REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
17
Vokiečių gatvės projekto vizualizacija. Vilniaus savivaldybės nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybė, bendradarbiaudama su Lietuvos architektų sąjunga, kovo pabaigoje paskelbė tarptautinį Vokiečių gatvės rekonstravimo projekto konkursą. Šiandien savivaldybė džiaugiasi, kad rekonstrukcijos konkursui idėjas pateikė net 18 dalyvių.

17

Vilniaus miesto savivaldybė, bendradarbiaudama su Lietuvos architektų sąjunga, kovo pabaigoje paskelbė tarptautinį Vokiečių gatvės rekonstravimo projekto konkursą. Šiandien savivaldybė džiaugiasi, kad rekonstrukcijos konkursui idėjas pateikė net 18 dalyvių.

REKLAMA

Anot savivaldybės, tai – solidus skaičius, palyginti su kitais pastarųjų metų konkursais ir įvertinant faktą, kad konkursui reikėjo ruoštis karantino metu. 

„Norime, kad Vokiečių gatvė būtų žalia, patogi darniam judėjimui, gerbtų, saugotų ir pabrėžtų istoriškumą, ir žmonės joje jaustųsi jaukiai, o jos atnaujinimui būtų rasti geriausi architektūriniai sprendimai“, – lūkesčius įvardija Vilniaus meras Remigijus Šimašius. Architektūros konkurso dalyviai gavo užduotį sukurti reprezentatyvią, tvarią, patogią naudotis ir eksploatuoti visais metų laikais miesto viešąją erdvę: restauruoti, renovuoti vertingiausius viešosios erdvės ir gatvės elementus, pirmiausia – istorines dangas, atskleisti daugiasluoksnę vietos istoriją, išryškinti vertingiausius viešosios erdvės elementus.

Eismo ribojimai senamiestyje

Taip pat pasiūlyti vietos istorijos įamžinimo būdus, sudaryti sąlygas paslaugų infrastruktūros viešojoje erdvėje ir aplinkiniuose pastatuose plėtojimui. Užduotyje dalyviai turėjo pasiūlyti ir viešosios erdvės naudojimo scenarijus skirtingiems metų laikams, įvertinant galimybę šią viešąją erdvę naudoti miesto renginiams, šventėms, prekybai ir kt. 

REKLAMA
REKLAMA

Visi šie elementai taps ypač matomi ir dar svarbesni pėstiesiems, kai šių metų liepą visame senamiestyje bus įvestas kilpinis eismo reguliavimas.

Tai reiškia, kad išliks galimybė automobiliu privažiuoti prie visų namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau nebebus galima automobiliu kirsti senamiesčio. Įvažiavęs iš vienos senamiesčio pusės, išvažiuoti gali irgi tik toje pusėje.

REKLAMA

Vilniaus istorinis centras liks atviras tiems automobilių vairuotojams, kurių kelionės tikslas yra senamiestis. Tačiau jis taps nepatogiu tiems, kurie tiesiog kerta senamiestį trumpindami savo kelionę į kitas miesto vietas. Pavyzdžiui, įvažiavus į senamiestį pro vakarinę pusę, bus galima išvažiuoti taip pat tik pro vakarinę pusę.

„Vilniaus miesto savivaldybė pradėjo taikyti principinę nuostatą, kad svarbiausioms viešosioms miesto erdvėms kurti ar atgaivinti, įvertinant teritorijos reikšmę vilniečiams, miesto svečiams, yra pasirenkamas konkurso kelias. Tokiu būdu galima tikėtis idėjų įvairovės, daugiau kokybės ir profesionalumo“, – teigia vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.

REKLAMA
REKLAMA

Vokiečių gatvės istorija

Surengti tarptautinį konkursą Vokiečių gatvės rekonstrukcijai yra pastarųjų metų Vilniaus miesto savivaldybės nuostatos nuoseklus įgyvendinimas. Todėl į archyvus, po viešų apklausų ir kelis kartus vykusių diskusijų, buvo padėti savivaldybės dar 2016 m. parengti projektiniai pasiūlymai.

M. Pakalnis, konkurso komisijos pirmininkas, pripažįsta – dalyviams, neišvengiamai ne tik jautusiems nuo pirmos dienos sukilusį išskirtinį dėmesį šiam konkursui, bet ir prisiminusiems ankstesnių metų polemiką dėl Vokiečių gatvės, teko ne tik sutelkti visas savo kūrybines galias, bet ir parodyti tvirtą charakterį.

Dabartinė Vokiečių gatvės erdvė atsirado istorinėje miesto širdyje pokario metais brutaliai išgriovus keletą kvartalų. Ir apie jų atkūrimo poreikį bei galimybes buvo išties diskutuojama dar gana neseniai. Tačiau prieš gerus 20 metų sutvarkius dangas, įrengus mažosios architektūros elementus, leidus gatvės erdvėje įsikurti lauko kavinėms, ši erdvė, anot M. Pakalnio, įgijo būtent laisvalaikio erdvės funkciją ir prasmę miestiečių akyse ir širdyse, tad dabar nė nekalbama apie buvusio užstatymo atkūrimą. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vyriausiasis miesto architektas mano, kad gatvės atnaujinimui atėjo pats laikas – maždaug po metų numatytas technologiškai būtinas po gatve nutiestos magistralinės centrinio šildymo trasos atnaujinimas, tad teks ardyti ir pėsčiųjų takų dangas, ir mažosios architektūros elementus. Tai bus puiki proga archeologams patyrinėti pokariu nugriautų pastatų liekanas, atlikti kitus tyrimus, reikiamus realizuojant geriausia pripažintos  gatvės rekonstrukcijos idėją. Jei reiks, bus naudojami ir neinvaziniai tyrimų metodai.

Svarbu ne tik originalumas, bet ir kaina

Birželio 12 d., 12 val., numatytas viešas konkursui pateiktų darbų pristatymas, kuris vyks nuotoliniu būdu per „Zoom“ platformą.

REKLAMA

Konkursui pateiktus 18 projektinių pasiūlymų jau galima pamatyti ir gyvai – eksponuojamus Lietuvos architektų sąjungos pastate (Kalvarijų g. 1, antras aukštas, atvira darbo dienomis, 9–17 val.).

Birželio 16 d., nuo 11 val., virtualiai vyks konkursinių darbų vertinimo komisijos posėdis. Komisijos nariai pateiktiems projektams skirs balus pagal konkurso sąlygose išvardintus vertinimo kriterijus: urbanistinį integralumą, originalią ir vientisą idėją ir inovatyvumą bei atitiktį darnaus vystymosi principui. Taip pat bus įvertintas pasiūlymų kainos kriterijus. Išvedus suteiktų balų suvestinę, bus išaiškinta preliminari projektų eilė, kurią gali pakoreguoti informacija apie nepakankamą projekto kūrėjų kvalifikaciją.

Planuojama, kad jau 2020 m. liepos mėnesį, atrinkus konkursą laimėjusį projektą, su jį rengusia architektų ir kraštovaizdžio architektų komanda bus pasirašyta sutartis techniniam projektui parengti.

Vizualizacijose galite susipažinti su konkurso dalyvių darbais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų