Gerda Žemaitė išnaršė Zakinto salą: vienas dalykas visai nesužavėjo (nuotr. facebook.com)

TV3 laidos „TV pagalba“ vedėja Gerda Žemaitė – tikra aktyvių kelionių mėgėja. Ji dabar gyvena įspūdingos ir itin nuotaikingos kelionės prisiminimais – visai neseniai su vyru Andriumi bei sūneliu Nikolu ji leidosi į kvapą gniaužiančią kelionę trečioje pagal dydį Jonijos jūroje, Graikijai priklausančioje Zakinto saloje. Ji su entuziazmu prisimena itin gražius matytus vaizdus, papasakojo apie kainas ir atskleidė, kas ją ne itin sužavėjo.

„Mūsų šeima labiau mėgsta ne tik gulėti – dėl to Turkija ne mums. Aišku, ir ten galima daug ko pamatyti, bet buvome daug kartų, todėl norėjome pakeisti kryptį. Yra tiesiog daug gražių vietų Europoje, kurios nematytos ir tikrai labai įspūdingos. Zakinto sala mus kurį laiką jau žavėjo, svajodavom ten nuvykti ir pamatyti“, – sako moteris.

Tiesa, Graikijoje ji jau nebe pirmą kartą. Ji lankėsi ir Kretoje, kuri, anot moters, ją itin sužavėjo. Taip pat ji su šeima viešėjo ir kitoms valstybėms priklausančiose salose.

„Zakinto sala nuo Kretos tikrai ženkliai skiriasi. Visų pirma, aišku, dydžiu – Zakintas ženkliai mažesnis. Ten turbūt pagrindinis traukos objektas yra Matala paplūdimys, kuris įtrauktas į lankomiausių ir gražiausių pasaulio vietų dešimtuką. Jį stebėjome ir iš viršaus, nes į jį atvykti vienintelis kelias yra vandeniu.

Vien dėl to paplūdimio yra būtina nuvykti ir pamatyti. Kaip aš sakau, kad nepakeliavus po tą salą net nebūtų galima dėti varnelės, kad joje apskritai buvai, nes tuos vaizdus ir gamtos stebuklus būtina pamatyti. Paliko tikrai beprotiškai didžiulį įspūdį“, – sako ji.

„Mes vienu momentu ir apiplaukėme salą – viskas labai įstrigo atmintyje. Viskas ten labai įdomu – man labai įsiminė didžiulis sudužęs laivas. Mes esame trokštantys ne vien pagulėti, bet ir labai daug ką pamatyti ir aplankyti“, – priduria ji.

Gamta ir nesužavėjęs maistas

Kaip sako moteris, didžiausią įspūdį turbūt paliko Zakinto gamta – didžiulės uolos ir it dangaus žydrynė mėlynas jūrų vanduo.

„Apskritai Zakinte labai graži gamta – aukštos uolienos ir kiti dalykai tikrai išsiskiria ir įsimena. Vienoje salos dalyje labai aukšta, kitoje žemesnis krantas, labai gražūs paplūdimiai. Vieno, ko mums gaila, kad nespėjome pamatyti sugrįžusių vėžlių, kurie būtent į Zakinto salą grįžta ir ten peri. Aišku, kai jie pradeda perėti, tas parkas būna atskirtas nuo turistų, ten negalima vaikštinėti, bet kai būna pati pradžia, būna galimybė tuos vėžlius pamatyti.

Kadangi vėlokai šiemet Europoje įšilo, mes atvykome per anksti – vėžliai nebuvo dar grįžę, todėl praradome galimybę juos pamatyti“, – tikina moteris.

Kalbėdama apie Zakintą, ji sakė, kad nors ir kainos panašios į Lietuvos, šios salos virtuvė ir maitas jos su šeima ne itin sužavėjo.

„Graikijos virtuvė, kai buvome Kretoje, mums labai patiko. Tikrai labai skanus maistas – graikai tikrai moka gaminti, – šypsosi. – Bet Zakinte nepasakyčiau, kad labai sužavėjo. Ką geriausia jie turbūt moka gaminti, tai tyrą alyvuogių aliejų. Tikrai jie tuo pasižymi.

Šitoje saloje apskritai kiekviena šeima turi ar mažesnę, ar didesnę alyvuogių giraitę ir visi užsiima alyvuogių aliejaus spaudimu. Buvome ir gamyklą aplankę, ragavome įvairiausių skonių – tikrai tobulas. Ant kiekvieno graikiško stalo turbūt to aliejaus yra ir jie netgi neigia faktą, gal ant jo  negalima nieko kepti. Jie sako, kad tai absoliutus mitas – mane net tai nustebino“, – atvirauja Gerda.

„Teko ragauti citrinų ir apelsinų skonio aliejus, parsivežėme aliejaus net ir į namus. Kiek teko išvykus bendrauti su žmonėmis, tai jie be galo vaišingi žmonės, svetingi. Labai fainas kraštas – visi šypsosi, visi linksmi. Gal dėl to, kad tos saulės tikrai daugiau.

Bet ir kiek teko girdėti, kad ir žiemos pas juos šaltos, atšiaurios ir vėjuotos su daug kritulių. Bet vis tik graikai sako, kad jie džiaugiasi, kai to lietaus būna – matyt dėl to labai priklauso derlius“, – priduria laidų vedėja.

Salos – nauja aistra

Kiek salų mūsų Žemėje apskaičiuoti dėl jų dydžio ir išsidėstymo tikriausiai būtų neįmanoma. Tačiau kaip sako Gerda, aplankius Madeirą, Zakintą ir kitas salas, ją pradėjo itin žavėti šie žemės lopinėliai, pūpsantys viduryje didelio vandens telkinio.

„Mes niekada nesame Graikijos kontinento aplankę, tik salas, bet labai norime pamatyti ir pačią Graikiją. Mus labai pastaruoju metu žavi salos – vasario mėnesį buvome ir Madeiroje. Ta sala taip pat paliko labai gerą įspūdį. Faina gal dėl to, kad ta teritorija mažesnė ir kad gali apvažiuoti, apkeliauti bene visur.

Atrodo net, kad norisi pailsėti, bet supranti, kad anos salos pusės dar nematei. Todėl nuomoji automobilį, kad galėtum dar pamatyti. Ta teritorija įkandamesnė – grįžęs namo gali sakyti, kad jau beveik viską pamatei“, – šypsosi ji.

O tolesni vasaros planai – Lietuva. „Planuojame Lietuvoje aplankyti vietas, kuriose dar nesame buvę. Suplanavę savaitę Palangoje pabūti – norisi ir čia, kad ir kokia čia vasara bebūtų. Tikėkimės, kad bent kažkiek ištaikysim su orais. Man ir Lietuvoje labai patinka poilsis, vietos tikrai gražios“, – teigia pašnekovė.

O kas gi Gerdos šeimoje labiausiai mėgsta keliones? „Keliauti mums vienareikšmiškai labai patinka visiems. Visi norime pamatyti viską, bet dažniausiai aš renku kelionės kryptį, paprastai man visi pritaria, o vyras yra tas, kuris analizuoja per, kurioje vietoje ant kokio liepto galima pažvejoti. Jis ištyrinėja, ką galima pamatyti ir sudėlioja kelionės planą, ką mes nuvykę veiksime.“