REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
29
„Formulėje 1“ dirbanti Dominyka Kukurytė (nuotr. asm. archyvo)

„Formulė 1“ – aukščiausios klasės automobilių varžybos, sutraukiančios milijonus sirgalių į lenktynes ir prie televizijos ekranų. Nors daugelis šį sportą žino kaip nuo penktadienio iki sekmadienio vykstančias lenktynes, už kadro slepiasi kur kas daugiau subtilybių.

29

„Formulė 1“ – aukščiausios klasės automobilių varžybos, sutraukiančios milijonus sirgalių į lenktynes ir prie televizijos ekranų. Nors daugelis šį sportą žino kaip nuo penktadienio iki sekmadienio vykstančias lenktynes, už kadro slepiasi kur kas daugiau subtilybių.

REKLAMA

Dominyka Kukurytė jau daugiau nei pusantrų metų dirba vienoje iš dešimties „Formulės 1“ komandų – „Scuderia AlphaTauri“. Partnerysčių vadovės pareigas einanti lietuvė naujienų portalui tv3.lt papasakojo, kas slepiasi už trasos ir koks yra darbas „Formulėje 1“.

Darbą rinkosi vedina ambicijų

Nors „Formulėje 1“ Dominyka skaičiuoja jau antruosius darbo metus, tačiau pasakoja, kad ši karjera ją pasiekė netyčia.

„Tikiu, kad karjeros kelias dažniausiai būna atsitiktinis. Moklyklos laikais tikrai retas, kuris žino, kuo tiksliai nori būti užaugęs. Bet žingsnis po žingsnio kiekviena nauja patirtis mums atveria naujus horizontus. Gal kelionės metu į Prancūziją mokyklos laikais supratai, kad tau patiktų filologijos mokslas? Gal po svarbaus susitikimo atradai niekada negirdėtą darbo poziciją? O gal po kelių metų tiksliųjų mokslų supranti, kad nori kurti juvelyriką? Mes einam per gyvenimą vedami aistros ir vidinio balso, bet būtent tie maži atsitiktinumai mus užveda ant karjeros kelio. Būtent taip man ir atsitiko.

REKLAMA
REKLAMA

Aš esu iš tų žmonių, kurie yra itin aktyvūs, jiems visuomet reikia kažką veikti, daryti, išbandyti naujus dalykus, keliauti ir pažinti. Jaunystėje daug sportavau, savanoriavau ir buvau itin organizuota. Antrųjų studijų metais turėjau atlikti trijų mėnesių praktiką, ir likimas nuvedė prie įmonių renginių organizavimo agentūros. O agentūroje vienas iš projektų, kuris atiteko man prižiūrėti, buvo skraidančių katamaranų būriavimo čempionatas. Būtent tada supratau, kad mano širdis priklauso sporto renginiams – juk tai yra adrenalinas, kelionės, grynas oras, tarptautinė atmosfera, skirtingos kultūros ir kalbos.

REKLAMA

Kad įgaučiau daugiau specializuotos sporto patirties, pradėjau dirbti sporto rinkodaros agentūroj, kur atradau sporto remėjų vadybos nišą. Kelis metus dirbau su futbolo remėjų tarptautinėmis rinkomis. Vis tik vėliau atėjo noras judėti tolyn ir aukštyn. Esu ambicinga asmenybė ir žinojau,

kad tikrai galiu daugiau, jei išstumčiau save už savo ribų. O sporto renginiuose viršūnės yra kelios – Olimpinės žaidynės, NBA arba „Formulė 1“, – pasakojo ji.

Nors galvoje lietuvei sukosi ne viena galima kryptis, tačiau koronaviruso metu pradėtas žiūrėti serialas ir draugo paaiškinimai Dominykai padėjo apsispręsti, kur ji nori sukti toliau.

REKLAMA
REKLAMA

„Mano draugas yra mechanikos inžinierius, didelis sporto fanas, o ypač – „Formulės 1“, todėl, kai per koronaviruso pandemiją pradėjome žiūrėti „Drive to Survive“, jis man detaliai išaiškino taiskykles, strategijas, technines bolidų detales ir pan. O kai pradėjau daugiau suprasti, pasidarė dar įdomiau ir nusprendžiau, kad norėčiau būti kitoje ekrano pusėje.

Gyvenimas atsitiktinai mane atvedė prie sporto partnerysčių, bet kai supratau, kad būtent čia ir noriu toliau kilti karjeros laiptais, užsibrėžiau sau tikslą ir pradėjau atkakliai jo siekti. Gerus metus sekiau automobilių sporto naujienas laukdama naujų pozicijų, siunčiau dešimtis aplikacijų į beveik kiekvieną komandą, įmonę ir agentūrą, kol pagaliau pavyko pagauti vietą, kur viskas tobulai atitiko.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Būtent dokumentinis serialas „Drive to Survive“ ir pritraukė dar didesnę sirgalių minią į „Formulės 1“ sportą, nors daug kas teigia, kad vaizduojamos lenktynės yra dramatizuojamos. Paklausta, ar tikrai šiose lenktynėse yra tiek dramos, D. Kukurytė šypsojosi ir teigė, kad viskas atspindima gana tiksliai.

„Tai yra labai didelė konkurencija. Pasaulyje yra vos 10 komandų ir 20 pilotų, kurie kovoja vieni su kitais tuo pačiu metu, toje pačioje vietoje, dėl tų pačių sirgalių. Ir tai vyksta 23 savaitgalius per metus, vis kitam pasaulio krašte. Dramų yra, jų tikrai netrūksta. Nors „Netflix“ dramatizuoja truputį daugiau, bet „Drive to Survive“ tikrai perteikia tą žaismingą ir intensyvią „Formlės 1“ atmosferą”.

REKLAMA

Visai veiklai papasakoti neužtektų visos dienos

Nors ne vienas „Formulės 1“ lenktynes Dominyka matė per televiziją, tačiau pirmą kartą pakliuvusi į šio sporto užkulisius buvo labai nustebusi. Pašnekovė juokėsi, kad, norint papasakoti viską, kas vyksta šalia trasos, neužtektų ir visos dienos.

„Kai patį pirmą kartą atvažiavau į lenktynes, man buvo toks pozityvus šokas, kiek daug visko čia vyksta užkulisiuose, kiek čia žmonių prisiliečia, kokia sudėtingą visų lenktynių logistika.

Mūsų komanda keliauja su maždaug 70-80 žmonių, o vien tam, kad būtų paruošti du bolidai, fabrike dirba 500 žmonių Italijoje ir dar 100 Anglijoje. Visos komandos atvažiuoja pirmadienį ar antradienį, tada staiga tuščias laukas tampa 10-ies komandų namais savaitei. Vėliau, sekmadienį, kai jau prasideda varžybos, visi, kurie neprisiliečia prie lenktynių, pradeda viską ardyti ir pakuoti kelionei toliau. Po lenktynių visas paddock‘as patampa statybų aikštele“, – vardino ji.

REKLAMA

Nors ne vienas sporto aistruolis laikosi nuomonės, kad autosportas, o kartu ir „Formulė 1“, nėra tikras sportas, tačiau Dominyka skubėjo tokias mintis paneigti.

„Pradėjusi dirbti ir įsigilinusi į visą technologinę pusę supratau, kad „Formulė 1“ yra avangardas. Tai nėra tik dvi bet kokios mašinos važiuojančios aplink trasą 50 ratų, tai yra aukščiausio lygio technologija ir inovacija.

Vienas „Formulės 1“ bolidas yra sudarytas iš apie 14-20 tūkst. atskirų dalelių, kurie vienas su kitu turi veikti. Prie to prisideda ir keli šimtai sensorių, kurie kaupia beveik kiekvienos bolido dalies informaciją kiekvienam posūkyje, kiekvienam rate, kiekvienoje lenktynių sesijoje, kiekvienoje trasoje, kiekvienais metais. Kiek informacijos ir telemtrijos yra kaupiama ir analizuojama! Ir koks aerodinamikos mokslas... Bolidas yra tarsi lėktuvas, tik jis turi ne kilti į orą, bet būti kuo labiau prispaustas prie žemės. Būtent dėl tokios technologinės dalies tai yra ypatingas sportas“, – kalbėjo pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji pridūrė, kad „Formulė 1“ yra ypatinga ir dėl savo indėlio įvairioms inovacijoms:

„Dauguma automobilių gamintojų naudojosi „Formule 1“ moksliniams tyrimams ir plėtrai, kad išrastų ką nors naujo ir tai pritaikytų kelių automobiliuose. Tas pats hibridinis variklis buvo pirmą kartą išbandytas „Formulėje 1“.

Dabar „Formulė 1“ užsibrėžė iki 2030 m. tapti „Net Zero Carbon“ (Grynasis nulis anglies dioksido atžvilgiu) ir pradėti dirbti su 100% tvariu kuru, kurie gali būti naudojami ne tik F1 automobiliuose nuo 2026 m., bet ir daugumoje kelių automobilių visame pasaulyje.“

Moterys sporte laukiamos

„Formulė 1“ yra sportas, kuriame varžosi 10 komandų, turinčios po du pilotus. Šiuo metu boliduose galima išvysti tik vyrus, tačiau D. Kukurytė aiškino, kad moterys šiame sporte gali dalyvauti, tačiau tai yra velniškai sunku.

REKLAMA

„Oficialiai pagal taisykles „Formulėje 1“ moterys gali vairuoti, bet kol kas tas fizinis krūvis tikrai yra per didelis. Vairuodamas bolidą, esi maždaug 50-60 laipsnių temperatūroje, tai galima sakyti, kad esi dvi valandas kaip saunoje. Taip pat posūkiuose, kuriuose vidutinis bolido greitis apie 120km/h, pilotai pasiekia 6G sunkio jėgą – apie šešis kartus didesnę už savo kūno svorį. Pilotams tai tikrai yra sportas, kuris reikalauja ekstremalaus fizio pasiruošimo ir valios“, – sakė lietuvė.

Visgi pašnekovė pridūrė, kad moterys šiame sporte yra laukiamos. Jau dabar garažuose ir komandose daugėja moterų dirbančių įvairiose srityse, o „Formulė 1“ šiemet įsteigė „F1 akademiją“, kuriai vadovauja Susie Wolff. Būtent šioje akademijoje bus skiriamas dėmesys jaunoms merginoms, kad vėliau jos galėtų dalyvauti aukštesnėse serijose.

REKLAMA

Darbas „Formulėje 1“ – ne kiekvienam

Kiekviename „Formulės 1“ sezone vyksta daugiau nei 20 lenktynių įvairiose pasaulio šalyse ir miestuose. Natūralu, kad šiame sporte dirbantys žmonės didžiąją dalį savo laiko praleidžia keliaudami, tačiau D. Kukurytė teigė, kad tai yra džiaugsmas, nors ir atima daug jėgų.

„Man asmeniškai itin reikia balanso tarp rutinos – darbas biure, namai, susirinkimai ir elektoriniai laiškai – ir veiksmo – keliavimas, naujos pažintys, skirtingos vietos ir žmonės. Turėti tokį balansą su „Formule 1“ man yra didelis privalumas. Bet manau, kad tai labai priklauso nuo žmogaus. Kitiems pusę metų gyvenimo viešbučiuose ir lėktuvuose atrodytų per sunku.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Keliavimas fiziškai yra tikrai varginantis, nes praleidi šimtus valandų lėktuvuose, keliauji per skirtingas laiko zonas, kad net nesupranti, ar tavo kūnui dabar pusryčiai ar vakarienė. Atsitinka taip, kad tu turi prisijungti prie svarbių pokalbių ar susitikimų net iš kito pasaulio krašto. Didžiausi laiko skirtumai Australijoje, kai kartais reikia dirbti 1 val. nakties ar 5 val. ryto“, – kalbėjo ji.

Visgi Dominyka džiaugėsi, kad darbas šiame sporte jai suteikia galimybę „dirbti su skirtingais žmonėmis, spausti iš savęs daugiau.“

„Dirbti „Formulėje 1“ yra smagu, bet tai yra labai didelė atsakomybė iš savęs reikalauti daugiau, nes esi aukščiausioje sporto viršūnėje, todėl turi parodyti, kad tu gali“, – pridūrė D. Kukurytė.

REKLAMA

Lietuvė pasakojo, kad kelionėse ne tik smagu pamatyti naujus kraštus ir sutikti naujus žmones, bet dažnai maloniai nustebina ir susirinkusios sirgalių minios. Dominyka pasakojo, kad nepamirštamos emocijos iki dabar yra išlikusios iš Japonijos, nes „Scuderia AlphaTauri“ komandoje šiuo metu yra vienintelis japonas pilotas Yuki Tsunoda.

„Pernai buvo pirmosios lenktynės Japonijoje po pandemijos ir dar su japonu pilotu, tai tikrai buvo neįtikėtina. Kai mes atvažiavome, lenktynių trasa ir tribūnos buvo pasipuošusios Yuki veidu, o aistringi sirgaliai su specialiomis kepurėmis ir kostiumais atkakliai laukė piloto prie įėjimo.“

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų