• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ekonomika.lt

Nesunku apsigauti, kad visiems iki skausmo pažįstamos LEGO kaladėlės yra amžinos, rašo businessweek.com. Pastebima, kad keliais aspektais, gamintojas toks ir yra – Danijoje įsikūrusi žaislų gamybos bendrovė yra antra pagal dydį savo srityje nusileisdamas tik JAV žaislų gigantui „Mattel“.

REKLAMA
REKLAMA

Negana to, kasmet pagaminama 36 mlrd. LEGO kaladėlių. Skaičiuojama, kad iki 2019 metų LEGO žmogeliukų planetoje bus daugiau nei pačių žmonių. Ir nors žaislų industrija jau ilgą laiką yra vienas pelningiausių verslų, LEGO vyriausiasis finansininkas Johnas Goodwinas visai neseniai pareiškė, kad 81 metų senumo kompanija darosi vis panašesnė į madingų drabužių gamintojus, kaip „Zara“ ar H&M.

REKLAMA

Businessweek.com teigimu, augant pasiūlai, pirkėjai vis daugiau laiko praleidžia rinkdamiesi, ką po Kalėdų eglute padėti savo artimiesiems, tad kompanijos, kaip LEGO privalo nuolatos išradinėti vis naujesnį ir įdomesnį žasilų dizainą.

„Labai svarbu, kad tinkamu metu gautume reikalingus duomenis, kuriais remdamiesi galėtume parduotuvėms pateikti reikiamas prekes, reikiamu metu“, – sakė J. Goodwinas.

Pastarasis pridūrė, kad pirkėjų elgsenos analizė jau tapo ypatingai svarbia kompanijos dalimi.

Nors visiškai natūralu, kad pardavėjas siekia kuo geriau išnaudoti sezoninę paklausą, LEGO privalo laikytis koordinuotos disciplinos. Juk pakanka vienos trūkstamos detalės, kad visas dėlionės džiaugsmas nueitų per niek, rašo businessweek.com.

REKLAMA
REKLAMA

Negana to, kompanija turi aibes pastovios priežiūros ir peržiūros reikalaujančių sutarčių su tokių filmų, kaip „Haris Poteris“ ar „Žvaigždžių karai“ savininkais.

Businessweek.com primena, kad LEGO visai neseniai vos išvengė bankroto, kuomet per daug pasikliaudama filmų populiarumu atsidūrė keblioje situacijoje – tai metais, kuomet pasirodydavo populiarus filmas LEGO sulaukdavo milžiniško populiarumo, tuo tarpu metai be filmų, reikšdavo atleidimus ir nuostolius.

Supratus, kad tokia situacija negali tęstis amžinai, žaislų gamintojo vadovai įsteigė gamyklas Meksikoje ir Vengrijoje, kuriose gaminama produkcija dviems didžiausioms rinkoms – atitinkamai Jungtinėms Valstijoms ir Vokietijai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Priduriama, kad vienas efektyviausių sprendimų – kaladėlių limitas kompanijos inžinieriams, kuriantiems naujus žaislų modelius.

„Kuomet LEGO artėjo prie bankroto ribos, buvo siekiama sumažinti formų ir spalvų skaičių ir susitelkta ties detalėmis, kurios gali būti panaudojamos keliuose skirtinguose rinkiniuose“, – sakė knygos apie LEGO verslo paslaptis autorius Davidas Robertsonas.

Tokia strategija suveikė tiesiog nuostabiai – jei kokio nors modelio pardavimo apimtys nepateisindavo lūkesčių, šis būdavo išimamas iš apyvartos, o tos pačios detalės pritaikomos populiariems modeliams.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų