• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Paieškos sistemos "Google" tarpininkai Lietuvoje teigia, kad nėra sudėtinga užsakyti reklamą, kad ieškant informacijos apie įmonę, paieška pirmiausia pasiūlytų konkurentų tinklalapį, rašo "Vz.lt".

REKLAMA
REKLAMA

"Google" taisyklės draudžia reklamuoti alkoholį, pornografiją, naudotis svetimais prekės ženklais. Tačiau "Google" turi per mažai lietuviškai suprantančių žmonių, kurie galėtų tai kontroliuoti", - VZ.LT sako Skaistė Knyzaitė, reklamos agentūros UAB "Addvisors", dirbančios tik su "Google" reklama, direktorė.

REKLAMA

Ponios Knyzaitės teigimu, Baltijos šalys neturi tiesioginių "Google" atstovybių savo šalyse. Tad ir pateikiamos informacijos filtravimas nėra pakankamai kokybiškas.

"Informacija iš Lietuvos tikrinama Airijoje. Įtariame, kad tai daro tik vienas žmogus, todėl suprantama, kad patikrinama ne viskas", - aiškina p. Knyzaitė.

Anot jos, Danijoje tokia reklama labai greitai blokuojama. Taip pat draudžiama vartoti tokius terminus kaip "pigiausias" ar "geriausias".

REKLAMA
REKLAMA

"Tačiau Lietuvoje tokį verslą dar tik pradedame. Pamačius neteisingą reklamą reikia internete užpildyti skundo formą ir neteisingi duomenys turėtų būti iš karto išimti", - teigia p. Knyzaitė.

"Google" paieškos sistema, įvedus užklausą, pirmiausia spalvotame fone pateikia reklamos užsakovų nuorodas, apačioje - kitus paieškos rezultatus.

Oro bendrovė "flyLAL" teigia rugpjūčio pabaigoje pastebėjusi, kad į paieškos sistemą įvedus bendrovės pavadinimą, tarp reklaminių nuorodų yra kelionių agentūrų, prekiaujančių bilietais, ir konkurentų - "airBaltic" nuorodos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Mes kreipėmės į "Google" su prašymu sustabdyti neteisėtą "flyLAL" prekės ženklo naudojimą, tačiau iki šiol atsakymo dar nesame gavę", - e. laiške VZ.LT teigia Tadas Pukšta, "flyLAL" vadovas. Anksčiau išplatintame pranešime spaudai buvo teigiama, kad bendrovė žada bylinėtis su "Google" ir "airBaltic". Bendrovės atstovų teigimu, iš minėtos paieškos sistemos per dieną į "flyLAL" tinklalapį užsuka apie 400 žmonių. Savo ruožtu dėl neteisingos reklamos, anot bendrovės, patirti nuostoliai įvertinti 5 mln. Lt.

"Vertindami žalą atsižvelgiame ir į tai, kad dėl tokių veiksmų nukenčia ne tik "flyLAL" reputacija, bet ir gali susilpnėti prekės ženklo skiriamasis požymis", - nuostolių skaičiavimo metodiką aiškina p. Pukšta.

REKLAMA

"Nuoroda į "airBaltic" internetinį puslapį yra talpinama "Google" paieškos sistemoje prie "Google" rėmėjų nuorodų. Bendradarbiaudami su viena interneto rinkodaros agentūra esame optimizavę savo teikiamų paslaugų paiešką minėtoje sistemoje"- VZ.LT teigia Rosita Sakalauskaitė, "airBaltic" rinkodaros ir ryšių su visuomene koordinatorė. Ji neatskleidė, ar bendrovė iš tiesų "Google" užsakė reklamą, kad įvedus "flyLAL" tarp rėmėjų atsirastų nuorodos į "airBaltic" tinklalapį. Ponios Sakalauskaitės teigimu, tokią informaciją riboja jų bendrovės sutartis su reklamos agentūra, kuri tarpininkavo perkant reklama "Google".

Ponios Knyzaitės teigimu, "Google" identifikuoja reklamos užsakovą pagal sąskaitos numerį ir kitus duomenis, tačiau kas užsakė minėtą reklamą greičiausiai galėtų atskleisti tik pareikalavus teismui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų