų garantija

  • Itin lengvai valdoma multimedija

  • Juostos palaikymo sistema veikia nepriekaištingai


TRŪKUMAI



  • Padangų keliamas triukšmas

  • Benzininiam varikliui trūksta užtikrintos dinamikos, tačiau šią problemą ištaisys „i30N Fastback“ versija artimiausioje ateityje


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų