REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl būsimo automobilių taršos mokesčio ietis kryžiuojant politikams ir automobilistams visus taškus ant „i“ sudėti nutarė šios srities ekspertai ir profesionalai. Jie tvirtina, kad mokesčio įgyvendinime palikta daugybė klaidų ir kurioziškų apskaičiavimo metodikų.

Dėl būsimo automobilių taršos mokesčio ietis kryžiuojant politikams ir automobilistams visus taškus ant „i“ sudėti nutarė šios srities ekspertai ir profesionalai. Jie tvirtina, kad mokesčio įgyvendinime palikta daugybė klaidų ir kurioziškų apskaičiavimo metodikų.

REKLAMA

Plačiau apie tai domėjosi laidos „Karštai su tv3.lt“ žurnalistai.

„Tų automobilių utilizuoti tas mokestis neprivers“, – sakė VGTU Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas.

„Čia yra daug dalykų kurie yra blogai sudėlioti tame įstatymo projekte. Tarša – tai ne tik CO2 emisijos“, – tikino VU ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto docentas Algirdas Bartkus.

Su benzinine transporto priemone teršiate ne ką mažiau

Visų pirma į akis krenta didesnis dyzelinių automobilių apmokestinimas, nors, jei judate transporto priemone, kuri varoma benzinu, pasirodo teršiate ne ką mažiau.

REKLAMA
REKLAMA

„Dabar neva dyzelis blogai, tai ne visai taip. Jeigu pažiūrėsime pagal naujausius standartus, tai dyzeliams leidžiama trečdaliu daugiau azoto oksido emisijų, bet benzinams yra leidžiama du kartus daugiau anglies monoksido emisijų. Sveriant ant svarstyklių, tai abi yra nuodingos medžiagos – ir azoto oksidai, ir anglies monoksidas. Kuris nuodingesnis, niekas šito dalyko nepasvers“, – teigė A. Bartkus.

REKLAMA

Nuo 2023 metų sausio 1-osios siūloma automobilius apmokestinti pagal principą – kuo daugiau automobilis išmeta CO2, tuo daugiau teks mokėti.

„Labai stipriai apmokestinamas CO2 ir dyzelis. Jeigu mūsų tikslas iš tiesų būtų mažinti emisijas, tai mums būtų tas pats, kokia kuro rūšimi yra varomas automobilis – ar tai benzininis, ar dyzelinis. Jeigu jie fiksuoja tiek pat anglies monoksido, tiek pat azoto oksidų, tiek pat kietųjų dalelių, tiek pat CO2 jie turėtų būti apmokestinami vienodai“, – įsitikinęs VU ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto docentas.

REKLAMA
REKLAMA

Kirtis automatinės pavarų dėžės gerbėjams

Vairuojate automobilį su automatine pavarų dėže? Prašom – jums taršos mokesčiai bus didesni. Tačiau, anot specialistų, tai irgi mažai ką su teisinga taršos apskaičiavimo logika turintis sprendimas.

„Nelabai yra teisinga šiuolaikinius automobilius su automatine pavarų dėže laikyti, kad jie daugiau naudoja degalų ir išskiria CO2. Bet jau tiek to. Bet kodėl tada nuo masės taip staiga persiverčia? Jeigu mes skaičiuojame automobilio masę iki 1000, tai tada tas automobilis, kuris turi rankinio valdymo pavarų dėžę, daugiau teršia, o jei sveria 1500 kg automobilis, tai tada automatinę pavarų dėžę turintis labiau teršia. Čia klausimas įdomus“, – aiškino VGTU Automobilių inžinerijos katedros vedėjas S. Pukalskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiulės nuolaidos ir netinkamas taršos apskaičiavimas paliktas tiems, kas vairuoja pusiau elektrinius, pusiau benzininius automobilius. Nors, pasirodo, taip vadinami hibridai irgi yra taršūs.

„Laikoma, kad vidutiniškai žmogus per dieną nuvažiuoja vos ne tokį patį atstumą, kiek gali tas automobilis nuvažiuoti su įkrauta baterija. Jeigu vos ne 50 km toks hibridinis, įkraunamas automobilis gali nuvažiuoti vien tik tai elektra, tai taip ir skaičiuojama, kad tokio automobilio tarša yra visiškai minimali, nors jis vidaus degimo variklį gali turėti patį didžiausią, galingiausią ir dažnai naudojamą, bet yra tokia priimta metodika“, – aiškino S. Pukalskas.

REKLAMA

Automobilių taršos mokestis bet kokiu atveju bus

Girdėdamas mokslo profesorių vardinamas klaidas, aplinkos ministras Simonas Gentvilas naują rinkliavą gina. Jau geriau tokia negu išvis jokios. O kas nedirba, tas neklysta.

„Nei vienas projektas nėra tobulas, bet jis arti tos motyvacijos, kad imtų ir keistų mūsų automobilių parką, kurtų viešąjį transportą“, – teigė aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Pasigirsta siūlymų ir apie visiškai kitokius automobilių apmokestinimo būdus – dar labiau apmokestinti kiekvieną litrą kuro. 

„Kai kurie politikai savo durnumu perlenkia lazdą ir visas ribas. Aš galiu demonstratyviai parodyti, jeigu mes turime čekiuką ir mes turime kainą, kuri rodo mokestį, PVM ir mokestį be PVM, tai šičia atsiranda grafa ekologinis mokestis 0,5 procento, kaip ir GPM pavyzdžiui, ir nereikia kurti jokių buhalterinių sistemų ir programų“, – rodė Seimo narys Remigijus Žemaitaitis.

REKLAMA

„Akcizas yra visiems, jis turi ribotą galimybę kelti, nes mes tada pabranginsime viską šitoje valstybėje. Tuo tarpu taršos mokestis – tik taršesniems automobiliams ir už jų naudojimą“, – sakė ministras S. Gentvilas.

Mintyse ir lentelėse skaičiuodami su kokia pinigų suma dėl taršos mokesčio teks atsisveikinti, susitaikykime su tuo, kad šis mokestis anksčiau ar vėliau bus. Tik klausimas – koks?

„Nori ar nenori šitą mokestį mes turėsime įvesti, bet būtų gerai jį įvesti tinkamai sukalibruotą. Pagrindinis kriterijus turėtų būti emisijų standartas“, – teigė VU ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto docentas A. Bartkus.

Visą reportažą žiūrėkite vaizdo siužete, esančiame straipsnio pradžioje.

Laidą „Karštai su tv3.lt“ žiūrėkite kiekvieną pirmadienį 19:30 per TV3 televiziją.

VISĄ LAIDĄ PAMATYKITE ČIA:

Straipsnis parengtas pagal TV3 televizijos laidą „Karštai su tv3.lt“. 

Furom mokestis ir yra kuo mazesnis euro standartas tuo brangiau
Velnias Tas Gentvilas !! Jis gyvena iš žmonių mokesčių, todėl šitam šūdo gabalui yra geriau kuo didesnius mokeščius prikabinti žmonėms! Kuo daugiau mes mokėsime tuo lengviau Šitam Invaliduj bus gyventi! Kad Ji bliat kas nupistu iš vaizdo..
Jeigu as per metus pravaziuoju 1000km.,o kaimynas su tokiu pat auto.pravaziuoja20000km. ir mes privalom moket toki pat mokesti, tai kur teisybe??? Matot paskaiciavo apie kuro marke, o apie pravaziuotus kilometrus paskaiciuot jiems nenaudinga. Vienu zodziu AFERISTAI!!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų