REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
63
Vilniaus miestas (nuotr. Fotodiena/Domantas Pipas)

Lietuvos demografiniai pokyčiai nuolat daro stiprią įtaką nekilnojamojo turto (NT) rinkai, gerokai mažina paklausą, keičia pirkėjų įpročius ir bendras šios srities tendencijas. Statistikos departamento duomenimis, nuo 2013 m. iš Lietuvos išvyko ir negrįžo beveik 100 tūkstančių žmonių.

63

Lietuvos demografiniai pokyčiai nuolat daro stiprią įtaką nekilnojamojo turto (NT) rinkai, gerokai mažina paklausą, keičia pirkėjų įpročius ir bendras šios srities tendencijas. Statistikos departamento duomenimis, nuo 2013 m. iš Lietuvos išvyko ir negrįžo beveik 100 tūkstančių žmonių.

REKLAMA

Didžioji dalis būsto pirkėjų yra 25-45 metų. Būtent šios amžiaus grupės piliečių ir yra daugiausia emigrantų gretose. Tie žmonės, kurie po kurio laiko nusprendžia grįžti į tėvynę, dažniausiai sugrįžta į didesnius miestus arba netoli jų.

„Dažnas emigrantas, išsikėlęs iš nedidelio miestelio būsto ir užsidirbęs pradiniam įnašui, dairosi įsigyti būstą didmiestyje. Tiesa, dažnai toks nekilnojamasis turtas perkamas investicijai, tačiau bet kuriuo atveju džiugu, kad pinigai sugrįžta į tėvynę. Vis dėl to, mažesniuose miestuose ir provincijoje sparčiai mažėja perkamoji galia“, – sako LNTAA valdybos narys Mantas Mikočiūnas.

Analizuojant atskirus miestus matyti, kad nuo 2013 m. gyventojų skaičius 1,3 proc. augo tik Vilniaus mieste, visur kitur jis nuosekliai mažėjo. Gyventojų skaičiaus mažėjimą Kaune (-4,6 proc.) ir Klaipėdoje (-4,6 proc.) iš dalies kompensuoja augimas Kauno ir Klaipėdos rajonuose. Tai rodo, kad pirkėjai palankiai žiūri į gyvenimą užmiestyje, kur palankesnės kainos namų statybai, yra galimybė greitai ir patogiai pasiekti miestą.

REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas demografinis pokytis – visuomenės senėjimas atsispindi vyresnio amžiaus pirkėjų pasirinkime. Nuo 2013 m. pensinio amžiaus žmonių Lietuvoje padaugėjo 1,1 proc.

„Nekilnojamojo turto pirkimo tendencijos rodo, yra kaimo turizmo sodybų ir atokesnių vietų bei kvartalų populiarumas, tarp penktą dešimtį perkopusių tautiečių, auga. Kainos santykis, lyginant su didmiesčio centrine dalimi yra gan ženklus, o poreikis vaikus vežti į miestuose esančius darželius ar mokyklas jau nebeaktualus. Taigi matosi, kad vyresni pirkėjai vis labiau linkę miesto šurmulį keisti į ramybę provincijoje, gamtoje“, – teigia M. Mikočiūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų