• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilio kūrimo procesas yra pakankamai ilgas ir sunks darbas. Gamintojai visuomenei parodo tik mažą dalelę kūrybos proceso. Mes nežinome kiek laiko inžinieriai diskutavo, kol nusprendė koks turi būti ratų bazės ilgis, mes nežinome kiek konkretaus modelio koncepcijų pristatė dizaineriai, mes nežinome kiek prototipų po intensyvių bandymų buvo išmesti į sąvartyną. 
Pačios paslaptingiausios automobilių kompanijos yra įsikūrusios D.Britanijoje, Prancūzijoje ir Italijoje. Šiose šalyse dirbantys inžinieriai labai nenoriai kalba apie gamyklose vykdomus eksperimentus, nebent juos kalbėti priverčia viešųjų ryšių specialistai. Tuo tarpu vokiškų automobilių gamintojai, ypač „Mercedes Benz“, nuolatos paviešina naujos, dar niekur negirdėtos informacijos apie kadaise kurtus modelius ar technologijas.

Automobilio kūrimo procesas yra pakankamai ilgas ir sunks darbas. Gamintojai visuomenei parodo tik mažą dalelę kūrybos proceso. Mes nežinome kiek laiko inžinieriai diskutavo, kol nusprendė koks turi būti ratų bazės ilgis, mes nežinome kiek konkretaus modelio koncepcijų pristatė dizaineriai, mes nežinome kiek prototipų po intensyvių bandymų buvo išmesti į sąvartyną. 
Pačios paslaptingiausios automobilių kompanijos yra įsikūrusios D.Britanijoje, Prancūzijoje ir Italijoje. Šiose šalyse dirbantys inžinieriai labai nenoriai kalba apie gamyklose vykdomus eksperimentus, nebent juos kalbėti priverčia viešųjų ryšių specialistai. Tuo tarpu vokiškų automobilių gamintojai, ypač „Mercedes Benz“, nuolatos paviešina naujos, dar niekur negirdėtos informacijos apie kadaise kurtus modelius ar technologijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mercedes Benz EFS5 (2)


 
Susipažinkite su aštuntame dešimtmetyje sukurtu „ESF5“ prototipu. Ant „W114“ modelio bazės sukurtas prototipas tapo keturis ratus turinčia mobilia laboratorija, kuri leido „Mercedes Benz“ inžinieriams išbandyti naujausias keleivių saugumą užtikrinančias technologijas.
„ESF5“ tapo pirmuoju „Mercedes Benz“ automobiliu, kuris turėjo trijų taškų saugos diržus su įtempėjais, vairuotojo ir keleivio oro pagalvę ir „ABS“ sistemą. Skamba juokingai? Prisiminkime, jog šis prototipas buvo sukurtas 1971 metais! Anuomet tokių privalumų neturėjo ne vienas automobilis.

REKLAMA

Mercedes Benz EFS5 (3)


Automobilis taip pat buvo aprūpintas plačiais, smūgį sugebančiais sugerti priekiniu ir galiniu buferiais. Šis pakankamai smulkus pakeitimas leido automobiliui išlaikyti priekinio ir galinio smūgio testus važiuojant 80 km/val. greičiu. Tuo tarpu šoninio smūgio bandymai buvo atliekami kitam automobiliui važiuojant 20 km/val. greičiu.
„ESF5“ visuose „Mercedes Benz“ bandymuose pasirodydavo puikiai. Netgi idealiai, tačiau vokiečių kompanijos inžinieriai apie serijinę šio modelio gamybą labai ilgai dvejojo. Kodėl? Visi atlikti pakeitimai pridėjo net 660 kilogramų papildomo svorio. Nors automobilis buvo orientuotas į komfortą, tačiau prototipą išbandę didžiausių „Mercedes Benz“ atstovybių vadovai teigė, jog šiam modeliui markės atstovybėse ne vieta. Vienintelis būdas pradėti šio automobilio gamybą - atsikratyti viršsvorio.

REKLAMA
REKLAMA

Mercedes Benz EFS5 (4)


„Mercedes Benz“ siekė sukurti patį saugiausią sedaną pasaulyje. „ESF05“ iš tikrųjų tuo metu buvo pats saugiausias sedanas pasaulyje, tačiau nepatraukli automobilio išvaizda ir didžiulis svoris jam pakišo koją.
Pasimokę iš savo klaidų, 1972 metais „Mercedes Benz“ pristatė atnaujintą „ESF05“ modelio versiją - „ESF13“, kuri atsikratė milžiniškų buferių ir iš pirmo žvilgsnio atrodė kaip ir bet kuris kitas šios markės modelis. „Mercedes Benz“ pakeitė smūgio energiją sugeriančių buferių struktūrą, automobilio struktūroje panaudojo egzotiškai skambančias medžiagas.

ESF13


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų